CTD's Facelift 330Cd: Pensioen!

Show je BMW E46. Plaats hier je fotoshoots, projecten en updates.
CTD

CTD's Facelift 330Cd: Pensioen!

Bericht door CTD » 29 dec 2008, 00:27

Hallo mede BMW eigenaars,

Welkom op mijn showroom pagina. Hier vind u een volledige geschiedenis van mijn E46 330Cd.

01/02/2008: Verkoop van m'n 2000 E39 525Tds met 335000km op de teller.

Voor:
Afbeelding

Na:
Afbeelding
Afbeelding

02/02/08: Aankoop 2003 E46 330Cd met 68000km op de teller De wagen was gekocht in 2003, en had in de garage geparkeerd gestaan van Juni 2005 tot Februari 2008. Op 28/01/08 een testrit gaan doen met een autoexpert die de wagen nog aan een grondige controle heeft onderworpen en besloten tot aankoop over te gaan.

Toen zag hij er zo uit:

Interieur:
Afbeelding

M'n vader die de platen bevestigd:
Afbeelding
Afbeelding

Vanbuiten:
Afbeelding
Afbeelding

11/03/08: OEM M3 spiegels gekocht (Full option) van 2 verschillende per total M3's, Originele ACS raamspoiler gekocht en Mistlicht covers in koetswerkkleur laten spuiten. Ook heb ik de Silvercube interieurlijst weggedaan en gewisseld voor houten (Vond ik altijd mooi in m'n 5serie)

Spiegels:
Afbeelding

Spoiler:
Afbeelding

Covers mistlicht:
Afbeelding

Interieurlijsten:
Afbeelding

29/04/08: Zelf een Aux input gemaakt voor m'n Zen Creative 30GB en ook even een Garage door opener ineen gestoken...

Aux input:
Afbeelding

Garage opener:
Afbeelding

30/04/08: Achterste mistlicht werkt nu aan 2 kanten (normaal enkel links)

01/05/08: OEM ovale M3 binnenspiegel gekocht en geinstalleerd.

02/05/08 - 07/05/08: Electrische zonnerollo en Bandenspanningscontrole geplaatst (en knoppenbalk vervangen).

Zonnerollo:
Afbeelding

Nieuwe knoppenbalk:
Afbeelding

21/05/08: Chrome tellerringen, 6000K Xenon mistlichten en silverline pinkers geplaatst.

22/05/08: Opstartscherm navi gewijzigd en in het Nederlands gezet.

Opstartscherm momenteel:
Afbeelding

29/05/08: Bluetooth bakje in middenconsole verwijderd en bekerhouders geplaatst (ziet niet uit, maar is zooo gemakkelijk).

30/05/08: Nieuwe velgen komen aan uit de US. Het zijn Velocity Motoring V715's. Banden voor: 235/35/19, achter 255/30/19 Pirelli Zero Nero's.

Velgen:
Afbeelding
Afbeelding

01/07/08: Deuren en hoedeplank ratelvrij gemaakt met dynamat.

05/07/08: De Custom gemaakte verlichte deurlijsten zijn gearriveerd vanuit Canada en worden uiteraard direct geinstalleerd. Dezen lichten op bij openen van de deur.

Deurlijsten:
Afbeelding
Afbeelding

06/07/08: Verlichte binnenste deurgrepen gemaakt.

Deurgrepen:
Afbeelding

18/07/08: Originele lendensteun ingebouwd in beide voorstoelen.

20/07/08: Deurslotcover van Modbargains arriveerd en wordt geplaatst

01/08/08: Middenconsole vervangen door een console met aanstekers achter (voor oplaadtoestanden).

24/08/08: Na de vakantie in Las Vegas en LA, even bij EAS binnengesprongen in Santa Ana en wat inkopen gedaan. Carbon interieurlijsten, Carbon logo-set (motorkap, koffer, stuur, motor, velgen), Elight module, Flash2Pass systeem.

Interieurlijsten:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Carbon Logo's:
Afbeelding

Elight module:
<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/f0FvuiAs8is&hl ... ram><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/f0FvuiAs8is&hl=en&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/youtube]

10/10/08 - 14/10/08: Custom verlichtte ///M short-shift pook (eigen creatie).

