Nieuwkomer van over de grens
Nieuwkomer van over de grens
Ben dus nieuw hier, gerbuikersnaam verwijst naar mijn naam
Zelf rij ik dus met een e46 318i bouwjaar 05/1999.
Wagen is altijd in ons bezit geweest, wegens aankoop van nieuwe wagen voor mijn vader rij ik nu met de e46 verder.
Voordien heb ik Subaru gereden maar wegens nieuwe plannen in het vooruitzicht heb ik maar besloten om deze te verkopen.
De e46 heeft momenteel 132.000km gelopen en hoop er zelf toch nog de 300.000 mee te halen.
Deze week heb ik een kleine update gedaan o.a. witte knipperlichten voor en opzij, de achterste licht blokken zijn vervangen door lichtblokken van het face lift model.
In de toekomst staat er nog een verlaging op het programma, ben enkel nog niet uit welk merk het gaat worden en hoeveel mm ik de wagen wil laten zakken.
Tips of meningen hierover zijn altijd welkom .
De wielkasten moeten mooi opgevuld zijn, wil geen buikschuiver het geheel moet mooi verdeeld zijn zowel voor als achter.
Ook mag hij iets stugger aanvoelen, maar wil toch weer niet alle comfort verliezen.
Dus alle informatie van diegene die ervaring heeft met eibach, weitech, H&R enz ... is welkom
Bandenmaat : 225-45-17".
Een foto van hoe hij er nu bij staat, wel nog zonder de witte pinkers.
Zelf rij ik dus met een e46 318i bouwjaar 05/1999.
Wagen is altijd in ons bezit geweest, wegens aankoop van nieuwe wagen voor mijn vader rij ik nu met de e46 verder.
Voordien heb ik Subaru gereden maar wegens nieuwe plannen in het vooruitzicht heb ik maar besloten om deze te verkopen.
De e46 heeft momenteel 132.000km gelopen en hoop er zelf toch nog de 300.000 mee te halen.
Deze week heb ik een kleine update gedaan o.a. witte knipperlichten voor en opzij, de achterste licht blokken zijn vervangen door lichtblokken van het face lift model.
In de toekomst staat er nog een verlaging op het programma, ben enkel nog niet uit welk merk het gaat worden en hoeveel mm ik de wagen wil laten zakken.
Tips of meningen hierover zijn altijd welkom .
De wielkasten moeten mooi opgevuld zijn, wil geen buikschuiver het geheel moet mooi verdeeld zijn zowel voor als achter.
Ook mag hij iets stugger aanvoelen, maar wil toch weer niet alle comfort verliezen.
Dus alle informatie van diegene die ervaring heeft met eibach, weitech, H&R enz ... is welkom
Bandenmaat : 225-45-17".
Een foto van hoe hij er nu bij staat, wel nog zonder de witte pinkers.
Re: Nieuwkomer van over de grens
Welkom op het forum Andy
Leuke intro en een mooie wagen, ik wens je viel fahrspass toe
Leuke intro en een mooie wagen, ik wens je viel fahrspass toe
Mooi zwart is niet lelijk!
Hai en welkom hiero.
Mooie car
Wat ik persoonlijk een hele vette verlaging vind. Kwalitatief uitstekend, comfort ook nog super en lekker stug als deze dat moet zijn. Eibach pro veren in combinatie met schokkers van bilstein. Deze heb je ook in de sport uivoering, weet ff de echte naam niet, deze blijven comfortabel totdat je echt gaat knallen. Ze stellen zich hier op in. Ook ideaal op voor verkeersdrempels enzo m.b.t. het raken van de grond.
Schokdempers zijn er van verschillende merken en bij koni bilstein enz. zit je wel goed.
