xenon in mijn coupe

Bespreek alles omtrent (M) aërodynamicapakket, BMW performance, angel eyes, uitlaten, velgen hier.
Mitciel

xenon in mijn coupe

Bericht door Mitciel » 11 jan 2009, 17:31

hallo allemaal,

Ik ben opzoek naar xenon,nu heb ik echt een supernet setje gezien.

http://zoek.autotrader.nl/dslnl/cars_ad ... d=46380898

maar weet iemand, of heeft iemand een idee waar je dit licht kan krijgen. of wat voor setje xenon dit is. :amen:

deze auto staat bij john van der rijt,zou ik hem eens moeten contacten om het te vragen? of is dit not done? :P

alvast bedankt!

Groetjes,
Wish it, Dream it,Do it .....

bjornc
Bouwer van BimmerPortal

Re: xenon in mijn coupe

Bericht door bjornc » 11 jan 2009, 18:08

330dM schreef:Dat is geen xenon, dat zijn alleen de ringen. Voor xenon kun je maar 1 kant op: OEM, de rest is troep, krijg je spijt van als je 's nachts geen klap ziet en je tegenliggers verblind.
+1; OEM Xenon, of gewoon je Halogeen setje houden.

Mitciel

Bericht door Mitciel » 11 jan 2009, 20:07

oke, thnx voor de reacties..dan ga ik daar maar eens opzoek naar...

Ook zou ik graag een haaienvin(shark fin) willen en dan het liefst al in kleur van mijn auto, zijn die ergens op internet te koop? ;)

groetjes,

DonB

Bericht door DonB » 12 jan 2009, 12:35

Negatief, heeft ie niet..

http://www.hlautomotive.com heeft em wel..

320driver

Bericht door 320driver » 12 jan 2009, 13:42

330dM schreef:Dat is geen xenon, dat zijn alleen de ringen. Voor xenon kun je maar 1 kant op: OEM, de rest is troep, krijg je spijt van als je 's nachts geen klap ziet en je tegenliggers verblind.
Ik heb gewoon inbouwsetjes en die zijn uitstekend, prima heldere verlichting 's nachts en ik verblind geen tegenliggers omdat de lampen gewoon goed zijn afgesteld en zo kan het dus ook.
Toegegeven dat OEM mooier oogt en ook wel beter is maar om alles daarbuiten als 'troep' te labelen vind ik te ver gaan, wat voor sommigen misschien troep is, is het voor anderen weer niet en ik heb dure setjes in laten bouwen die gekwalificeerd werden als 'de beste' op aftermarket gebied.
Als ik de mogelijkheid krijg ga ik wel over op OEM en vervang ik de lampen maar op dit moment rijd ik prima met deze Xenon verlichting en ben ik blij met het huidige resultaat, ik heb ook nooit last van knipperende tegenliggers die ik in het begin wel even had maar toen heb ik de lampen opnieuw laten inregelen zodat ze goed naar de grond werden gericht voor m'n auto en niet naar boven toe. En als het niet heel donker is rijd ik vooral met de Angel Eyes aan, mooi ook 4 van die witte ringen (h)

320driver

Bericht door 320driver » 13 jan 2009, 10:45

Dat heeft er vooral mee te maken dat ik pas wist wat OEM was nadat ik alles in had laten bouwen oftewel niet voldoende onderzoek gedaan van tevoren toen ik de auto net had maar nu ik wat meer onderzoek heb gedaan en dankzij de info hier op het forum weet ik dat OEM the way to go is dus dat wordt de volgende stap.
Spoiler: Laat zien
Als ik het toen had geweten was het meteen OEM geworden majah dat is achteraf gelul.

Mitciel

Bericht door Mitciel » 14 jan 2009, 17:07

Haaienvin is besteld, ben dus een gelukkig man!

Nu is dus de vraag wat ik doe met de lampen ;D , wat ik dus begrijp is dat op de foto van de coupe die ik heb gepost angle eyes zitten en geen xenon.is dit verboden om hier s'avonds mee te rijden, aangezien sommige mensen ze op stadslichten aansluiten...?

wat betreft de xenon:
Mijn zwager heeft ook een coupe, een 320aut. en hij heeft dus een setje niet oem xenon in zijn BMW zitten.
Hij heeft geen last van storingen en dat soort dingen, dus ben toch aan het twijfelen geslagen ook omdat ik de OEM lampen gewoonweg erg duur vind.

Ohja ik ben echt een leek op dit gebied, maarja zolang je nog niet alles weet kan je het beter vragen toch :!

alvast bedankt,

Opt1mus
Contacteer:

Bericht door Opt1mus » 14 jan 2009, 17:17

AE's moet je zien als vervanger van je stadslicht, deze heb je toch ook niet alleen aan 's avonds? (dan zie je niks)
Ze worden op de spanning van de stadslichten aangesloten omdat dat, a) het makkelijkst monteren is en b) je dan je stadslichtje uit de fitting kan halen zonder dat je BC aangeeft dat er een lampje kapot is.

Lees de diverse xenontopic's eens, met OEM xenon bedoelen we vnl. de xenon koplampen. Hierin zit een speciale lens (oog) die ervoor zorgt dat het licht van de xenonlamp (al dan niet OEM) mooi wordt gespreid op de weg voor je.
Als je ervoor kiest om xenon zonder deze lens in te bouwen heb je grote kans dat je lichtbeeld op de weg erg slecht wordt en je zelfs je medeweggebruikers verblindt.
320dMtech Y2K.11 | lid #100 | Afbeelding|
Touring zonder dakrails:
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"

Carthago

Bericht door Carthago » 15 jan 2009, 00:45

Waarom is er gewoon geen bedrijfje die alleen een projector maakt die je in je eigen lamp kunt zetten ipv de standaard reflector. Nix geen lamp er om heen alleen de projector met stadslichtreflector ernaast ipv de dubbele standaard reflector. zou ik iig zo'n setje kopen :)

Mitciel

Bericht door Mitciel » 23 jan 2009, 11:17

Bedankt,

Nu is het een heel stuk duidelijker allemaal ;)

Volgende maand maar eens kijken of ik de AE en de xenon kan gaan bestellen :amen:

Dutchamerican

Bericht door Dutchamerican » 10 mar 2009, 20:36

Ik heb ook gewoon een OEM setje ingebouwd en werkt perfect.
Bij interesse : ik heb nog een setje liggen voor een zacht prijsje :W

Sandertje

Bericht door Sandertje » 11 mar 2009, 17:41

Dan heb ik wel intersse in een PM met dat zachte prijsje. PFL neem ik aan?

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Styling”