Pook:
Afbeelding
Afbeelding

02/11/08 - 09/11/08: Verlichte buitenste deurgrepen dmv. E92 LED arrays (eigen creatie). Deze lichten op bij openen wagen en openen deuren.

Deurgrepen:
Afbeelding
Afbeelding

04/11/08: Winterbanden laten leggen op de OEM 17" M-Tech wielen (banden voor: 235, achter 245) van het merk Dunlop.

Wielen:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

28/12/08: Umnitza Orion V2 angel eyes in de Originele Bi-xenon adaptive koplampen geplaatst en Predator ION nummerplaatverlichting geplaatst.

Angel eyes:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Nummerplaatverlichting:
Afbeelding

19/01/09: Custom Adaptief remlicht geinstalleerd.
Standaard: Standaard hebben de facelift coupé's Led achterlichten. Deze lichten hebben 2LED cirkels (1 rondom en 1 binnen). Als je lichten aanstaan, branden deze lichten allemaal dim. Wanneer je remt, lichten de binnenste LED'S feller op, en blijven de buitenste LED's dim branden.

Uitleg Adaptief remlicht: Ik heb in mijn wagen de rollen een beetje omgegooid. Alle LED's branden dim als de lichten aanstaan. Wanneer er geremd wordt, lichten ook alle LED's feller op (ipv enkel de binnenste). Wanneer er echter hard geremd wordt (en de ABS aanslaat), blijven de buitenste LED's feller branden en zullen de binnenste LED's pulsen (Lees: Flikkeren). Dit is op nieuwere wagens een veiligheidsoptie. De bedoeling hiervan is, dat wanneer ik een noodstop moet maken, ik sneller opgemerkt zal worden door m'n achterliggers omdat het flikkeren van de lichten sneller de aandacht trekt!

Video Adaptief Remlicht (Je kan de LED's cirkels niet duidelijk onderscheiden, maar je ziet wel wat ik bedoel):

<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/V2kZCyB53Nc&hl ... ram><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/V2kZCyB53Nc&hl=en&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/youtube]

22/01/09: Witte Umnitza LED interieurverlichting, kofferverlichting en achteruitrijdlichten geplaatst. (Kleur lijkt zoals altijd blauw op de foto's.)

Interieurverlichting:

Afbeelding
Afbeelding

Kofferverlichting:

Afbeelding

Achteruitrijdlichten:

Afbeelding

12/03/2009: Nieuwe xenonlampjes gestoken (6000K - D2S), Zwarte grill (wordt nog gespoten) en Custom gemaakte 1x1 Carbon stuur trim:

Custom 1x1 carbon stuur trim:

Afbeelding

Afbeelding

27/03/2009: Dice Interface voor de Ipod Touch 16GB:

DIY link: http://e46forum.yourbb.be/viewtopic.php?f=16&t=228

22/04/2009: Aanpassingen gedaan aan de Originele M3 spiegels. Originele opklapmotors ingebouwd uit een andere set originele M3 spiegels.

Video opklappende spiegels:
<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/DAPG1SmVmG8&hl ... ram><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/DAPG1SmVmG8&hl=en&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/youtube]

24/04/2009: Verlichting geplaatst in stuurcompartiment. Compleet geinstalleerd met een schakelaar, zo gaat het lichtje enkel aan als het deurtje open is.

Video verlichting:
<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/67BAo-i7i5k&hl ... ram><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/67BAo-i7i5k&hl=en&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/youtube]

29/04/2009: Schemerverlichting onder spiegelverstelling nob. D.m.v. OEM leds.

