Regen sensor

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
BMWish

Re: Regen sensor, aftermarket te koop

Bericht door BMWish » 22 jan 2009, 13:56

Hey Guys, hier een affordable tip van een girl :love:
http://www.totalcarproducts.nl/index.ph ... cPath=8_48

Op die link vind je voor 150,- een universele aftermarket regensensor. Niet beproefd of getest door mij.

Greetz

Mark

Re: Regen sensor

Bericht door Mark » 23 jan 2009, 09:13

Geld dit ook wanneer je een WA+ verzekering hebt bij Interpolis?
Ik heb namelijk niet echt een barst, maar rare strepen precies in mijn gezichtsveld,
die veroorzaakt zijn door steentjes ofzo.

Maar mijn regensensor doet het ook niet,
waarschijnlijk niet ingeschakeld, dus zou hiermee kunnen worden opgelost misschien....
klankie schreef:vooruit gewoon via de verzekering doen
barst is maken en opgeven bij carglass
zeggen dat het met regensensor is en je betaalt alleen je eigen risico ( tussen de 75 en 100 euro )
en probleem opgelost :D

bibic

Bericht door bibic » 23 jan 2009, 13:21

Bij mij was het dus pure toeval dat de sensor het weer deed :)

en werkt soms wel automatisch; daarmee bedoel ik, als ik de garage uit rijd en het regent (zoals vandaag) gaan de wissers automatisch wissen. Maar heel vaak moet ik die handmatig inschakelen :?
Zullen we ons maar weer geen bezighouden met de originele vraag van sjarrel99 of het mogelijk is om een regensensor achteraf in te bouwen.

Moderatoropmerking farl
Increase the Peace!

sebasel*
Contacteer:

achteraf inbouwen regensensor

Bericht door sebasel* » 28 apr 2010, 21:10

Ik heb een vraag is het een beetje te doen om achteraf een regensensor in te bouwen
mijn raam moet worden vervangen door dat een een barst in zit

weet iemand hoeveel werk dit is en wat heb je er voor nodig of komen er ook dure componenten bij kijken ??

graag info / advies

mvrg,
Sebastiaan
Gelijksoortige onderwerpen samengevoegd

Moderatoropmerking Darudevampire

palmbier

Bericht door palmbier » 28 apr 2010, 22:48

Patron schreef:uhmm als je de hendel in stand 1 zet, moet het vanzelf dus werken als je het hebt. en met het wieltje regel je de interval.. naar boven is volgens mij het kortste en naar beneden is steeds langere interval..

de gevoeligheid kan volgens mij geprogrammeerd worden :?
Spoiler: Laat zien
zag het staan volgens mij op de lijst van Speek
Ik heb ook een regencensor in mijn bimmer. De censor werkt volgens mij zoals die moet werken, normaal zet ik de ruitenwisser in wisstand 0, als het dan gaat regenen schakel ik naar 1 en gaat hij harder wissen als het harder gaat regenen. Als het lichtjes regent echter probeer ik via de draaischakelaar de gevoeligheid naar beneden te stellen, maar merk niet veel verschil. Zelfs in de laagste stand (helemaal naar beneden), wist hij vaak nog steeds te snel naar mijn gevoel.
Heeft iemand de gevoeligheid al eens laten (om)programmeren? Waar kun je dit het beste laten doen, dealer wellicht? Kun je dit samen met andere dingen, zoals sleutel instellingen enzo, gelijk mee programmeren?

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”