opbergen zomerwielen

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
nielssie

opbergen zomerwielen

Bericht door nielssie » 23 nov 2008, 17:03

Heeft iemand nog goede tips om de zomervelgen + -banden op te bergen?
Uiteraard goed schoonmaken, maar wellicht ergens mee conserveren?

Mvg

tommy_hf

Re: opbergen zomerwielen

Bericht door tommy_hf » 23 nov 2008, 18:20

ik maak ze gewoon met een normaal sopje schoon, daarna als ze goed droog zijn spuit ik het velgbed in met sonax sealer. de buitenkant van de velg smeer ik in de HTR wheelwax en laat ik er dan op zitten. In de lente eraf poetsen en m'n velgen zijn nog maandenlang easy schoon met alleen een beetje water.
Oh ja, ik stal ze wel warm en droog. Niet in een vochtig schuurtje.

Hennep
Contacteer:

Bericht door Hennep » 23 nov 2008, 18:50

velgen goed schoonmaken en daarna behandelen met een laagje wax. En niet te vergeten ook even de bandjes insmeren met een tyre gel. Daarna droog opslaan en zoals Tommy zei zeker niet in een vochtig schuurtje.

Dnl

Bericht door Dnl » 23 nov 2008, 19:09

Bij de Makro hadden ze toen zo´n mooie opberg rek geval. Maar weet niet of dat voor elke maat velg was.
Zoiets lijkt mij nog wel wat voor volgend jaar.

scooby79

Bericht door scooby79 » 23 nov 2008, 20:28

ik heb ze op de volgende manier weg gelegd ; een houten palet op de grond daar een stuk karton op. daar weer een vuilniszak op. en dan de eerste velg erop. weer plastik en karton erop. en dan weer plastik en de volgende velg. weer plastik en karton en daarna plastik en weer een velg enzo... de plastik houd het vocht weg omdat het boven en onder de velg afsluit. dus is met product inwrijven onnodig.
touring is het mooiste touring is het mooiste touring is het mooiste touring is het mooiste

bjornc
Bouwer van BimmerPortal

Bericht door bjornc » 24 nov 2008, 16:59

Velgenboom:

Afbeelding
Afbeelding

Ik heb een eigengemaakte. (laten maken bij mijn vrouw op het werk, onder het mom van leeropdracht)

Mario TT

Bericht door Mario TT » 24 nov 2008, 17:28

bij mij liggen ze gewoon onder het bed. Ik maak ze nooit schoon , maar heb de normale aluminium velgen. Je hoeft niets speciaals te doen. Als je ze schoonmaakt en vochtvrij weglegt is er niets aan de hand. Maar ik denk zelfs in vochtige ruimte dat het niet heel veel uitmaakt want als je ze gebruikt krijgen ze veel meer te verduren.
BMW 520i te koop, zie BMW Markt.

zimbab

Bericht door zimbab » 24 nov 2008, 17:48

Mario TT schreef:bij mij liggen ze gewoon onder het bed. Ik maak ze nooit schoon , maar heb de normale aluminium velgen. Je hoeft niets speciaals te doen. Als je ze schoonmaakt en vochtvrij weglegt is er niets aan de hand. Maar ik denk zelfs in vochtige ruimte dat het niet heel veel uitmaakt want als je ze gebruikt krijgen ze veel meer te verduren.
Gewoon onder het bed? :D Denk dat de meeste mensen dat niet zo gewoon vinden. :P

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”