adviezen welkom.
gloeispiralen vervangen
-
omethome
gloeispiralen vervangen
Heeft iemand er ervaring mee, en is het redelijk eenvoudig zelf te doen???
adviezen welkom.
adviezen welkom.
Re: gloeispiralen vervangen
Is dat zo'n link werk dan? Gloeispiralen vervangen?? Dit is mijn eerste diesel dus dat zou ik ook wel willen weten.
Ik heb laatst zelf de verstuivers vervangen maar dat viel kwa sleutelwerk wel mee.
Ik heb laatst zelf de verstuivers vervangen maar dat viel kwa sleutelwerk wel mee.
-
omethome
Re: gloeispiralen vervangen
Hee zwaan,
de verstuivers?? hoe heb je dat dan gedaan en waar zitten die?? qua sleutelen dan he
de verstuivers?? hoe heb je dat dan gedaan en waar zitten die?? qua sleutelen dan he
- largeproject
- Berichten: 2219
- Lid geworden op: 11 nov 2007, 19:01
- Locatie: Ergens tussen Arnhem en Nijmegen
- Contacteer:
Re: gloeispiralen vervangen
Zwaan schreef:Is dat zo'n link werk dan? Gloeispiralen vervangen?? Dit is mijn eerste diesel dus dat zou ik ook wel willen weten.
Ik heb laatst zelf de verstuivers vervangen maar dat viel kwa sleutelwerk wel mee.
Verstuivers vervangen is meer werk.
Maar omdat gloeibougies vrij dun zijn en ook soms behoorlijk vast kunnen zitten is de kans van afbrken groot.
Gebruik voora; goed passend gereedschap.
Re: gloeispiralen vervangen
Voor bij de verstuivers tekomen moet je het lucht inlaat eraf halen ze zitten daar onder je kan ze eigenlijk zo zien zitten. Het is best veel werk om alles eraf tehalen maar het vervangen vind ik persoonlijk een eitje.omethome schreef:Hee zwaan,
de verstuivers?? hoe heb je dat dan gedaan en waar zitten die?? qua sleutelen dan he
-
Griffendahl
Re: gloeispiralen vervangen
Iemand bekend met de kosten van deze reparatie ?? Mijne gaf bij het uitlezen ook aan dat ze kapot waren.
- bjornc
- Bouwer van BimmerPortal
- Berichten: 13918
- Lid geworden op: 15 apr 2008, 12:50
- Locatie: die Heimat
Re: gloeispiralen vervangen
Ik geloof dat ze ca €20,- per stuk zijn.
-
Griffendahl
Re: gloeispiralen vervangen
't Gaat me meer om wat het kost als ik die reparatie laat uitvoeren, dus incl werkloon 
- bjornc
- Bouwer van BimmerPortal
- Berichten: 13918
- Lid geworden op: 15 apr 2008, 12:50
- Locatie: die Heimat
Re: gloeispiralen vervangen
Dat doen ze wel zonder uren te berekenen denk ik.Griffendahl schreef:'t Gaat me meer om wat het kost als ik die reparatie laat uitvoeren, dus incl werkloon
Is volgens mij kleine moeite.
En anders is het hooguit een half uurtje werk. (maar een goede monteur kan dat wel in een kwartier)
Re: gloeispiralen vervangen
Hallo,
Het vervangen van de gloeibougie's is in principe een niet al te moeilijke klus. Inlaat moet wel verwijderd worden maar dat is goed te doen. Echter het grote risico is dat je gloeistift vast is geroet. Dit kan dan de oorzaak zijn dat hij afbreekt. Ik spreek uit ervaring want 2 weken terug overkwam mij dit. Mijn geluk was echter dat er nog circa 1 cm van de kern (metalen stuk waar eigelijk de stroom op gezet wordt en direct in verbinding staat met de stift) uit het gat stak. Na dit een nacht te hebben geweekt met caburateur reiniger is het na lang prutsen en uiteindelijk met behulp van een sokketang en hamer gelukt hem er met geweld uit te slaan. Als je er echter niet meer bij kunt kun je proberen om met een speciaal setje de bougie er uit boren of (dit kost circa 1000 euro) de kop moet er af. Bij de bmw garage werken ze of met een soort ultrasoon apparaat welke op de kop gezet wordt. Deze geeft trillingen waardoor de kool loslaat of ze hebben een soort van bougiesleutel welke trilt. Nu is het leuke echter dat bij de hollandse temperaturen je niet hoeft voor te gloeien (common rail) en het dus geen zin heeft om ze te vervangen. Ikzelf ga binnenkort op wintersport en bij -16 zijn ze zeker wel nodig. (ook uit ervaring)
Ik zou dus wel even bekijken of het zin heeft om ze te vervangen en het indien nodig niet zelf te doen.
Succes ermee!
Gr René
Het vervangen van de gloeibougie's is in principe een niet al te moeilijke klus. Inlaat moet wel verwijderd worden maar dat is goed te doen. Echter het grote risico is dat je gloeistift vast is geroet. Dit kan dan de oorzaak zijn dat hij afbreekt. Ik spreek uit ervaring want 2 weken terug overkwam mij dit. Mijn geluk was echter dat er nog circa 1 cm van de kern (metalen stuk waar eigelijk de stroom op gezet wordt en direct in verbinding staat met de stift) uit het gat stak. Na dit een nacht te hebben geweekt met caburateur reiniger is het na lang prutsen en uiteindelijk met behulp van een sokketang en hamer gelukt hem er met geweld uit te slaan. Als je er echter niet meer bij kunt kun je proberen om met een speciaal setje de bougie er uit boren of (dit kost circa 1000 euro) de kop moet er af. Bij de bmw garage werken ze of met een soort ultrasoon apparaat welke op de kop gezet wordt. Deze geeft trillingen waardoor de kool loslaat of ze hebben een soort van bougiesleutel welke trilt. Nu is het leuke echter dat bij de hollandse temperaturen je niet hoeft voor te gloeien (common rail) en het dus geen zin heeft om ze te vervangen. Ikzelf ga binnenkort op wintersport en bij -16 zijn ze zeker wel nodig. (ook uit ervaring)
Ik zou dus wel even bekijken of het zin heeft om ze te vervangen en het indien nodig niet zelf te doen.
Succes ermee!
Gr René
Re: gloeispiralen vervangen
bjornc schreef:Dat doen ze wel zonder uren te berekenen denk ik.Griffendahl schreef:'t Gaat me meer om wat het kost als ik die reparatie laat uitvoeren, dus incl werkloon
Is volgens mij kleine moeite.
En anders is het hooguit een half uurtje werk. (maar een goede monteur kan dat wel in een kwartier)
Echt niet, een goede monteur doet hier minimaal tussen de 1a2 uur over. En laat tegelijk je smoorkleppen (zwak punt BMW) nakijken want de heleboel moet er toch vanaf om bij de gloeispiralen te komen.
Mvg,
Re: gloeispiralen vervangen
Weet iemand wat de gevolgen kunnen zijn als ze er de verkeerde gloeispiralen inzetten(bijv telange).
Want ik heb 1 week geleden nieuwe gloeispiralen erin laten zetten en nu is waarschijnlijk mijn motor vast gelopen van mijn 320d.
M.v.g Alex
Want ik heb 1 week geleden nieuwe gloeispiralen erin laten zetten en nu is waarschijnlijk mijn motor vast gelopen van mijn 320d.
M.v.g Alex

