Luchtmassameter kapot
Re: Luchtmassameter kapot
update kun je idd altijd nog laten doen als blijkt dat hij na de Pierburg toch nog niet zo lekker loopt
320dMtech Y2K.11 | lid #100 | |
Touring zonder dakrails:
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"
Heb niet de hele topic gelezen maar voor een ieder die eer wat aan heeft.... hier een linkje, heb met mijn vorige auto ook een probleem gehad met mijn luchtmassameter (en sorry dat was een mercedes ja ik weet het)
http://www.luchtmeters.nl/webshop/index ... ath=3_2001
http://www.luchtmeters.nl/webshop/index ... ath=3_2001
Luchtmassa meter
Hey bmw-fans,
Ben net bij de garage geweest omdat mijn motorlampje weer brand.
De uitdraai geeft aan dat beide labdasensors (cylinder bank 1+2) (hoop dat ik het goed schrijf) kapot zijn en dat er iets is met mijn luchtmassa sensor (fout p1250).
Volgens de garage kan het geen toeval zijn dat de beide sensoren kapot zijn dus dekt hij dat de luchtmassa sensor ervoor zorgt dat die fouten er ook bij staan op de uitdraai.
Nu mijn vraag waar kan ik een luchtmassa sensor kopen voor een 320I exe sedan zonder dat ik de hoofdprijs moet betalen (indien prijs bekend graag vermelden)??
Liefst omgeving Breda/Tilburg/Oosterhout (nb).
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
Ivo
ps. mocht dit de verkeerde plaats zijn verplaats dit topic maar
Ben net bij de garage geweest omdat mijn motorlampje weer brand.
De uitdraai geeft aan dat beide labdasensors (cylinder bank 1+2) (hoop dat ik het goed schrijf) kapot zijn en dat er iets is met mijn luchtmassa sensor (fout p1250).
Volgens de garage kan het geen toeval zijn dat de beide sensoren kapot zijn dus dekt hij dat de luchtmassa sensor ervoor zorgt dat die fouten er ook bij staan op de uitdraai.
Nu mijn vraag waar kan ik een luchtmassa sensor kopen voor een 320I exe sedan zonder dat ik de hoofdprijs moet betalen (indien prijs bekend graag vermelden)??
Liefst omgeving Breda/Tilburg/Oosterhout (nb).
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
Ivo
ps. mocht dit de verkeerde plaats zijn verplaats dit topic maar
Quote van Daniel in BMWPortal | Zomerwielen Meet & Greet - 10 April 2011
Dnl schreef:Daar is Ivo! He-hè...
Je zou een Pierburg kunnen plaatsen, hier in Oosterhout heb ik de mijne bij Diesel Spare Parts gehaald.
0162454643
0162454643
320dMtech Y2K.11 | lid #100 | |
Touring zonder dakrails:
Ik heb voor mijn LMM € 147,- ex btw betaald.
Wat voor 1 er precies in is gegaan weet ik niet precies maar eerst was hij zwart en nu zit er een rode in.
Hij ziet er ook heel anders uit dan de vorige, De nieuwe heeft een soort koelribben erop.
Ik ben bij een tuner geweest die alleen maar bmw doet en die zei dat het een vernieuwde/ verbeterde versie is.
Bij mij bleef het lampje van de motor branden en na uitlezen gaf hij idd de lambda sondes aan, maar na een meting bleek dat de uitlaatgaswaardes wel goed waren, vandaar dat er een nieuwe LMM in gegaan is, tot op heden is het motor lampje niet meer aangeweest.
Waar je ook op kan letten dat er LMM's aangeboden worden met behuizing en zonder.
Zonder behuizing is net zo goed moet je hem alleen overzetten.
ps. Ik heb een 316i
Wat voor 1 er precies in is gegaan weet ik niet precies maar eerst was hij zwart en nu zit er een rode in.
Hij ziet er ook heel anders uit dan de vorige, De nieuwe heeft een soort koelribben erop.
Ik ben bij een tuner geweest die alleen maar bmw doet en die zei dat het een vernieuwde/ verbeterde versie is.
