Ik ben ook motorrijder... ken de gevaren maar al te goed (ben zelf in de regen onderuit gegaan met 80-90km/uur op de snelweg) Ik zeg dus daarom ook niet dat het je vrijwaart van alle gevaren.. maar als je hetzelfde doet met zomerbanden ben je gewoon niet goed bezig. Dat wilde ik dus zeggen. Ik rij ook met 180km/uur door Duitsland heen in de regen maar dan wel als het kan en het rustig is en de weg redelijk rechtdoor gaat.. met winterbanden.Niels schreef: Tja ik kan er slecht tegen als mensen denken dat een winterband hun vrijwaard van gevaren en daardoor onder ALLE omstandigheden maar blijven doorpezen, geen afstand houden en risico's nemen. Vorig jaar stapte ik na het stappen in de taxi en die vent begint me toch te jagen onder slechte omstandigheden......jaaaa maar meneer had winterbanden (| Of je rijdt normaal of ik stap uit mafkees En dan heb ik het nog niet eens over wat ik tijdens woon-werk verkeer meemaak maar dat zul je zelf ook wel merken met die vele kilometers. Je maakt wat mee 8P Ik reed 180km/h omdat ik het op dat moment verantwoord vond. Rechte driebaansweg, weinig verkeer en vochtig wegdek. Daarbij ben ik een zeer defensieve rijder en anticipeer zeer behoorlijk (motorrijder he).
Ik weet niet hoe en wat met welke banden.. maar goed mensen moeten het maar zelf weten.