Afbeelding
07/05/2009: OEM Performance geperforeerde remschijven voor de E46 laten steken. Remblokken werden hierbij ook vervangen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

24/05/2009: Conexx DVB-T TV tuner met sturing over de boordmonitortoetsen:

<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/RGrHsSNCxPQ&hl ... ram><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/RGrHsSNCxPQ&hl=en&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/youtube]

Deze interface is speciaal ontwikkeld voor de BMW systemen met de analoge TV tuner (die niet meer bruikbaar is na het stopzetten van analoge uitzendingen). Deze interface levert klaar beeld en geluid tot snelheden van 250kmph. De menuus kunnen in het nederlands gezet worden en teletext ontbreekt ook niet. Het beste aan deze tuner is dat een apparte afstandsbediening volledig overbodig is! De tuner word VOLLEDIG bediend over de boordmonitortoetsen en de toetsen op het stuur! ;(

09/06/2009: Zoals velen van jullie reeds weten, is door het "Swirl flaps" probleem, mijn heel motorblok vernield. BMW erkend dit probleem en, hoewel mijn wagen buiten garantie is, hebben ze besloten de kosten, ten belope van 50% op zich te nemen. Vandaag zijn de werken begonnen m.b.t. het plaatsen van een splinternieuw blok:

Oude motor (met slechts 123400km):

Afbeelding

Afbeelding

Nieuwe motor (met 0km):

Afbeelding

En zo staat de wagen er nu bij:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

07/08/2009: Auto komt terug van de carrosier met de volledige voor en achterkant herspoten en met volgende zaken ook veranderd:

Custom M3 bult is in de Originele facelift motorkap gelast en gespoten:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nieren is speciaal schema gespoten:

Afbeelding

M3 motorkapgrill in shadowline zwart:

Afbeelding

OEM M3 CSL kofferklep geplaatst en gespoten:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

OEM Achteruitrijdcamera aangepast aan CSL koffer:

Afbeelding

Rdash witte Led nummerplaatverlichting geplaatst:

Afbeelding

Afbeelding

14/08/2009: Uitlaat en Custom CSL-look diffusor voor Mtech II geplaatst:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

04/09/2009: M3 matten aangepast naar Mtech matten door het '3' borduursel te verwijderen en de 'plush' terug boven te halen:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Volgende week:

- Vervangen M3 stuur naar M3 stuur met gekleurd stiksel
- Vervangen Versnellingspook na opnieuw inbouwen verlichting
- OEM Performance Carbon splitters voor Mtech II plaatsen
- OEM aangepaste M matten plaatsen
- OEM zwarte M koffermat plaatsen
- Mtech II mistlichten vervangen door Mtech II mistlichten met projector na aanpassing voor 6000k xenon.
- Volledige detailbeurt
- 68mm Eisenmann tips op uitlaat plaatsen
- Parkeersensoren in achterbumper plaatsen
- Enkele - voorlopig nog - geheime mods ;)

Stay tuned!!
Laatst gewijzigd door CTD op 20 feb 2015, 17:06, 61 keer totaal gewijzigd.

Patron

Re: NIEUWE MODS!!

Bericht door Patron » 29 dec 2008, 00:36

vette mods!

de witte kentekenverlichtingen staan veel beter en de AE's zijn ook mooi..

moest je veel veranderen aan de deurverlichtingen? die zijn helemaal goed gelukt! lijkt net orgineel gewoon..
Afbeelding

Jussi

Bericht door Jussi » 29 dec 2008, 01:12

Dikke bak! Leuk dat er zoveel moois in België rondrijdt. :) Ben ook wel zeer benieuwd naar die mod voor de deurgreepverlichting. Wat kosten die onderdelen bij BMW?

Mvg,

CTD

Bericht door CTD » 29 dec 2008, 12:30

De onderdelen voor de deurgreepverlichting: 2 LED arrays van een E92 (kosten 36,78EUR/stuk).

Voor de rest heb je enkel een dremel nodig on de slotcovers uit te slijpen, de poten van de LED arrays af te slijpen en de slotcilinder zelf bij te trimmen. De arrays sluit je aan door bedrading te trekken door de deur, door de rubberen grommet die de deur met de auto verbindt en aan de voetverlichting.

Op die manier gaan de arrays branden wanneer je de auto opendoet en sluit.

PIR3lly

Bericht door PIR3lly » 29 dec 2008, 12:34

Zeer netjes gedaan hoor, die verlichting in de handgrepen.
Complimenten!

joost
Contacteer:

Bericht door joost » 29 dec 2008, 12:44

je auto blijft de Max ;)
maar al die lampjes mods doen me helemaal niets... x|

Mac

Bericht door Mac » 29 dec 2008, 13:41

joost schreef:je auto blijft de Max ;)
maar al die lampjes mods doen me helemaal niets... x|
+1 Wat een mooi wagen :*

bjornc
Bouwer van BimmerPortal

Bericht door bjornc » 29 dec 2008, 14:04

Erg mooie updates!
Maar heb je wel fatsoenlijk profijt van je winterbanden? Ik bedoel, zo breed als ze zijn.

