verbruik NA chippen...

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
kleze

Re: verbruik NA chippen...

Bericht door kleze » 24 jan 2009, 11:22

ik sluit me bij het vorige verhaal aan. Die van mij is ook gechipt, en het verbruik is toch wel fors, ook klopt de BC voor geen meter! Ik rijd volgens eigen berekening 1 op 15, en volgens de BC 1 op 18! Hebben jullie ook zulke grote verschillen?

Over die NOx, je zegt dat je dat kan ruiken. Is dat een zwavelachtige lucht, want dat ruik ik namelijk heel erg bij mij!
Laatst gewijzigd door kleze op 24 jan 2009, 12:09, 1 keer totaal gewijzigd.

ranchu

Bericht door ranchu » 24 jan 2009, 11:48

Maar nu vraag ik me af, zeggen dat een chip je auto zuiniger maakt.
Maar welke chip is dat dan??? :P

Mario TT

Bericht door Mario TT » 24 jan 2009, 11:56

Mijn auto ruikt ook redelijk maar hij is niet gechipt.. Ik verbruik nu als ik 90km/uur rij iets minder dan 4l/100km denk je dat het scheelt als ik hem laat tunen?? Ik denk het niet. Misschien bij hogere snelheden maar in de spits in de randstad waar ik veel inzit kan je toch niet harder. En die ene keer dat ik naar Dland ga is 210km/uur hard zat.

Ik ben nu in Maastricht en heb vanmorgen continu 140km/uur gereden..en de BC geeft aan dat ik gemiddeld 1 op 19 rij. Ik lees dat iedereen die gechipt heeft meer verbruikt.. omdat z`n rijstijl sneller wordt.. dan hoef ik sowieso mijn auto niet meer te laten chippen. Waarom? Qua kosten van verbruik haal ik het er niet uit want het verschil is te klein, ik ga harder rijden (dat is wat iedereen doet en zegt) dus mijn auto gaat meer verbruiken en slijt harder. Bovendien is mij toch afgeraden om te chippen met mijn 328000km op de klok. En mijn auto moet 500.000km halen en als ik zie hoe mijn auto er aan toe is wil ik het graag zo houden. Als je zoveel rijd als ik doe dan kan je het je niet veroorloven om NOG meer onderhoud aan de auto te doen. Vorig jaar heb ik 4000 euro uitgegeven aan onderhoud (omdat de HD pomp kapot ging en achterstallig onderhoud). Nu is dit jaar de Inspec I geweest en kostte me dat nog eens 230+850 euro. Komt je APK er ook nog bij van 50 euro..
Ik denk trouwens dat een gechipte auto wel schoner loopt dan een niet gechipte. Zijn er mensen die hebben gechipt met vastgeroette EGR`s? OF extreem rokende bakken?

Kloppen trouwens alle verbruiksmeters niet meer NA het chippen? OF was dat ervoor dan ook al?

Misschien dat iemand met een gechipte bak eens wilt proberen om te kijken hoe zuinig hij rijdt? Dus een hele tank. Bij 2000rpm schakelen en ten hoogste 90-95km/uur. En niet te vlot optrekken. En dan kijken hoe zuinig hij is.
BMW 520i te koop, zie BMW Markt.

basss

Bericht door basss » 24 jan 2009, 14:07

Wat ik al eerder aangaf, mijn BC geeft aan 1 op 23, terwijl ik dus echt zojuist
met de laatste volle tank 1 op 15 rij! Dit is een belachelijk verschil.

Mijn rijstijl is hetzelfde en heb toch echt een hoger verbruik dan voorheen, al zal het
weinig uitmaken.

Je auto wordt dus absoluut niet zuiniger. Ik heb ook weleens geprobeerd een tank echt
rustig aan te doen, dus vroeg schakelen en geen hoge snelheden (120+) en dat maakte
ook weinig uit.

Maarja, de extra power is idd wel relaxed.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”