Van de veren zijn er heel veel merken, maar eigenlijk is er maar 1 topper en dat is eibach.
suc6 ermee
Mooie car
Wat ik persoonlijk een hele vette verlaging vind. Kwalitatief uitstekend, comfort ook nog super en lekker stug als deze dat moet zijn. Eibach pro veren in combinatie met schokkers van bilstein. Deze heb je ook in de sport uivoering, weet ff de echte naam niet, deze blijven comfortabel totdat je echt gaat knallen. Ze stellen zich hier op in. Ook ideaal op voor verkeersdrempels enzo m.b.t. het raken van de grond.
Schokdempers zijn er van verschillende merken en bij koni bilstein enz. zit je wel goed.
Van de veren zijn er heel veel merken, maar eigenlijk is er maar 1 topper en dat is eibach.
suc6 ermee
Hoi, Welkom op het forum!
Erg mooie sedan, dit is overigens 1 van de weinige kleuren waar ik oranje knippers wel mooi vind staan.
Erg mooie sedan, dit is overigens 1 van de weinige kleuren waar ik oranje knippers wel mooi vind staan.
Levensmotto: Een BMW kan altijd groter!
Welkom
Hele nette sedan.
Ik zou voor een eibach prokit gaan, is een set van veren+dempers en kwallitatief erg goed.
En bijna geen comfort verlies.
Hele nette sedan.
Ik zou voor een eibach prokit gaan, is een set van veren+dempers en kwallitatief erg goed.
En bijna geen comfort verlies.
Huidige auto: 2003 E85 Z4 3.0i S
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
Thanks manne
Eibach Pro-kit is dus enkel veren : voor 30mm achter 20-25mm
Eibach Pro-system is dempers & veren : voor 30mm achter 20-25mm
Zo'n Pro-system is een redelijke investering zou ik al niet voldoende plezier hebben aan de kit?
Dempers kan ik achteraf nog altijd monteren moesten de OEM dempers versleten zijn.
Maar voor 30mm en achter 20-25mm zakken zou mooi moeten uitkomen volgens menige onder ons?
Eibach Pro-kit is dus enkel veren : voor 30mm achter 20-25mm
Eibach Pro-system is dempers & veren : voor 30mm achter 20-25mm
Zo'n Pro-system is een redelijke investering zou ik al niet voldoende plezier hebben aan de kit?
Dempers kan ik achteraf nog altijd monteren moesten de OEM dempers versleten zijn.
Maar voor 30mm en achter 20-25mm zakken zou mooi moeten uitkomen volgens menige onder ons?
Welkom Andy op het forum.
Mooie sedan heb je daar en idd 1 van de weinge kleuren waar oranje pinkers goed op staat.
Nietwaar Bob. ?
Mooie sedan heb je daar en idd 1 van de weinge kleuren waar oranje pinkers goed op staat.
Nietwaar Bob. ?
Laten we het hier verder bij voorstellen houden, voor vragen / opmerkingen / informatie over verlagen kun je het beste even in het techniek gedeelte kijken.
Moderatoropmerking Opt1mus
320dMtech Y2K.11 | lid #100 | |
Touring zonder dakrails:
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"
Welkom! je Bimmer stat er errrg netjes bij zeg Leuk dat je de E46 in de familie houdt zo
Verder zou het leuk zijn als je een showroom-topicje zou openen, waarin je bijhoud wat je aan je E46 verranderd
Veel lees- en postplezier hier op hèt E46Forum iig!
Verder zou het leuk zijn als je een showroom-topicje zou openen, waarin je bijhoud wat je aan je E46 verranderd
Veel lees- en postplezier hier op hèt E46Forum iig!
_______________________________Showroom________________________________
Dit onderschrift is mede mogelijk gemaakt door DV
Dit onderschrift is mede mogelijk gemaakt door DV
+1Optical schreef:Hoi, Welkom op het forum!
Ziet er mooi gepoetst uit iig goede zaak!
Welkom Andy, leuk idd dat een E46 zo in de familie blijft. Succes met al je wijzigingen die je in gedachte hebt ...
