opbergen zomerwielen
opbergen zomerwielen
Heeft iemand nog goede tips om de zomervelgen + -banden op te bergen?
Uiteraard goed schoonmaken, maar wellicht ergens mee conserveren?
Mvg
Uiteraard goed schoonmaken, maar wellicht ergens mee conserveren?
Mvg
Re: opbergen zomerwielen
ik maak ze gewoon met een normaal sopje schoon, daarna als ze goed droog zijn spuit ik het velgbed in met sonax sealer. de buitenkant van de velg smeer ik in de HTR wheelwax en laat ik er dan op zitten. In de lente eraf poetsen en m'n velgen zijn nog maandenlang easy schoon met alleen een beetje water.
Oh ja, ik stal ze wel warm en droog. Niet in een vochtig schuurtje.
Oh ja, ik stal ze wel warm en droog. Niet in een vochtig schuurtje.
velgen goed schoonmaken en daarna behandelen met een laagje wax. En niet te vergeten ook even de bandjes insmeren met een tyre gel. Daarna droog opslaan en zoals Tommy zei zeker niet in een vochtig schuurtje.
Bij de Makro hadden ze toen zo´n mooie opberg rek geval. Maar weet niet of dat voor elke maat velg was.
Zoiets lijkt mij nog wel wat voor volgend jaar.
Zoiets lijkt mij nog wel wat voor volgend jaar.
ik heb ze op de volgende manier weg gelegd ; een houten palet op de grond daar een stuk karton op. daar weer een vuilniszak op. en dan de eerste velg erop. weer plastik en karton erop. en dan weer plastik en de volgende velg. weer plastik en karton en daarna plastik en weer een velg enzo... de plastik houd het vocht weg omdat het boven en onder de velg afsluit. dus is met product inwrijven onnodig.
touring is het mooiste touring is het mooiste touring is het mooiste touring is het mooiste
- bjornc
- Bouwer van BimmerPortal
Velgenboom:

Ik heb een eigengemaakte. (laten maken bij mijn vrouw op het werk, onder het mom van leeropdracht)

Ik heb een eigengemaakte. (laten maken bij mijn vrouw op het werk, onder het mom van leeropdracht)
bij mij liggen ze gewoon onder het bed. Ik maak ze nooit schoon , maar heb de normale aluminium velgen. Je hoeft niets speciaals te doen. Als je ze schoonmaakt en vochtvrij weglegt is er niets aan de hand. Maar ik denk zelfs in vochtige ruimte dat het niet heel veel uitmaakt want als je ze gebruikt krijgen ze veel meer te verduren.
BMW 520i te koop, zie BMW Markt.
Gewoon onder het bed?Mario TT schreef:bij mij liggen ze gewoon onder het bed. Ik maak ze nooit schoon , maar heb de normale aluminium velgen. Je hoeft niets speciaals te doen. Als je ze schoonmaakt en vochtvrij weglegt is er niets aan de hand. Maar ik denk zelfs in vochtige ruimte dat het niet heel veel uitmaakt want als je ze gebruikt krijgen ze veel meer te verduren.