Versnellingsbak probleem?

Chiptuning, turbo's, onderstel, remmen, banden? Bespreek het hier.
Sebastiaan

Versnellingsbak probleem?

Bericht door Sebastiaan » 14 nov 2007, 20:34

Toen ik m'n auto kocht had ik twee proefritjes gemaakt, het schakelen ging toen vrij goed (stond in de showroom). Alleen het koppelings pendaal voelde raar aan, als je het pendaal intrapte ging dat op een stotterende manier. Dat heeft de garage (niet bmw dealer) opgelost door de olie te vervangen van de hydrolischekoppeling. Ik voel het nu nog steeds heel ligt, maar volgens de garage is dat normaal...?

Maar nu heb ik m'n auto'tje bijna een maand, en als de auto koud is gaat het schakelen vrij zwaar. Het shakelen gaat ook alsware in twee stappen. Als je um in een versnelling zet voel je eerst een weerstand en dan valt ie in z'n versnelling. Nu is dat niet zo heel dramatisch maar ik merk het wel.

Als de motor op temp. is gaat het een stuk soepeler (bijna zoals het hoort). Ik ben afgelope maandag naar de garage geweest om de bakolie te vervangen, in de hoop dat het schakelen soepeler zou gaan als de auto koud is maar dat maakt geen verschil. Hebben jullie een idee? De garage komt namelijk niet zelf met een oplossing, ze zeggen dat alles normaal is 8p

Sebastiaan

Re: Versnellingsbak probleem?

Bericht door Sebastiaan » 14 nov 2007, 22:14

330dM schreef:Verkeerde olie in de bak? Versleten?
Bedoel je de olie die erin zat of wat er nu inzit? En wat bedoel je met versleten? die koppeling of de bak zelf? Er staat nu ongeveer 95000KM op de teller (met NAP). Ik heb TIS op m'n computer, en daar komt het "symptoom" zwaar schakelen ook in voor zag ik net. Maar er staat een hele waslijst waar het aan zou kunnen liggen. Dat ga ik maar even uitprinten en aan de monteur geven 8) Maar mischien is er iemand op het forum die ook zoiets heeft gehad en wat is er aan gedaan?

Bart335i

Bericht door Bart335i » 15 nov 2007, 23:55

Hakerig schakelen heb ik ook gehad bij mn E36 328i Coupe en bij mn E46 330Ci Coupe. Dr was gewoon niks aan te doen, typisch aan die versnellingsbakken blijkbaar. Voor mij is de oplossing gewoon nooit meer een handgeschakelde BMW kopen. Ben dr blijkbaar te gevoelig voor.

Joop

Bericht door Joop » 16 nov 2007, 00:33

Heb zelf bij mijn coupe geen last van hakerig schakelende handbak.

De leenauto (een E46 316i) die ik vandaag meekreeg had wel een irritant hakerig schakelende bak, maar koppelingspedaal voelde daarentegen wel normaal aan.

Overigens met dit weer (vriezend weer) is het vrij normaal dat de auto ietwat moeilijker schakelt, maar dat moet wel weg zijn, wanneer de motor en daarmede ook de versnellingsbakolie op temperatuur is.
BMW - Maßstab für Fahrspaß

Sebastiaan

Bericht door Sebastiaan » 25 nov 2007, 11:48

Olie is inmiddels vervangen van de bak, en het schakelen gaat een stuk beter. :amen: Alleen het koppelingspendaal voeld vreemd aan (stotterend) en heb af en toe het idee dat de koppeling niet helemaal vrij komt. Maar daar gaan ze nog naar kijken.

info

Bericht door info » 20 jan 2009, 11:26

Beste Sebastiaan,

Dat stotteren van de koppeling heb ik ook, ben je er nog achter gekomen waar dat aan lag ?

Guiding

Bericht door Guiding » 20 jan 2009, 12:11

info dit topic is van nov 2007, ik denk dat je Sebastiaan beter een persoonlijk bericht kan sturen.

Tevens is wordt het op prijs gesteld dat je je eerst even voorsteld :)
Dit kun je HIER doen
Afbeelding
Mooi zwart is niet lelijk!

info

Bericht door info » 20 jan 2009, 12:52

Beste moderator,

Leek mij wel van maatschappelijk e46 belang dat dit gewoon openbaar is, Sebastiaan krijgt als eigenaar van dit topic vanzelf persoonlijk bericht lijkt mij.
Het spijt mij dat ik een oude koe weer bovenaan de hitparade breng.

Voorstellen zal ik terzijnertijd doen, zit nu op mijn werk en heb niet zoveel tijd.

Guiding

Bericht door Guiding » 20 jan 2009, 13:01

Je mag best oude koeien uit de sloot halen hoor, daar heb ik geen problemen mee, ik gaf alleen een reactie om je kansen op een antwoord te verhogen.

automatisch een mailtje krijgje als iemand reageert op je topic is een optie die bij veel fora niet standaard aan staat. en ik gok dat Sebastiaan deze ook niet aan heeft staan.

Wat wel standaard aanstaat is dat je een mailtje krijgt als je een persoonlijk bericht binnen hebt.

Ik zeg dus niet dat je iets wel of niet mag doen, ik help je alleen :)
Afbeelding
Mooi zwart is niet lelijk!

info

Bericht door info » 20 jan 2009, 13:18

Sebastiaan heeft PB.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Performance en tuning”