Bedankt manne
De wagen is idd altijd goed onderhouden geweest, en dat zal ook zo blijven.
Veel zal er niet aan veranderen, zo'n wagens zie ik liever OEM.
Enkel nog een mooie verlaging en dan vind ik het mooi geweest.
Hierover heb ik meer informatie gekregen nu enkel nog een juiste keuze (iemand tips) :
- Eibach 30 mm vooraan, 20-25 mm achteraan : 250 Euro
- H&R 35 mm vooraan, 20 mm achteraan : 260 Euro
- V-Maxx 40 mm vooraan, 30 mm achteraan : 130 Euro
Zodra de verlaging eronder gemonteerd word zal een nieuw topic in de showroom volgen.
De wagen is idd altijd goed onderhouden geweest, en dat zal ook zo blijven.
Veel zal er niet aan veranderen, zo'n wagens zie ik liever OEM.
Enkel nog een mooie verlaging en dan vind ik het mooi geweest.
Hierover heb ik meer informatie gekregen nu enkel nog een juiste keuze (iemand tips) :
- Eibach 30 mm vooraan, 20-25 mm achteraan : 250 Euro
- H&R 35 mm vooraan, 20 mm achteraan : 260 Euro
- V-Maxx 40 mm vooraan, 30 mm achteraan : 130 Euro
Zodra de verlaging eronder gemonteerd word zal een nieuw topic in de showroom volgen.
Zo Eibach is besteld, zodra ik ze geleverd krijg zullen er foto's van montage volgen .
Deze 318i e46 rijdt dus op het moment niet meer ;( , eigenlijk al een tijdje niet meer.
21-08-2009 Heb ik met deze wagen een ongeval gehad :
En deze is de vervanger .
Een e46 320ci, bwj. 08-2002
Gekozen voor een coupé omdat ik de lijn van een e46 prachtig vind, heb een maandje moeten zoeken om toch eentje te vinden naar mijn eigen wensen.
Graag wou ik Topasblauw, half stof/leder interieur, schuifdak, 17" m velgen, sportonderstel, ook moesten ook wat onderdelen voorzien zijn van een logotje
En dan wou ik dit alles in combinatie met een zespittertje, heb dit alles gevonden in koblenz bij een Lokale BMW dealer met hierbovenop dus nog een jaar garantie.
Ook heb ik vanaf de aankoop dag alle facturen van onderhoud en herstellingen, dit was ook een van mijn eisen.
21-08-2009 Heb ik met deze wagen een ongeval gehad :
En deze is de vervanger .
Een e46 320ci, bwj. 08-2002
Gekozen voor een coupé omdat ik de lijn van een e46 prachtig vind, heb een maandje moeten zoeken om toch eentje te vinden naar mijn eigen wensen.
Graag wou ik Topasblauw, half stof/leder interieur, schuifdak, 17" m velgen, sportonderstel, ook moesten ook wat onderdelen voorzien zijn van een logotje
En dan wou ik dit alles in combinatie met een zespittertje, heb dit alles gevonden in koblenz bij een Lokale BMW dealer met hierbovenop dus nog een jaar garantie.
Ook heb ik vanaf de aankoop dag alle facturen van onderhoud en herstellingen, dit was ook een van mijn eisen.
- BMW_Mischa
Zonde van de vorige E46! Ik hoop dat je er verder niets aan over heb gehouden. Gelukkig ben je er wat betreft de auto er op voor uit gegaan! Ziet er goed uit die coupe
M.v.g.
Mischa
M.v.g.
Mischa
E30 325i Cabrio ('87) R.I.P.
E36 316i LPI sedan ('97) Verkocht
E46 320D sedan ('01) Verkocht
E36 325i Cabrio ('94) Verkocht
E61 520D ('07) Verkocht
F20 116D ('13) Verkocht
F31 320D ('13)
- dcserverslut
Jammer van de vorige wagen! leuke vervanging alleen de velgen vind ik presoonlijk niet zo mooi!