Aangezien ik niet een vergelijkbaar topic kon vinden plaats ik even een nieuwe.
Al sinds de aankoop van de 320CD Coupe (2004, kmstand 43k) vraag ik mij af of het geluid dat mijn climate maakt normaal is. Ik hoor het met name wanneer ik in de bebouwde kom rijd. Het is, zo lijkt het, gerelateerd aan de snelheid maar misschien ook aan de gereden afstand. Hij maakt het geluid overigens ook als de auto al op bedrijfstemperatuur is(dwz de thermometer staat in het midden)
Het geluid is moeilijk te beschrijven... Normaliter heb ik de ervaring met de airco's in de E46 dat wanneer ze van koud naar warm moeten of andersom dat ze flink gaan blazen totdat ze klaar zijn. Dat doet de mijne om te beginnen dus alles behalve overdreven. Maar hij doet wel zeer goed zijn werk, in no-time is het warm of afgekoeld.
Wat is het geluid dan waar ik op doel... het is in mijn ogen/oren te omschrijven als een soort zoem. Ik durf heel voorzichtig te zeggen dat het richting het geluid van een 6 pitterbenzine gaat. Je weet wel, die lekkere zoem

Heeft iemand een idee wat het is? Ik weet het, het is zeer lastig te begrijpen met deze omschrijving, maar ik waag het er toch op. Ik heb in diverse E46 gereden van 316's tot 330ci's en 318D, 320D etc, maar nooit het geluid opgemerkt. Alleen in deze 320CD dus.