Gisteravond lichtte het gevreesde check-control schermpje weer eens gezellig op, achterlicht kapot
Bleek ditmaal het achterlicht rechtsachter op de klep te zijn, maar het bolletje was helaas nog heel, en als BMW bezitter weet je dan wel hoe laat het is: tijd voor gezeur.
Vandaag eens verder gekeken, en dit is de draadboom die in die zwarte slurf naar de kofferbakklep gaat:
(|
Ipv. een middag lekker autopoetsen werd dat dus een middag met de soldeerbout in de kofferbak liggen
Uiteindelijk 5 draden vervangen en de rest opgelapt met isolatietape.
Na wat googelen blijkt dat dit met name op de E36 een bekend probleem is, door het constante buigen van de kabels scheurt de isolatie op een gegeven moment, en breekt uiteindelijk de kabel. Als je pech hebt krijg je ook nog eens kortsluiting en smelten je kabels van voor tot achter of vliegt je auto in de fik x|
Blijkbaar heeft BMW het nog niet geleerd, want ook voor de E46 zijn er genoeg meldingen.. alleen is er voor de E36 een reparatieset in de vorm van het stuk kabelboom dat de klep in gaat, maar voor de E46 kan ik alleen de complete kabelboom in de kofferbak vinden... a 283 Euro ex x|
Weet iemand of er voor de E46 toch een reparatieset is? Want ik heb mijn probleem dan wel tijdelijk verholpen, uiteindelijk zullen ook de overige kabels gaan scheuren..
Verder zou ik iedereen willen adviseren om eens een kijkje in die slurf te nemen (bij mij zaten de problemen behoorlijk diep weggestopt, precies op het punt waar de kabel in het chassis verdwijnt), als je kortsluiting krijgt ben je verder van huis...
Kabelboom Kofferbakklep
Re: Kabelboom Kofferbakklep
Dit is niet alleen een E36 probleem
Ik heb dit ook gehad bij mn E34 5 serie. Zo te zien is dit echt een BMW euvel .
De E34 rijders oplossing is het volgende:
http://www.r2motorsport.nl/bestanden/ka ... erhaal.pdf
Dit zal ongetwijfeld ook werken voor de E46 als je een vaste soldeerbout hand hebt
Ik heb dit ook gehad bij mn E34 5 serie. Zo te zien is dit echt een BMW euvel .
De E34 rijders oplossing is het volgende:
Dit zal ongetwijfeld ook werken voor de E46 als je een vaste soldeerbout hand hebt
The sheere pleasure of driving ... nothing compares to a BMW
<<E87 118d DPF --- 't is eens wat anders dan een degelijke M57>>
Mja, verbaast me niets, de draad die ze gebruiken is eigenlijk te stug voor die plek, en de kwaliteit van het koper is ook niet echt denderend - als je 'm probeert te strippen trek je zo de kern kapot.Johnny schreef:Zo te zien is dit echt een BMW euvel
Thanks, zo ben ik vandaag al min of meer bezig geweest, maar da's best een geklooi..De E34 rijders oplossing is het volgende:
Bij mijn E46 was dit de reden dat mijn achterruitverwarming het niet deed. Het was het meest rechtse slurfje. Er zaten twee draden voor de achterruitvewarming in en beide waren gebroken. Eén zelfs op twee plaatsen. Inmiddels doet hij het weer.
Dan hadden ze 15 jaar geleden toch wat beter kwaliteit spul
Mijn E34 TDS stond bij verkoop op 417000km en alle electronica werkte nog en die gaat er komend jaar nog zeker 50k bij zetten als ik het zo hoor (dagelijks 200km woon-werk door nieuwe eigenaar )
E34 ... HULDE ...
Jammer dat ze tegenwoordig niet meer zo degelijk bouwen x|
Hehe ... verzeihung ... thies ies ein E46 foroem :*
330d rijdt toch wel 10 dikker en sneller
Mis eigenlijk alleen nog n dik M-sportstuurtje en brede 255 sloffen achter (triangle werking) voor t gevoel |p
Hmm.. this is off-topic
Sorry x|
Mijn E34 TDS stond bij verkoop op 417000km en alle electronica werkte nog en die gaat er komend jaar nog zeker 50k bij zetten als ik het zo hoor (dagelijks 200km woon-werk door nieuwe eigenaar )
E34 ... HULDE ...
Jammer dat ze tegenwoordig niet meer zo degelijk bouwen x|
Hehe ... verzeihung ... thies ies ein E46 foroem :*
330d rijdt toch wel 10 dikker en sneller
Mis eigenlijk alleen nog n dik M-sportstuurtje en brede 255 sloffen achter (triangle werking) voor t gevoel |p
Hmm.. this is off-topic
Sorry x|
The sheere pleasure of driving ... nothing compares to a BMW
Zelf heb ik dit een maand geleden ook aan de hand gehad! Door de koude, was de rubberen darm stijf geworden (niet meer flexibel). Resultaat: enkele gescheurde kabels...