Eibach en OEM
Eibach en OEM
Heeft iemand ervaring met het hebben van Eibach veren aan de voorkant en OEM veren aan de achterkant? Ik heb nu Eibach rondom zitten maar ik vind 'm aan de achterzijde te laag liggen en wil de orginele veren weer terug plaatsen. Het gaat om een 320d touring uit 2002.
- DJLeonardo
- Berichten: 2481
- Lid geworden op: 20 dec 2008, 19:31
Re: Eibach en OEM
Zou ik niet doen
Laatst gewijzigd door DJLeonardo op 19 aug 2009, 10:15, 1 keer totaal gewijzigd.
BMW E90 330iA, BMW E87 118i
Re: Eibach en OEM
Dit zal echt niet zo'n probleem zijn hoor, als je een beetje een normale rijder bent tenminste. Eibach veren zijn hele comfortabele verlagingsveren, zoveel veranderd er niet aan je onderstel set-up. Je vering wordt er niet knetterhard door. Ik heb zelf een jaar met zo'n onderstel gereden onder mijn vorige E36, daar was geen merkbaar verschil in balans tussen voor en achter.DJLeonardo schreef:Zou ik niet doen: het veergedrag is dan voor anders dan achter. Wat zou er gebeuren als je door een bocht gaat?
Stel je neemt een scherpe bocht naar links. De auto helt dan over naar rechts. Voor helt ie minder over omdat je veer stugger is. Dat betekent dat je auto tordeert maar ook dat je rechter achterkant verder doorveert dan je rechtervoorkant. Oftewel Je linkervoorwiel zal minder grip hebben dan anders omdat het door de wegzakkende rechterachterkant iets opgetilt wordt (in theorie dan)
- DJLeonardo
- Berichten: 2481
- Lid geworden op: 20 dec 2008, 19:31
Re: Eibach en OEM
Jij hebt met een Eibach onderstel gereden (ik ook trouwens) Dan neem ik aan alle vier de veren, natuulijk is dat in balans. De TS wil alleen achter de standaard veren plaatsen. Ik kan me van mijn Eibach set (op de vorige auto, een e36/7, oftwel een Z3) herrineren dat het een heel stuk stugger was dan dehanse46 schreef: Dit zal echt niet zo'n probleem zijn hoor, als je een beetje een normale rijder bent tenminste. Eibach veren zijn hele comfortabele verlagingsveren, zoveel veranderd er niet aan je onderstel set-up. Je vering wordt er niet knetterhard door. Ik heb zelf een jaar met zo'n onderstel gereden onder mijn vorige E36, daar was geen merkbaar verschil in balans tussen voor en achter.

BMW E90 330iA, BMW E87 118i
Re: Eibach en OEM
Nee, ik had alleen de voorveren! Achter gewoon de standaard veren. Nu had ik wel een M-tech onderstel, misschien dat dat ook wel scheelt. Maar nogmaals, ik zie er geen bezwaar in, tenzij je 't circuit op wilt ofzo..
- DJLeonardo
- Berichten: 2481
- Lid geworden op: 20 dec 2008, 19:31
Re: Eibach en OEM
hanse46 schreef:Nee, ik had alleen de voorveren! Achter gewoon de standaard veren. Nu had ik wel een M-tech onderstel, misschien dat dat ook wel scheelt. Maar nogmaals, ik zie er geen bezwaar in, tenzij je 't circuit op wilt ofzo..

