ombouw bmw 328i bj 98naar 330i motor bj 2000
ombouw bmw 328i bj 98naar 330i motor bj 2000
Heren,
Wie kan mij vertelen of ik probleem loos een motorblok van een 330i bj 2000 kan in bouwen in mijn
e46 sedan 328 i bj 98. Mijn kop is aan flaarden namelijk.
330 blok kan ik al kopen compleet met motor managment computer en versnellingsbak.
Hoor graag want moet deze week gebeuren
bvd
Gr. Andy
Wie kan mij vertelen of ik probleem loos een motorblok van een 330i bj 2000 kan in bouwen in mijn
e46 sedan 328 i bj 98. Mijn kop is aan flaarden namelijk.
330 blok kan ik al kopen compleet met motor managment computer en versnellingsbak.
Hoor graag want moet deze week gebeuren
bvd
Gr. Andy
Laatst gewijzigd door andy10 op 04 feb 2009, 00:02, 1 keer totaal gewijzigd.
- ///M 330Ci
- Berichten: 304
- Lid geworden op: 06 apr 2008, 16:51
Re: ombouw bmw 328i bj 98naar 330i motor bj 2000
Heeft je 328i ook drive-by-wire? Dus geen gaskabel zegmaar..?
Dat zit in ieder geval wel op de 330i, en als je 328i dat nu niet heeft kan je daar denk ik wel mee in de problemen komen.
Ik weet niet hoeveel moeite je voor het extra vermogen wil doen, maar verreweg de makkelijkste optie lijkt mij om gewoon de cilinderkop van je 328i te laten reviseren.
Dat zit in ieder geval wel op de 330i, en als je 328i dat nu niet heeft kan je daar denk ik wel mee in de problemen komen.
Ik weet niet hoeveel moeite je voor het extra vermogen wil doen, maar verreweg de makkelijkste optie lijkt mij om gewoon de cilinderkop van je 328i te laten reviseren.
Freude am Fahren
Re: ombouw bmw 328i bj 98naar 330i motor bj 2000
Reviseren is geen optie de het schroefdraad waar de bouten in moeten van de kop zijn helemaal dol.
Wordt een gigantische revisie volgens de dealer, zij willen het niet eens doen.
dus vandaar een nieuw blok er in misschien zelf m3 maar dan kom ik in problemen met mijn 328 onderstel.
Voorhand heb ik een 330 i blok maar als ik een compleet blok krijg met computer zit daar toch ook de drive by wire bij.
!
Graag u ervaringen met blok ombouw , rijd u auto probleem loos na transformatie?
Wordt een gigantische revisie volgens de dealer, zij willen het niet eens doen.
dus vandaar een nieuw blok er in misschien zelf m3 maar dan kom ik in problemen met mijn 328 onderstel.
Voorhand heb ik een 330 i blok maar als ik een compleet blok krijg met computer zit daar toch ook de drive by wire bij.
!
Graag u ervaringen met blok ombouw , rijd u auto probleem loos na transformatie?
- ///M 330Ci
- Berichten: 304
- Lid geworden op: 06 apr 2008, 16:51
Re: ombouw bmw 328i bj 98naar 330i motor bj 2000
Eh ik heb er geen ervaring mee.. Mijn auto is als 330 geboren
Ik zou het niet weten joh. Maar alles is te doen, als je maar wil.
Ik heb op internet iemand van een 323i een M3 met SMG zien maken, dus het kan best.
Je zou ook gewoon de gok kunnen wagen.
Of een 328i blok zoeken, dan weet je zeker dat het past..
Ik zou het niet weten joh. Maar alles is te doen, als je maar wil.
Ik heb op internet iemand van een 323i een M3 met SMG zien maken, dus het kan best.
Je zou ook gewoon de gok kunnen wagen.
Of een 328i blok zoeken, dan weet je zeker dat het past..
Freude am Fahren
Re: ombouw bmw 328i bj 98naar 330i motor bj 2000
Volgens mij kan dit redelijk probleemloos, zo te horen heb je alles compleet.
Electronica lijkt me wel tricky, dus wel vakmensen bij halen.
Zou meerdere Bmw specialisten raadplegen als ik jou was.
Maar wat is er dan precies met je oude 328i blok aan de hand?
Zijn aardig taaie blokken.
Electronica lijkt me wel tricky, dus wel vakmensen bij halen.
Zou meerdere Bmw specialisten raadplegen als ik jou was.
Maar wat is er dan precies met je oude 328i blok aan de hand?
Zijn aardig taaie blokken.
