koelvloeistof
koelvloeistof
hallo,
Afgelopen week heeft de garage mijn thermostaat vervangen van een BMW320D (diesel) automaat uit bj2002. Daarna koelstof bijgevuld en ontlucht even gereden en weer ontlucht en bijgevuld. maar nu merk ik bij koude motor tot mijn verbazing dat het vloeistof peil na een week flink is gezakt tot minimaal. is dit normaal zodat er na een tijdje weer bijgevuld moet worden? of kan het iets anders zijn? Loopt verder wel goed en de temperatuurmeter loopt naar het midden.
Weet iemand hier meer over.
Groeten SCJ
Afgelopen week heeft de garage mijn thermostaat vervangen van een BMW320D (diesel) automaat uit bj2002. Daarna koelstof bijgevuld en ontlucht even gereden en weer ontlucht en bijgevuld. maar nu merk ik bij koude motor tot mijn verbazing dat het vloeistof peil na een week flink is gezakt tot minimaal. is dit normaal zodat er na een tijdje weer bijgevuld moet worden? of kan het iets anders zijn? Loopt verder wel goed en de temperatuurmeter loopt naar het midden.
Weet iemand hier meer over.
Groeten SCJ
Re: koelvloeistof
Het kan gebeuren dat er nog lucht in het systeem zat. Maar dan zou je nu niet meer bij hoeven vullen. Is dat wel het geval, dan zit er misschien ergens een lek.
BPM berekenen? Meer weten over invoeren? http://www.bpmberekenen.com.
Re: koelvloeistof
Dit is een bekend probleem van de e46. Ik heb deze problemen ook gehad. Hebben ze het systeem na bijvullen ook afgeperst.
Wat er bij mij vervangen is:
- koelvloeistofslangen (zat een scheurt in). Hierna ook koppakking vervangen en kop moeten vlakken.. Was net te laat bij de garage, had 's maandags een afspraak voor dit probleem maar zaterdag nacht stond ik langs de kant. Dit is gelukkig wel gedaan in de garantie.
- radiateur (koelribben beschadigd links onderin)
- vloeistofreservoir (sloot niet goed af)
- overdrukklep (deze bleef hangen)
Dit allemaal in een tijdsperiode van 3 maanden.
Voorlopig blijft het niveau redelijk stabiel, ik controleer het wel elke maand nu.
Wat er bij mij vervangen is:
- koelvloeistofslangen (zat een scheurt in). Hierna ook koppakking vervangen en kop moeten vlakken.. Was net te laat bij de garage, had 's maandags een afspraak voor dit probleem maar zaterdag nacht stond ik langs de kant. Dit is gelukkig wel gedaan in de garantie.
- radiateur (koelribben beschadigd links onderin)
- vloeistofreservoir (sloot niet goed af)
- overdrukklep (deze bleef hangen)
Dit allemaal in een tijdsperiode van 3 maanden.
Voorlopig blijft het niveau redelijk stabiel, ik controleer het wel elke maand nu.
Re: koelvloeistof
Koelvloeistofsysteem is idd een zwak punt bij de E46.
Laat hem idd even afpersen om een eventueel lek/koppakking op te sporen.
Zoiezo raad ik aan om eens per jaar de koelvloeistof reservoir dop te vervangen, hier zit namelijk een overdrukklep in die weleens vast wil gaan zitten waardoor het gehele systeem onder te hoge druk kan komen staan en je dus kans hebt op een lek.
Laat hem idd even afpersen om een eventueel lek/koppakking op te sporen.
Zoiezo raad ik aan om eens per jaar de koelvloeistof reservoir dop te vervangen, hier zit namelijk een overdrukklep in die weleens vast wil gaan zitten waardoor het gehele systeem onder te hoge druk kan komen staan en je dus kans hebt op een lek.
www. M3 register .nl
Re: koelvloeistof
hennep E46 schreef:Dit is een bekend probleem van de e46. Ik heb deze problemen ook gehad. Hebben ze het systeem na bijvullen ook afgeperst.
Wat er bij mij vervangen is:
- koelvloeistofslangen (zat een scheurt in). Hierna ook koppakking vervangen en kop moeten vlakken.. Was net te laat bij de garage, had 's maandags een afspraak voor dit probleem maar zaterdag nacht stond ik langs de kant. Dit is gelukkig wel gedaan in de garantie.
- radiateur (koelribben beschadigd links onderin)
- vloeistofreservoir (sloot niet goed af)
- overdrukklep (deze bleef hangen)
Dit allemaal in een tijdsperiode van 3 maanden.
Voorlopig blijft het niveau redelijk stabiel, ik controleer het wel elke maand nu.
Ik was even aan het zoeken naar koel problemen mbt tot de E46 en het lijkt er op dat mijn auto jou lijstje volgt...
Ik ben inmiddels bij de radiateur beland, de auto staat nu bij de garage voor het vervangen van de radiateur. Onderweg naar huis ging het welbekende lampje geel branden... Gelukkig niet overhit geraakt al was het wel een groene rotzooi onder de motorkap.
Iemand een idee wat een radiateur vervangen ongeveer kost?
Levensmotto: Een BMW kan altijd groter!
Re: koelvloeistof
Hoeveel heeft het bij jou gekost Optical?
Heb net mijn e46 terug van de dealer en ik was 404 euro incl. btw kwijt.
Nog een vraagje: Kan je bij jou goed zien dat de radiateur nieuw is?
Heb net mijn e46 terug van de dealer en ik was 404 euro incl. btw kwijt.
Nog een vraagje: Kan je bij jou goed zien dat de radiateur nieuw is?
Re: koelvloeistof
Ik was 400 euro kwijt voor een gebruikte radiateur en een expansievat.
Levensmotto: Een BMW kan altijd groter!
- largeproject
- Berichten: 2219
- Lid geworden op: 11 nov 2007, 19:01
- Locatie: Ergens tussen Arnhem en Nijmegen
- Contacteer:
Re: koelvloeistof
Alvorens koelvloeistof bij te vullen moet je bij bmw alle ontluchtingsnippels losdraaien en dat zijn er een struk of 6/7.
Doe jeht niet via de manier zoals bmw het voorschrift en zitten,bij mijn werd de kachel niet meer warm,toe op de manier gedaan zoals bmw het voorschrijft en het was meteen goed.
Doe jeht niet via de manier zoals bmw het voorschrift en zitten,bij mijn werd de kachel niet meer warm,toe op de manier gedaan zoals bmw het voorschrijft en het was meteen goed.