Bij mij bleef het lampje van de motor branden en na uitlezen gaf hij idd de lambda sondes aan, maar na een meting bleek dat de uitlaatgaswaardes wel goed waren, vandaar dat er een nieuwe LMM in gegaan is, tot op heden is het motor lampje niet meer aangeweest.
Waar je ook op kan letten dat er LMM's aangeboden worden met behuizing en zonder.
Zonder behuizing is net zo goed moet je hem alleen overzetten.
ps. Ik heb een 316i
Kijk eens in mijn showroom
Ik heb zelf een AUT 320d 150 pk facelift (225/40/18) gemiddeld loopt hij 1 op 10 met koud weer 1 op 8 en verder houdt hij niet in of zo maar als ik hem in Manuel heb staan in zijn 2 bijvoorbeeld en vol gas geef dan begint hij pas bij 2800 toeren te sleuren .Zou het verstandig zijn om een pierburg te plaatsen.
-
ik zou die auto eerst eens laten uitlezen..... beetje erg fors verbruik... tenzij je alleen echt kleine stukken rijd met koude motor... met redelijk gasgeven....
word je motor wel goed warm?? als je motor koud blijft vanwege een haperende thermostaat o.i.d. dan kan ie ook aardig zuipen (correct me if i`m wrong)
word je motor wel goed warm?? als je motor koud blijft vanwege een haperende thermostaat o.i.d. dan kan ie ook aardig zuipen (correct me if i`m wrong)
Een diesel die bij 2800rpm pas begint met trekken?
Hoe'n grote turbo zit erop dan
(Of issie stuk x| )
(Of issie stuk x| )
Tja das duitse degelijkheid,daNpy schreef:Een diesel die bij 2800rpm pas begint met trekken?
(Of issie stuk x| )
Maar heb daar ook last van heb een andere lmm geplaatst en een andere PC en vacuumslangen vervangen nu is t een stuk minder maar nog zeer zeker wel aanwezig helaas. Kan nu niet zoveel meer bedenken behalve dan eventueel het vacuum potje wat direct de schoepen bedient.
En idd zal een koude auto meer verbruiken maar zoveel?? ik rij nu op standaard winterbanden en ik rij geminddeld 1:19
Groeten
Martijn
Nog steeds een kleintje denk ik, ik ken weinig diesels die een grote turbo kunnen opspoolendaNpy schreef:Een diesel die bij 2800rpm pas begint met trekken?
Het zou best kunnen dat de thermostaat kapot is want sinds het koud geworden is kommt het naaldje nooit op de helft zelfs ook niet als ik 180 rij op snelweg het is meestal tegen het eerste streepje of net overheen ,ik weet niet hoe het bij jullie is maar als ik naar mijn werk rij woon zelf in Hoogeveen en werk in Meppel dat is ongeveer 23 km dan is het naaldje net over de eerste streepje als ik daar aan kom . Sinds het koud is heb ik hem 2 keer misschien op de helft gezien ik ben echt benieuwd hoe het bij jullie is ?????
Dan lijkt het erop dat de thermostaat kapot is en open blijft staan inderdaad
-
hij moet altijd normaal op bedrijfstemparatuur komen.
anders rij je constant met koude motor.............
meter moet dus gewoon goed in het midden staan na een km of 6....(koelwater) (olie is meestal wel warm na een km of 10/12)
anders rij je constant met koude motor.............
meter moet dus gewoon goed in het midden staan na een km of 6....(koelwater) (olie is meestal wel warm na een km of 10/12)
-
Om te controleren of de motor nog wel op temperatuur komt kun je in het menu van de Board Computer de koelvloeistof temperatuur op het schermpje toveren en dan eens kijken of ie de 80 a 90 graden nog wel haalt. Zo niet dan is 99% zeker dat de thermostaat kapot is.
Hoe die functie voor te toveren is staat hier wel op het forum...zoekfunctie kom je er wel.
Suc6
Greetz Sven
Hoe die functie voor te toveren is staat hier wel op het forum...zoekfunctie kom je er wel.
Suc6
Greetz Sven
Ik kon niks op zoek functie vinden in verband met boordcoputer maar dat lijkt me een echt een goede idee om daar temperatuur uit te lezen.Als iemand die link voor mij weet zou echt tof zijn....alvast bedankt.