Hallo,
Ik heb een 323ci e46 uit 1999.
Mijn auto loopt niet lekker stationair (trilt een beetje). Wanneer ik hem lang stationair laat draaien corrigeerd de stappenmotor redelijk vaak. Op een gegeven moment springt dan ook het motorstoringslampje aan en hoor je dat hij niet op alle cilinders loopt. De auto rijdt en start verder perfect. Wanneer ik de auto uitlees geeft die aan dat die een misfire in cilinder 4,5,6 heeft en dat de Fuel Trim Bank 2, O2 Control Adaptation Limit) Ik heb er al nieuwe bougies ingedaan, nokkenassensor vervangen, bobines verwisseld, gaskleppenhuis schoongemaakt. Heeft iemand een idee wat het kan zijn.
Ik hoor het graag,
Ronald
323ci motorstoring
Re: 323ci motorstoring
injector? Ik neem aan dat de bougiekabel en bobine een geheel is? Hoor je ploffen uit de uitlaat? Als hij rijdt doet hij het dan wel goed? Of heb je vermogensverlies? Rokende auto? Hoog verbruik?
BMW 520i te koop, zie BMW Markt.
- ///M 330Ci
''O2 Control Adaptation Limit''
Zou iets mis kunnen zijn met één van de twee lambdasondes, die meten onder andere het zuurstof percentage in de uitlaatgassen.
Ik weet niet hoe het bij een 323 is, maar een 330 heeft er twee. Eén voor cilinder 1 tm 3 en één voor cilinder 4 tm 6.
Al kan deze slechte waarde ook een gevolg zijn van een misfire in cilinder 4, 5 of 6.
Laatst was er hier ook iemand met een soms raar lopende 6 cilinder en daarbij bleek het na een hoop gezoek een kabelbreukje in de aansturing naar één van de bobine's te zijn.
Misschien wat ver gezocht, maar dit zou bij jou ook zo kunnen zijn bij cilinder 4, 5 of 6..
Hang me er niet aan op hoor, ik denk alleen maar even mee..
Succes en laat nog even weten wat het was, als je het gevonden hebt.
Zou iets mis kunnen zijn met één van de twee lambdasondes, die meten onder andere het zuurstof percentage in de uitlaatgassen.
Ik weet niet hoe het bij een 323 is, maar een 330 heeft er twee. Eén voor cilinder 1 tm 3 en één voor cilinder 4 tm 6.
Al kan deze slechte waarde ook een gevolg zijn van een misfire in cilinder 4, 5 of 6.
Laatst was er hier ook iemand met een soms raar lopende 6 cilinder en daarbij bleek het na een hoop gezoek een kabelbreukje in de aansturing naar één van de bobine's te zijn.
Misschien wat ver gezocht, maar dit zou bij jou ook zo kunnen zijn bij cilinder 4, 5 of 6..
Hang me er niet aan op hoor, ik denk alleen maar even mee..
Succes en laat nog even weten wat het was, als je het gevonden hebt.
Freude am Fahren
-
Hallo,
Er is geen verlies op het gebied van vermogen.
De motor gooit stationair er wel vrij veel condens uit.
Er zitten inderdaad 2 lambda sensors ik zal deze eens verwisselen.
Ronald
Er is geen verlies op het gebied van vermogen.
De motor gooit stationair er wel vrij veel condens uit.
Er zitten inderdaad 2 lambda sensors ik zal deze eens verwisselen.
Ronald
-
Het was een lekke vacuum slang bij de brandstof gallerij. Hij loopt weer als een zonnetje
- ///M 330Ci
Hey beter dat het opgelost is.
Gelukkig was het een relatief onschuldig iets..
Gelukkig was het een relatief onschuldig iets..
Freude am Fahren