De auto is geimporteerd uit Duitsland en heeft -voor zover ik kan nagaan- alleen de standaard dubbele startonderbreking (af-fabriek, SCM klasse 1). Heeft iemand ervaring met het installeren van een BMW alarm op een Duitse importauto?
Ik weet nog niet of deze auto alarmvoorbereiding heeft (bekabeling en montageframes bedoel ik). Is dit af-fabriek? Hoe kom ik hier makkelijk achter? En zo nee, zou het veel werk zijn de bekabeling en montageframes te installeren? :?
In de dakbekleding kan ik geen afdekkapje voor de ultrasoonmodule ontdekken (ik weet waar deze normaal zit in een touring). Ik heb een handmatig dimbare achteruitkijkspiegel (zwarte clownsneus) met regensensor, dus niet de rode clownsneus met LED. Direct voor de interieurverlichting zit een breed plastic paneel met een rooster/sleuven over de volledige breedte. Achter de sleuven zit links de microfoon voor de BT carkit. De rest van de ruimte achter het paneel is leeg. Op foto's van andere 320d tourings zie ik in plaats van het brede paneel twee kleine gescheiden panelen links en rechts (een voor de microfoon en een voor de schakelaar van het elektrische dak of blind paneel). Volgens mij is mijn uitvoering dus niet gebruikelijk, maar ik ben nog niet zo bekend met de touring.

Na wat zoekwerk op internet heb ik de volgende onderdeelnummers gevonden:
82 91 0 008 530 (installatiekit alarmsysteem)
51 44 8 243 732 (afdekkapje ultrasoonmodule, hellgrau)
Ik neem aan dat dit alles is wat ik nodig heb (en een paar uurtjes tijd) als de bekabeling en montageframes aanwezig zijn, eventueel aangevuld met een nieuwe achteruitkijkspiegel met rode clownsneus, regensensor en automatisch dimmend (onderdeelnummer 51 16 9 134 471).
Volgens mij hoeft de installatie niet zo ingewikkeld te zijn (als de bekabeling en montageframes aanwezig zijn), maar is het vooral tijdrovend.
Iemand ideeen hierover?
Groet en alvast bedankt,
Jan