Dan heb je dus ongeveer als m'n beste vriend rondgereden:

Toch zo'n 2,5 cm verschil tussen Eibach en

BMW E90 330iA, BMW E87 118i
Re: Eibach en OEM
Nee hoor, lag precies gelijk voor en achter:


- DJLeonardo
- Berichten: 2481
- Lid geworden op: 20 dec 2008, 19:31
Re: Eibach en OEM
Wat gek, dat verbaasd me dan.hanse46 schreef:Nee hoor, lag precies gelijk voor en achter:
Laatst gewijzigd door DJLeonardo op 19 aug 2009, 10:15, 1 keer totaal gewijzigd.
BMW E90 330iA, BMW E87 118i
Re: Eibach en OEM
Wie gaat er nu een Z3 met een E36 vergelijken, laat staan met een E46.
Trouwens er zijn ook setjes te koop met alleen voorveren, (bv. Weitec) die 30mm verlagen.
Ben er geen voorstander van maar zal met normaal gebruik geen enkel probleem opleveren.
Trouwens er zijn ook setjes te koop met alleen voorveren, (bv. Weitec) die 30mm verlagen.
Ben er geen voorstander van maar zal met normaal gebruik geen enkel probleem opleveren.
- DJLeonardo
- Berichten: 2481
- Lid geworden op: 20 dec 2008, 19:31
Re: Eibach en OEM
Een Z3 is een e36(/7) alleen de achteras is van een e30 en bij de nieuwere versies is de motor een type nieuwer. Interieur is natuurlijk anders maar de techniek is precies hetzelfde. Overigens is veel van de e46 hetzelfde dus die vergelijking is heel goed te maken hoor.GT10 schreef:Wie gaat er nu een Z3 met een E36 vergelijken, laat staan met een E46.
Trouwens er zijn ook setjes te koop met alleen voorveren, (bv. Weitec) die 30mm verlagen.
Ben er geen voorstander van maar zal met normaal gebruik geen enkel probleem opleveren.
BMW E90 330iA, BMW E87 118i
Re: Eibach en OEM

Check eens dit topic: http://www.e46forum.nl/viewtopic.php?f= ... duikvluchtStefan schreef:Heeft iemand ervaring met het hebben van Eibach veren aan de voorkant en OEM veren aan de achterkant? Ik heb nu Eibach rondom zitten maar ik vind 'm aan de achterzijde te laag liggen en wil de orginele veren weer terug plaatsen. Het gaat om een 320d touring uit 2002.
Gerko rijdt ook zo rond.
320dMtech Y2K.11 | lid #100 |
|

Touring zonder dakrails:
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"
Re: Eibach en OEM
Ik rij aan de voorkant rond met Eibach veren en achter met de OEM veren van het M onderstel.
Had het zelfde probleem, met het M onderstel is de voorkant iets hoger als de achterkant dit is bij Eibach ook het geval.
Maar met de combi ligt hij gewoon netjes recht.
De voor en achter veren van verlagingssts kun je vaak ook in verschillende lengtes kopen terwijl het toch een set is.
Bij intrax kun je zelfs je bestaande intrax veer aan laten passen ze persen hem dan meer waardoor de auto lager wordt.
Heb met mijn combi nooit raren dingen gemerkt op de snelweg of circuit (1 maal)
Die andere combi's die als voorbeeld getoont worden met die rubbers of die draai dingen moet je niet doen dan ga je er dingen tussen doen die er niet horen.
Zou gewoon je standaard veren proberen achter kan echt geen kwaad en zoveel stugger vindt ik die eibach veren ook niet. en wat al gezegd wordt er zijn ook merken die losse voor en achter sets leveren
Had het zelfde probleem, met het M onderstel is de voorkant iets hoger als de achterkant dit is bij Eibach ook het geval.
Maar met de combi ligt hij gewoon netjes recht.
De voor en achter veren van verlagingssts kun je vaak ook in verschillende lengtes kopen terwijl het toch een set is.
Bij intrax kun je zelfs je bestaande intrax veer aan laten passen ze persen hem dan meer waardoor de auto lager wordt.
Heb met mijn combi nooit raren dingen gemerkt op de snelweg of circuit (1 maal)
Die andere combi's die als voorbeeld getoont worden met die rubbers of die draai dingen moet je niet doen dan ga je er dingen tussen doen die er niet horen.
Zou gewoon je standaard veren proberen achter kan echt geen kwaad en zoveel stugger vindt ik die eibach veren ook niet. en wat al gezegd wordt er zijn ook merken die losse voor en achter sets leveren