De AE's hebben iig wel de goede kleur, maar ik vind het niet zo mooi dat ik die leds kan zien.
De Greepverlichting vind ik geniaal!

Griffendahl

Bericht door Griffendahl » 29 dec 2008, 14:32

Mooie wagen, en erg vette mods :) Toch heb ik ook nog wel een vraagje... Waarom zou je je nummerplaat voor je radiateur en vooral ook je intercooler willen hangen ??

Velgen/winterbanden vind ik ook geen geschikte combinatie, maar dat had ik in een ander topic al gemeld :)

Robbel

Bericht door Robbel » 29 dec 2008, 18:32

Griffendahl schreef: Toch heb ik ook nog wel een vraagje... Waarom zou je je nummerplaat voor je radiateur en vooral ook je intercooler willen hangen ??
+1?

Verder toffe mods hoor! En mooie velgen voor een wintersetje :)
Misschien een keer foto's van de deurgreepverlichting maken in het donker :! ben wel benieuwd wat voor effect het dan geeft. Maar erg netjes gedaan idd :duim: goed bezig!
_______________________________Showroom________________________________
Afbeelding
Dit onderschrift is mede mogelijk gemaakt door DV

CTD

Bericht door CTD » 29 dec 2008, 21:58

bjornc schreef:Erg mooie updates!
Maar heb je wel fatsoenlijk profijt van je winterbanden? Ik bedoel, zo breed als ze zijn.

De AE's hebben iig wel de goede kleur, maar ik vind het niet zo mooi dat ik die leds kan zien.
De Greepverlichting vind ik geniaal!

De winterbanden hebben inderdaad niet de beste maten om er profijt van te hebben, maar ik zie de wagen liever met wat bredere banden vanachter...

De leds van de angel eyes zijn in het echt niet zichtbaar. Maar omdat ik de foto met de flits heb genomen, en niet van recht ervoor, zie je ze wel...

Robbel

Bericht door Robbel » 29 dec 2008, 22:29

Robbel schreef: Misschien een keer foto's van de deurgreepverlichting maken in het donker :! ben wel benieuwd wat voor effect het dan geeft.
Tis nou donker hé ;) kun je niet ff snel een piccie schieten? :P Ben echt benieuwd..
_______________________________Showroom________________________________
Afbeelding
Dit onderschrift is mede mogelijk gemaakt door DV

CTD

Bericht door CTD » 29 dec 2008, 22:39

Robbel schreef:
Robbel schreef: Misschien een keer foto's van de deurgreepverlichting maken in het donker :! ben wel benieuwd wat voor effect het dan geeft.
Tis nou donker hé ;) kun je niet ff snel een piccie schieten? :P Ben echt benieuwd..
Da's juist het probleem, mijn digitale camera krijgt het er niet op. Ze schijnen nogal fel. Ik krijg gewoon een grote gele bol waarvan je niet eens ziet dat het een ring is... :? Ik moet ze lang de zijkant trekken!

bjornc
Bouwer van BimmerPortal

Bericht door bjornc » 29 dec 2008, 22:46

Gewoon je camera op een vast object zetten.
Vervolgens met manual de belichtingstijd versnellen.
Het feit dat je één gele bol krijgt, ligt aan de te lange belichtingstijd.
Welke camera heb je?

CTD

Bericht door CTD » 29 dec 2008, 22:54

bjornc schreef:Gewoon je camera op een vast object zetten.
Vervolgens met manual de belichtingstijd versnellen.
Het feit dat je één gele bol krijgt, ligt aan de te lange belichtingstijd.
Welke camera heb je?
Sony cybershot w120, ik ga het morgen proberen. Dit is eigenlijk ook niet de juiste plaats voor deze uitleg...
Laatst gewijzigd door CTD op 29 dec 2008, 22:58, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Showroom”