rookinterieur - hoe reinigen
Re: rookinterieur - hoe reinigen
Ik "zag" het later, excuus aan Guiding hierbij , maar vind een zin quoten dan soms wel makkelijk.
en daar is de quote ook voor bedoeld,als reactie op een specifiek deel van een bericht of om te laten zien dat je reageert op een eerder vvorgaand bericht.
nu maar weer over rookluchtjes?Moderatoropmerking Opt1mus
320dMtech Y2K.11 | lid #100 | |
Touring zonder dakrails:
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"
- largeproject
- Contacteer:
Vind dat je vaak in de zommer als de auto de hele dag in de zon heeft gestaan je het nog beter kunt ruiken dan in de winter.
Heb de mijne toen helemaal gereinigt met een stofzuiger die watersproeit en dat weer opzuigt,echt veel troep kwam eraf,maar naar een paar dagen kwam de lucht toch weer terug.
Heb nu leren bekleding derin zitten,dus een groor gedeelte is nu vervangen,moet zeggen dat ik het nu ook niet meer ruik.
Heb de mijne toen helemaal gereinigt met een stofzuiger die watersproeit en dat weer opzuigt,echt veel troep kwam eraf,maar naar een paar dagen kwam de lucht toch weer terug.
Heb nu leren bekleding derin zitten,dus een groor gedeelte is nu vervangen,moet zeggen dat ik het nu ook niet meer ruik.
Je kan een eind komen met een extractor ('waterstofzuiger") op het tapijt en de hemel, en verder alles waar je bij kan heel goed schoon te soppen.
Maar als je niet rookt zal je het toch blijven ruiken, met name op warme dagen. Probleem is dat de rook overal in en tussen kruipt en neerslaat. Als je niet permanent met geurboompjes e.d. in de weer wilt is de enige echte oplossing een ozon behandeling na bovenstaande acties
Maar als je niet rookt zal je het toch blijven ruiken, met name op warme dagen. Probleem is dat de rook overal in en tussen kruipt en neerslaat. Als je niet permanent met geurboompjes e.d. in de weer wilt is de enige echte oplossing een ozon behandeling na bovenstaande acties
Als je een rokersauto hebt waarbij de asbak (veelvuldig) misbruikt is zou ik ook zeker even je pookzak lostrekken en hier een stofzuiger langs houden. Toen Bertus mijn navigatie aan het inbouwen was werd duidelijk dat zich hier een complete reserve asbak had opgebouwd die voor veel nare geur zorgde. Toen dit eenmaal weg was, was de geur niet weg, maar zeker merkbaar minder...
As valt langs de asbak op je tunnel, als je de pookzak even los klikt kun je hier gemakkelijk bij.
Overigens is de hele rokersgeur ook een kwestie van tijd, mijn auto rook ook erg naar rook en ik ben hier zelf best gevoelig voor. Rijd inmiddels een jaar rond met deze auto en heb er naast bovengenoemde eigenlijk verder niks aan gedaan. Ik rijd wel veel met (dak)raampje open, maar de geur is in principe voor 99% verdwenen...
As valt langs de asbak op je tunnel, als je de pookzak even los klikt kun je hier gemakkelijk bij.
Overigens is de hele rokersgeur ook een kwestie van tijd, mijn auto rook ook erg naar rook en ik ben hier zelf best gevoelig voor. Rijd inmiddels een jaar rond met deze auto en heb er naast bovengenoemde eigenlijk verder niks aan gedaan. Ik rijd wel veel met (dak)raampje open, maar de geur is in principe voor 99% verdwenen...
Dit werkt echt:
http://www.carclean.nl/product/Meguiars ... 00073.aspx
Niet duur en de geurtjes zijn na een paar keer gebruiken echt goed weg (mits je de auto natuurlijk goed hebt schoongemaakt van binnen).
In mijn 330Ci was ook gerookt en je rook het gelijk. Toch gekocht en thuis aan de gang gegaan.
Eerst alles schoon gemaakt. Goed de ramen ontvetten en schoonmaken, daarna al het leer schoongemaakt en ontvet (ook de deur- en zijpanelen). Dashboard, stuur en middenconsole grondig schoonmaken en natuurlijk asbak, etc.
Daarna geheel uitzuigen. Als dat klaar is, even wat van dat meguiars spul op de stoffen delen spuiten (niet de hemel vergeten). Je zult zien dat je auto weer heerlijk ruikt. Na een tijdje zal de rookgeur weer iets terugkomen. Dan gewoon weer even spuiten en je zult zien dat de rookgeur verdwijnt. Bij mij was het na 2 behandelingen en een half jaartje helemaal verdwenen.
http://www.carclean.nl/product/Meguiars ... 00073.aspx
Niet duur en de geurtjes zijn na een paar keer gebruiken echt goed weg (mits je de auto natuurlijk goed hebt schoongemaakt van binnen).
In mijn 330Ci was ook gerookt en je rook het gelijk. Toch gekocht en thuis aan de gang gegaan.
Eerst alles schoon gemaakt. Goed de ramen ontvetten en schoonmaken, daarna al het leer schoongemaakt en ontvet (ook de deur- en zijpanelen). Dashboard, stuur en middenconsole grondig schoonmaken en natuurlijk asbak, etc.
