verbruik NA chippen...
Re: verbruik NA chippen...
1000km haal ik ook wel met 1 tank maar dan moet ik toch wel heel rustig doen.
Maar hoe loopt jouw td nu je een powerbox hebt. En dan bedoel ik over het roet uitstoot?? Of valt dat wel mee??
Ben aan het overwegen een powerbox aanteschaffen inplaats van chippen.
Maar hoe loopt jouw td nu je een powerbox hebt. En dan bedoel ik over het roet uitstoot?? Of valt dat wel mee??
Ok,Zwaan schreef:1000km haal ik ook wel met 1 tank maar dan moet ik toch wel heel rustig doen.
Maar wat is heel rustig aan... niet harder dan 100 en overal rustig optrekken?
Als je het gas flink intrapt zie je wel roet in de spiegel, misschien iets meer dan zonder powerbox...
over het algemeen valt het wel mee hoor... motor loopt eigenlijk hetzelfde als daarvoor, alleen wel wat meer
power al is het wel moelijk te zeggen... ik denk dat als ik hem er nu uit haal dat je wel wat merkt.
En ik weet ook dat er heel veel aanbieders zijn en de ene is beter dan de andere, dus het is wel zaak goed
info in te winnen zegmaar... prijsverschil is ook behoorlijk, en ik weet niet of goedkoop ook duurkoop betekent.
Daarover is ook al een hoop geschreven op dit forum als ik me niet vergis.
Succes,
Bas
Zo bedoel ik ja.Maar wat is heel rustig aan... niet harder dan 100 en overal rustig optrekken?
Nou,
Had tijdje terug winterbanden geplaatst...
Heb normaal 225/45/17, echter nu 205/55/16...
Heb nu 900km gereden, heb niet rustig aan gedaan, en kan zeker
nog 50 tot 100km door...
Is toch een behoorlijk verschil voor zo'n klein bandenmaatverschil eigenlijk...
Had tijdje terug winterbanden geplaatst...
Heb normaal 225/45/17, echter nu 205/55/16...
Heb nu 900km gereden, heb niet rustig aan gedaan, en kan zeker
nog 50 tot 100km door...
Is toch een behoorlijk verschil voor zo'n klein bandenmaatverschil eigenlijk...
Ik rijd nog geen 700 km met mijn 330d
Deze is ook gechipt en het verbruik is volgens mij wel schadelijker geworden.
Reed voorheen benzine dus ik ben naar diesel gegaan vanwege de kilometers die ik rijd.
Ik ben nu nog steeds goedkoper uit dan met benzine.
Reed voorheen benzine dus ik ben naar diesel gegaan vanwege de kilometers die ik rijd.
6x een Bmw en nu een audi A6 pro line
Wel grappig, ik rijdt ongechipped ong 850-900 km volgens de BC. Maar das dan ook een handbak.acs3 addicted schreef:Ik rijd nog geen 700 km met mijn 330d
Ik denk dat het niet allemaal ana chippen e.d. ligt. Het heeft gewoon met alle omstandigheden te maken waar je in terecht komt. Voornamelijk de routes en de stand an het gaspedaal tellen heel zwaar hierin.
-
ik haal op een volle tank minstens 670km en dat bij veelal stads/povinciale ritten en dan doe ik echt niet rustig aan.
op overwegend snelweg haal ik zo'n 750km op een tank.
Niet gek toch voor een 330i?!
op overwegend snelweg haal ik zo'n 750km op een tank.
Niet gek toch voor een 330i?!

330i is the way to go
-
Mijn diesel verbruikt met chip (170 PK) tussen de 1:14 en 1:17,5. (Hand geschakeld) Hangt een beetje van de rij stijl en afstand af.
Maar ben meer dan tevreden met de extra power.
Maar ben meer dan tevreden met de extra power.
Die BC geeft 9 vd 10x niet het juiste aan, echter dit is ook weer verschillend p auto...Fabian79 schreef:Wel grappig, ik rijdt ongechipped ong 850-900 km volgens de BC. Maar das dan ook een handbak.acs3 addicted schreef:Ik rijd nog geen 700 km met mijn 330d
Ik denk dat het niet allemaal ana chippen e.d. ligt. Het heeft gewoon met alle omstandigheden te maken waar je in terecht komt. Voornamelijk de routes en de stand an het gaspedaal tellen heel zwaar hierin.
die van mij geeft nu gemiddeld 4.3l/100km... dat is 1 op 23!!!
Eerlijk gezegd vind ik het niet normaal dat dat ding dat aangeeft...
Ik heb ooit op een warme dag wind mee 3,6l op 100km gehaald.. en die van mij geeft iets meer aan dan de werkelijkheid... kan echt 1400km op 1 tank als ik als een slak ga. Normaal 11-1200km. En rij alleen snelweg.. Dus waarom zou ik hem chippen?
BMW 520i te koop, zie BMW Markt.
Ipv. een 'citeer' knopje is er ook een 'reageer' button... Als je deze nou eens gebruikt als je gewoon reageert op het laatste bericht wordt een en ander een stuk overzichtelijker. 'Citeer' gebruik je voor een specifiek citaat uit een flinke lap tekst of om te laten zien dat je op een bericht van enkele posts geleden wilt reageren.
Stukje power extra uiteraard, voor de zuinigheid hoef je het niet te doen want in de realiteit nemen ze altijd meer.Moderatoropmerking Opt1mus
Huidige auto: 2003 E85 Z4 3.0i S
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
Als ik een auto met veel vermogen wou dan kocht ik wel een 330d of een 330i... 328i.. Ik heb de 320d gekozen omdat hij een van de snelste diesels was die betrouwbaar was en betaalbaar en omdat BMW BMW is.. en omdat ik BMW liefhebber ben
... Mij kan je niet wijs maken dat er iets beter is dan BMW..
.
Men zegt trouwens dat het verbruik minder wordt na het chippen maar dat is niet waar? Door het snellere rijden of doordat hij toch zelf meer verbruikt?

Men zegt trouwens dat het verbruik minder wordt na het chippen maar dat is niet waar? Door het snellere rijden of doordat hij toch zelf meer verbruikt?
BMW 520i te koop, zie BMW Markt.
Zal idd een moeilijk verhaal wordenMario TT schreef:en omdat BMW BMW is.. en omdat ik BMW liefhebber ben... Mij kan je niet wijs maken dat er iets beter is dan BMW..
.

Mario TT schreef:Als ik een auto met veel vermogen wou dan kocht ik wel een 330d of een 330i... 328i.. Ik heb de 320d gekozen omdat hij een van de snelste diesels was die betrouwbaar was en betaalbaar en omdat BMW BMW is.. en omdat ik BMW liefhebber ben... Mij kan je niet wijs maken dat er iets beter is dan BMW..
.
Allereerst kan ik je niet tegenspreken

Over het verbruik: Theorethisch gaat de auto iets minder verbruiken, maar dan moet je wel dezelfde rijstijl aanhouden.
Het chippen komt het verbruik ten goede, omdat er een "betere" mengverhouding en menging van het brandstofmengsel plaatsvindt. Je moet alleen niet gaan kijken wat de uitstoot doet. De NOx gaat behoorlijk omhoog. Nu is het zo dat daar bij de apk niet meer op gemeten wordt

Het probleem ligt bij het aanhouden van dezelfde rijstijl, dat gaat je haast niet lukken, omdat het simpelweg te lekker aanvoelt al dat extra vermogen. Je doet het verbruik dus zelf weer omhoog trappen.

- Spoiler: Laat zien