Kantelen spiegel bij achteruit rijden verstelbaar?
Kantelen spiegel bij achteruit rijden verstelbaar?
Ik vroeg mij af of het mogelijk is de mate van het kantelen bij achteruit rijden van de rechter spiegel in te stellen?
Het is bij mij nu zo dat als ik 'm in z'n achteruit zet dat ie vrij ver naar beneden kantelt. Ik wil hem eigenlijk iets minder laten kantelen. Is het mogelijk om dit zelf op de een of andere manier in te stellen, of is het een vaste hoek?
Het is bij mij nu zo dat als ik 'm in z'n achteruit zet dat ie vrij ver naar beneden kantelt. Ik wil hem eigenlijk iets minder laten kantelen. Is het mogelijk om dit zelf op de een of andere manier in te stellen, of is het een vaste hoek?
- blue-beemer
Re: Kantelen spiegel bij achteruit rijden verstelbaar?
als het verstelknopje van links/rechts bediening naar links staat dan gaat hij helemaal naar beneden, staat het knopje naar rechts dan zal hij gaan staan waarop jij de spiegel zelf op afstelt. (als je memory hebt) dit weet ik niet helemaal zeker maar zoiets had ik ergens eens gelezen.
succes
succes
Hmm, volgens mij begrijp ik het niet helemaal.
Heb je dus uiteindelijk 3 standen?
stand 1 bij neutraal en 1 versnelling, etc...
stand 2 bij achteruit en knopje naar links (spiegel omlaag naar wiel)
stand 3 bij achteruit en knopje naar rechts (spiegel naar de stand waar jij hem op gezet hebt)???
stand 3 bij achteruit en knopje naar rechts (spiegel naar de stand waar jij hem op gezet hebt)???
- blue-beemer
met het links/rechts knopje bedoel ik het bovenste kleine knopje wat je naar links schuift om het linker spiegel te verstellen en naar rechts om het rechterspiegel te verstellen.PIR3lly schreef:Hmm, volgens mij begrijp ik het niet helemaal.
Dus als deze in de stand staat om het linker spiegel te verstellen zal hij helemaal naar onder gaan staan als je achteruit rijdt en als het knopje naar rechts staat om het rechter spiegel te verstellen dan zal hij op je memory gaan werken, dus dan gaat hij staan waar jij hem instelt.
hoop dat dit duidelijker is en hoop dat er iets van klopt van dit verhaal.
nogmaals succes
Ja, precies. Zo werkt het inderdaad.
Alleen ik zou graag die stand waarbij die helemaal naar onder gaat iets willen aanpassen (iets minder ver naar beneden), mijn vraag is nu of dat mogelijk is?
Alleen ik zou graag die stand waarbij die helemaal naar onder gaat iets willen aanpassen (iets minder ver naar beneden), mijn vraag is nu of dat mogelijk is?
Bij mij werkt het systeem zo niet. Bij mij werkt het als volgt: als je het schuifje voor links zet dan staat de trottoirbandfunctie UIT. Als je hem naar rechts schuift dan is het systeem actief.
Ik heb het zelf ook en bij mij gaat de rechterspiegel bij het achteruit rijden ook te ver naar beneden. Volgens de website van Gerrit Speek kun je dit aanpassen, zodat je de voorkeur hebt met het schuifje naar links of rechts om de trottoirbandfunctie in te starten.
Volgens mij heeft Gerrit mij verteld dat de hoek ook aanpasbaar is, maar dit weet ik niet zeker.:
Topic van Speek: Fouten uitlezen en Voorkeursinstellingen veranderen
Ik heb het zelf ook en bij mij gaat de rechterspiegel bij het achteruit rijden ook te ver naar beneden. Volgens de website van Gerrit Speek kun je dit aanpassen, zodat je de voorkeur hebt met het schuifje naar links of rechts om de trottoirbandfunctie in te starten.
Volgens mij heeft Gerrit mij verteld dat de hoek ook aanpasbaar is, maar dit weet ik niet zeker.:
Topic van Speek: Fouten uitlezen en Voorkeursinstellingen veranderen
Kijk, daar heb ik wat aan.
Bij mij staat ie dus op niet actief. Omzetten naar actief zou dus werken, maar dan moet ik dus wel de sleutel programmeren met een spiegelstand die ik wil.het verstellen van de rechter buitenspiegel bij trottoirbandfunctie kan sleutelspecifiek worden opgeslagen;
bij de instelling 'actief' en de spiegelschakelaar in de stand 'rechter buitenspiegel' wordt de rechter buitenspiegel bij het inschakelen van de achteruitversnelling in de voor de sleutel opgeslagen stand gezet;
bij de instelling 'actief' en de spiegelschakelaar in de stand 'linker buitenspiegel' is de trottoirbandfunctie uitgeschakeld;
bij de instelling 'niet actief' en de spiegelschakelaar in de stand 'linker buitenspiegel' wordt de rechter buitenspiegel bij het inschakelen van de achteruitversnelling zo ver mogelijk naar beneden gezet;
bij de instelling 'niet actief' en de spiegelschakelaar in de stand 'rechter buitenspiegel' is de trottoirbandfunctie uitgeschakeld