Daarna geheel uitzuigen. Als dat klaar is, even wat van dat meguiars spul op de stoffen delen spuiten (niet de hemel vergeten). Je zult zien dat je auto weer heerlijk ruikt. Na een tijdje zal de rookgeur weer iets terugkomen. Dan gewoon weer even spuiten en je zult zien dat de rookgeur verdwijnt. Bij mij was het na 2 behandelingen en een half jaartje helemaal verdwenen.
Laatst gewijzigd door PIR3lly op 02 feb 2009, 22:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Een stoomreiniger lijkt mij ook wel geschikt voor het stof gedeelte van de auto?
Mooi zwart is niet lelijk!
bedankt voor de reacties,
vooral dan van leden die ook de gok hebben genomen om een rokers auto te kopen.
thx
vooral dan van leden die ook de gok hebben genomen om een rokers auto te kopen.
thx
Volgens mij krijg je rooklucht nooit weg met een paar middeltjes...
Rook en teer trekt in je interieur en blijft plakken.
Toen ik mijn auto kocht was het enigste nadeel dat deze echt een asbak was!
De hele middenconsole onder het as... naja... overal lag gewoon as en hij stonk
echt heel erg.
Ik heb toen uiteraard alles goed gestofzuigd en heb hem toen bij een clean-bedrijf laten
cleanen. Ze maken alles schoon, ook bekleding, en doen dan een of andere luchtbehandeling
via de airco. Ze sluiten een apperaat met een of ander geparfumeerd (in verschillende smaken te krijgen)
goedje aan op je airco en zetten motor en airco aan waardoor dat spul je hele auto doorgaat. Dit spul
hecht aan de aslucht en neutraliseerd.
Vantevoren dacht ik: straks blijf je die geparfumeerde lucht jaren ruiken, maar het bedrijf verzekerde
mij dat de lucht na een aantal weken geneutraliseerd is en je dus niets meer ruikt, ook de aslucht zal
dan weg zijn.
Dit was inderdaad het geval. In het begin ruikt die lucht echt sterk, maar het wordt steeds minder en na
een aantal weken heb je geen luchtjes meer (ook niet zo'n luchtje uit zo'n brize-ding voor op je luchtrooster).
Dit zou ik echt iedereen aanraden die vieze luchten uit zijn auto wilt hebben.
Succes.
Rook en teer trekt in je interieur en blijft plakken.
Toen ik mijn auto kocht was het enigste nadeel dat deze echt een asbak was!
De hele middenconsole onder het as... naja... overal lag gewoon as en hij stonk
echt heel erg.
Ik heb toen uiteraard alles goed gestofzuigd en heb hem toen bij een clean-bedrijf laten
cleanen. Ze maken alles schoon, ook bekleding, en doen dan een of andere luchtbehandeling
via de airco. Ze sluiten een apperaat met een of ander geparfumeerd (in verschillende smaken te krijgen)
goedje aan op je airco en zetten motor en airco aan waardoor dat spul je hele auto doorgaat. Dit spul
hecht aan de aslucht en neutraliseerd.
Vantevoren dacht ik: straks blijf je die geparfumeerde lucht jaren ruiken, maar het bedrijf verzekerde
mij dat de lucht na een aantal weken geneutraliseerd is en je dus niets meer ruikt, ook de aslucht zal
dan weg zijn.
Dit was inderdaad het geval. In het begin ruikt die lucht echt sterk, maar het wordt steeds minder en na
een aantal weken heb je geen luchtjes meer (ook niet zo'n luchtje uit zo'n brize-ding voor op je luchtrooster).
Dit zou ik echt iedereen aanraden die vieze luchten uit zijn auto wilt hebben.
Succes.
- bjornc
- Bouwer van BimmerPortal
Kost???? €€€€€
Als laatste zal de airco ook wel een reinigingsbeurt kunnen gebruiken, wat de kosten hiervan zijn weet ik niet.
Airco reinigen kan je heel makkelijk zelf doen. Het interieurfilter eruit halen (onder de ruitenwissers) en de bak waar deze in ligt ook even verwijderen. Nu zie je de opening (inlaat) van je kachelmotor waar je het reinigingsmiddel in moet spuiten.
Goed reinigingsmiddel kopen en volg de aanwijzing op het etiket.
Meetsal is dit airco vol gas, ramen gesloten en het spul inspuiten. Dit moet je meestal 3 x herhalen in een half uur ofzo en klaar is klara.
Dit is overigens aan te raden om vaker te doen i.v.m. bacteriën in je airco systeem.
ehh..
weet niet precies meer... kostte rond de 100e geloof ik.
Maar je airco hoeft niet schoongemaakt te worden, in ieder
geval niet bij mij.
Maar effe googelen, en je weet de prijs excact!
weet niet precies meer... kostte rond de 100e geloof ik.
Maar je airco hoeft niet schoongemaakt te worden, in ieder
geval niet bij mij.
Maar effe googelen, en je weet de prijs excact!
en...
heb je hem al gereinigd?
heb je hem al gereinigd?