positie versnellingspook 320D 1999

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
nabster

positie versnellingspook 320D 1999

Bericht door nabster » 03 jan 2009, 15:11

hallo mensen,

ben sinds kort naar lang sparen in het bezit van een wonderschone bimmer :love: 320D e46 uit 1999 KM 227.000,
even een vraagje aangezien ze altijd zeggen dat een bimmer een roerbak heeft (toch)?
Als ik hem in de vrij zet (in het midden dus) gaat de pook eerder naar 5 als naar de 3!!
Is dit bij te stellen door evt. mijzelf of door de bimmer-dealer,
nogal vervelend tijdens het rijden ;(

iemand ervaringen mee of zelfde probleem??

alle info welkom,

greets,

nabster

oude foto's van mijn Bimmer,

nieuwe komen binnenkort!!!

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door nabster op 03 jan 2009, 17:47, 1 keer totaal gewijzigd.

Guiding

Re: positie versnellingspook 320D 1999

Bericht door Guiding » 03 jan 2009, 15:14

Welkom op het forum Nabster

Stel je zelf ook even voor als je wilt, wel zo netjes :)
dit kan hier
http://www.e46forum.nl/viewforum.php?f=22

Vertel wat over jezelf en over je bimmer, en liefst met een plaatje of wat erbij
hoe je plaatjes upload kun je hier vinden
http://www.e46forum.nl/viewtopic.php?f=29&t=10

Ik kan je zelf wel vertellen dat het verstellen van een pook geen zelf klus is, aangezien te lastig is en erg nauw luistert
Afbeelding
Mooi zwart is niet lelijk!

nabster

Bericht door nabster » 03 jan 2009, 17:45

sorry, heb het net even gedaan,
groetjes nabster
Guiding schreef:Welkom op het forum Nabster

Stel je zelf ook even voor als je wilt, wel zo netjes :)
dit kan hier
http://www.e46forum.nl/viewforum.php?f=22

Vertel wat over jezelf en over je bimmer, en liefst met een plaatje of wat erbij
hoe je plaatjes upload kun je hier vinden
http://www.e46forum.nl/viewtopic.php?f=29&t=10

Ik kan je zelf wel vertellen dat het verstellen van een pook geen zelf klus is, aangezien te lastig is en erg nauw luistert

Niels

Bericht door Niels » 04 jan 2009, 15:06

Die van mij heeft daar ook wel last van en met name als ie nog koud is op de een of andere manier. Het lijkt me gewoon iets van een veer die wat lam is. Eenmaal op temperatuur komt de pook wel weer voor de drie te hangen. Je moet er wel even om denken altijd, best lastig dus..

nabster

Bericht door nabster » 05 jan 2009, 09:57

Inderdaad ja, je moet er altijd even aan denken, maar zet hem toch nog soms in de 5, kan men die veer vervangen of laten vervangen bij de dealer??

groetjes
Niels schreef:Die van mij heeft daar ook wel last van en met name als ie nog koud is op de een of andere manier. Het lijkt me gewoon iets van een veer die wat lam is. Eenmaal op temperatuur komt de pook wel weer voor de drie te hangen. Je moet er wel even om denken altijd, best lastig dus..

Virus3000

Bericht door Virus3000 » 06 jan 2009, 14:35

Dit heb ik ook!
In zen "vrij" staat die helemaal rechts, dus meer naar zen 5 gericht. Bij warme motor heb ik dit probleem niet zo vaak.
Wat ik wel merk is als ik een tijd in zen 5 rij dan heeft blijft hij ook naar rechts staan en dan hoor/voel je hem na een minuutje ofzo ineens zichzelf goed zetten (dus terug in het midden).

Iemand al eens naar de dealer geweest voor dit probleem? Als het iets kleins is (zoals een veer) is het wel de moeite om te vervangen maar als het veel kost rij ik er liever mee door voorlopig want echt ergerlijk is het niet. Je went er nogal snel aan :)

Net wat op google zitten zoeken, andere merken hebben hier ook last van soms. In die gevallen ging het inderdaad om een veertje wat niks kost en het inbouwen ook. Misschien toch maar eens langsgaan dan :)

s2k

Bericht door s2k » 06 jan 2009, 19:32

Ik heb hier sinds de kou ook last van, het gaat trouwens over naarmate de motor warmer wordt en ik heb ook gevonden wat het is kan het alleen niet vinden op realoem. Mogelijk iemand anders wel. Het schijnt dus een staafje te zijn welke in een teflon busje zit welke door de kou een beetje stroef gaat. Om dit te verhelpen is het wat materiaal betreft iets van 5 euro maar je kan er schijnbaar niet zo makkelijk bij. Als je ooit je koppelingsplaat gaat vervangen dan is het een eitje.

Groeten

Martijn

bibic

Bericht door bibic » 06 jan 2009, 21:48

Ik heb hier ook last van sinds de kou, viel me vandaag pas echt op. Eenmaal warm staat de pook weer netjes in het midden ;)
Increase the Peace!

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”