Huidige auto: 2003 E85 Z4 3.0i S
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
Re: ombouw bmw 328i bj 98naar 330i motor bj 2000
koppakking is lek van mijn 328, auto is heet geweest maar ben wel steeds gelijk gestopt, misschien is de kop gescheurd of het onder blok, hou zelf van sportief rijden meestal als de temperatuur in het midden stond gaf ik al gas naar de 6000 toeren, nu weet ik dat de motor meestal na 15 min pas warm is en niet als het streepje in het midden staat dus waarschijnlijk mijn eigen domme schuild van die koppakking.
De dealer wou de kop er af halen en kwam tot de conclusie dat de bouten helemaal niet goed vast zaten, de gaten waar de bouten in moeten zijn dol waarschijnlijk heeft de vorige eigenaar heeft waarschijnlijk ook al de kop los gehaald en met een sleuteltje vast gezet, nog nooit van momentsleutel gehoord misschien of ander oorzaak?
heb momenteel het elektronisch gaspedaal voor de 330i gevonden met de bekabeling erbij.
De monteur is afkomstig van de dealer maar werkt nu voor zichzelf, dus hij weet van wanten.
Ga deze week het motor blok ophalen in maastricht , vervolgens mijn 328i die nog bij de dealer staat ophalen en dan kan het inbouwen beginnen. Het inlaat spruitstuk zit tot het midden nog aan het blok. Volgens deskundigen is de aansluiting op het sperdifferentieel het zelfde.
Volgens de dealer ga ik de auto niet aan de praat krijgen met mijn 328 sleutel en het motor management computer van de 330i, maar de module en bekabeling van de 330 motor zit erbij, kwestie van sleutel opnieuw inlezen volgens mij.
Volgens de dealer is dit een illegale actie.
Hoor graag uw bevindingen
De dealer wou de kop er af halen en kwam tot de conclusie dat de bouten helemaal niet goed vast zaten, de gaten waar de bouten in moeten zijn dol waarschijnlijk heeft de vorige eigenaar heeft waarschijnlijk ook al de kop los gehaald en met een sleuteltje vast gezet, nog nooit van momentsleutel gehoord misschien of ander oorzaak?
heb momenteel het elektronisch gaspedaal voor de 330i gevonden met de bekabeling erbij.
De monteur is afkomstig van de dealer maar werkt nu voor zichzelf, dus hij weet van wanten.
Ga deze week het motor blok ophalen in maastricht , vervolgens mijn 328i die nog bij de dealer staat ophalen en dan kan het inbouwen beginnen. Het inlaat spruitstuk zit tot het midden nog aan het blok. Volgens deskundigen is de aansluiting op het sperdifferentieel het zelfde.
Volgens de dealer ga ik de auto niet aan de praat krijgen met mijn 328 sleutel en het motor management computer van de 330i, maar de module en bekabeling van de 330 motor zit erbij, kwestie van sleutel opnieuw inlezen volgens mij.
Volgens de dealer is dit een illegale actie.
Hoor graag uw bevindingen
Re: ombouw bmw 328i bj 98naar 330i motor bj 2000
en dat maakt hjet juist leuker om te doen!! (h)
Re: ombouw bmw 328i bj 98naar 330i motor bj 2000
Het is ook een illegale actie volgende de wet omdat opvoeren verboden is.. maar ik hou me niet bezig met de wet dus kan het ook fout hebben.
Ik snap werkelijkwaar niet waarom je een 330 blok in een 328 wilt hebben. Als je zoveel moeite wilt doen, koop een 328 blok en breng hem naar een tuner.. en vervolgens bouw je de motor in. Misschien heb ik het fout ..
193pk 280Nm koppel voor de 328i
231pk 300Nm koppel voor de 330i
Tuurlijk snap ik dat je meer vermogen hebt nu , al scheelt het op topsnelheid maar weinig. Ik vind het leuk als mensen uitdagingen aangaan. Als je van een 323i een M3 maakt.. top.. maar als je zoveel ellende op je hals haalt voor 38pk extra en een verschil van 7km/uur in topsnelheid..dan mis je het punt naar mijn mening wel een beetje. En ik respecteer je mening echt waar maar je moet voor jezelf een balans maken en die valt nu echt naar 1 kant. En dat is ellende en vele kosten.
Overigens de aansluiting van het blok kan dan wel hetzelfde zijn maar hoeft de eindoverbrenging niet hetzelfde te zijn.. Waardoor je toch wat verschil krijgt.
Ik vraag me trouwens ook af wat het verschil in kosten is tussen een 328 en een 330i blok... weegt het nou allemaal op tegen die 38pk?
Ik snap werkelijkwaar niet waarom je een 330 blok in een 328 wilt hebben. Als je zoveel moeite wilt doen, koop een 328 blok en breng hem naar een tuner.. en vervolgens bouw je de motor in. Misschien heb ik het fout ..
