Spanrol
Spanrol
Hallo, medeforummers, hier mijn eerste vraag al,
zoals jullie al weten of nog niet, mijn auto heeft al aardig wat km op de klok staan, heb op 200dkm de twee riemen, alternator-servo-waterpomp riem en servo riem vervangen, probleemloos, nu 10.000 km later hoor ik steeds een gesjirp zoals het geluid dat je hebt bij versleten riemen.
Wat zou dat zijn, ik ben zogoed als 100% dat het ofwel riem ofwel spanrol is, heb dat geluid ook wanneer ik stilsta zodus iemand ervaring of tips om mij verder te helpen? 8p
zoals jullie al weten of nog niet, mijn auto heeft al aardig wat km op de klok staan, heb op 200dkm de twee riemen, alternator-servo-waterpomp riem en servo riem vervangen, probleemloos, nu 10.000 km later hoor ik steeds een gesjirp zoals het geluid dat je hebt bij versleten riemen.
Wat zou dat zijn, ik ben zogoed als 100% dat het ofwel riem ofwel spanrol is, heb dat geluid ook wanneer ik stilsta zodus iemand ervaring of tips om mij verder te helpen? 8p
Re: Spanrol
Klinkt als iets wat ik ook gehad heb.... Was iets met een trillingsdemper voor de motor (in het deel dat achter de radiator zit..... Ben niet autotechnisch onderlegd... 8p ) Was wel een duur geintje (bij de dealer). ;( Zal de rekening eens opzoeken.....Minas schreef:Hallo, medeforummers, hier mijn eerste vraag al,
K zou denken inderdaad de spanrol. Jammer dat je die niet meteen mee hebt vervangen!
6 cylinderblok van mij begint ook niet lekker te klinken; lijkt er op dat bij ook de spanrol aan het opspelen is.
Aankomende donderdag gaat ie van mij naar de dealer voor een paar nieuwe remblokken en kijken ze gelijk even naar deze 'bijgeluiden'... Wel heel irritant gehoor.
Aankomende donderdag gaat ie van mij naar de dealer voor een paar nieuwe remblokken en kijken ze gelijk even naar deze 'bijgeluiden'... Wel heel irritant gehoor.
BMW - Maßstab für Fahrspaß
dag kerel ik weet het bijna zeker dat je spanrol speling heeft, komt nu pas naar boven omdat die nieuwe riem
nog niet uitgerekt is en daarom meer spanning op de rol zet.
ik werk de hele dag door in de garage aan bijna alle merken.
en bij mercedes en bmw moet je gewoon de rollen mee vervangen.
ik hoop dat je nu genoeg weet. groete friettoet
nog niet uitgerekt is en daarom meer spanning op de rol zet.
ik werk de hele dag door in de garage aan bijna alle merken.
en bij mercedes en bmw moet je gewoon de rollen mee vervangen.
ik hoop dat je nu genoeg weet. groete friettoet
- 320d touring
Even een expirimentje: Wat gebeurt er als je de airco uit zet ? Ik heb bij mijn 530d is zo'n soort riemgeluid gehad wat later het aanlopen van de airco-fan bleek te zijn.
Probleem gevonden, lag idd aan mijn spanrol, heb riem er terug afgehaald, alles getest op speling, de bovenste linkse spanrol heeft idd spelling. Dan deze maar eens vervangen, bedankt voor tips.