193pk 280Nm koppel voor de 328i
231pk 300Nm koppel voor de 330i
Tuurlijk snap ik dat je meer vermogen hebt nu , al scheelt het op topsnelheid maar weinig. Ik vind het leuk als mensen uitdagingen aangaan. Als je van een 323i een M3 maakt.. top.. maar als je zoveel ellende op je hals haalt voor 38pk extra en een verschil van 7km/uur in topsnelheid..dan mis je het punt naar mijn mening wel een beetje. En ik respecteer je mening echt waar maar je moet voor jezelf een balans maken en die valt nu echt naar 1 kant. En dat is ellende en vele kosten.
Overigens de aansluiting van het blok kan dan wel hetzelfde zijn maar hoeft de eindoverbrenging niet hetzelfde te zijn.. Waardoor je toch wat verschil krijgt.
Ik vraag me trouwens ook af wat het verschil in kosten is tussen een 328 en een 330i blok... weegt het nou allemaal op tegen die 38pk?
BMW 520i te koop, zie BMW Markt.
Re: ombouw bmw 328i bj 98naar 330i motor bj 2000
Dit is binnen de 40% dus zodra je 330i/d remmen (of beter) monteert hoef je het volgens mij alleen te melden bij de RDW en moet je even laten zien dat je het netjes gedaan hebt. (geloof ik...)Mario TT schreef: 193pk 280Nm koppel voor de 328i
231pk 300Nm koppel voor de 330i
Re: ombouw bmw 328i bj 98naar 330i motor bj 2000
Het is in nederland toch allemaal toegestaan???
Ik heb namelijk nog hier nog nooit van gehoord. Maar griff heeft hier meer verstand van .
Als je buiten bepaalde marges valt (als die er zijn) zal je waarschijnlijk alleen opnieuw als nieuw type auto moeten laten keuren bij de RDW. Ik kan me wel voorstellen dat dit dan een hele strenge keuring is.
Ik moet zeggen dat ik het nogal een project vind en dit zelf niet zou ondernemen.
Bij oude auto's was het leuk, maar met die electronika van tegenwoordig (|
Ik heb namelijk nog hier nog nooit van gehoord. Maar griff heeft hier meer verstand van .
Als je buiten bepaalde marges valt (als die er zijn) zal je waarschijnlijk alleen opnieuw als nieuw type auto moeten laten keuren bij de RDW. Ik kan me wel voorstellen dat dit dan een hele strenge keuring is.
Ik moet zeggen dat ik het nogal een project vind en dit zelf niet zou ondernemen.
Bij oude auto's was het leuk, maar met die electronika van tegenwoordig (|
- Spoiler: Laat zien
Re: ombouw bmw 328i bj 98naar 330i motor bj 2000
Normaal gesproken is die marge 40% vermogenstoename... Daar zit je nog niet aan. Daar komt bij dat dit type motor ook in deze auto geleverd is, e46 330i bestaat gewoon. Scheelt een hoop !! Wat ik eerder al aangaf zullen ze vragen je remmerij hierop aan te passen en dat is het vaak wel.Fabian79 schreef:Als je buiten bepaalde marges valt (als die er zijn) zal je waarschijnlijk alleen opnieuw als nieuw type auto moeten laten keuren bij de RDW. Ik kan me wel voorstellen dat dit dan een hele strenge keuring is.
Als je inderdaad iets extreems bouwt moet je wegliggingstesten, geluidsmetingen etc... doorstaan, erg moeilijk om dit probleemloos te halen en ook nog eens bijzonder prijzig
Re: ombouw bmw 328i bj 98naar 330i motor bj 2000
Nee, nee vermogenstoename valt bij overschrijding onder performance aanpassingen, o.a. remmen etc.
- Edit:
- Ok, bijna gelijk weer
Re: ombouw bmw 328i bj 98naar 330i motor bj 2000
dus gewoon (|
- Spoiler: Laat zien
Re: ombouw bmw 328i bj 98naar 330i motor bj 2000
Nee, alle info en meningen zijn welkom, dat is juist de kracht
Re: ombouw bmw 328i bj 98naar 330i motor bj 2000
neej, ik bedoelde als je zo'n project heb rondrijden dat je dit gewoon nergens bij een instantie (rdw of verzekering enzo) moet melden.
Rest alleen de vraag of je echt problemen gaat krijgen bij een zwaar ongeval waarbij ze je auto gaan checken.
Dan heb je uiteraard een probleem.
Rest alleen de vraag of je echt problemen gaat krijgen bij een zwaar ongeval waarbij ze je auto gaan checken.
Dan heb je uiteraard een probleem.