Verbruik 320Ci
Re: Verbruik 320Ci
Hoe kwam het ook alweer dat BMW`s slurpers genoemd werden?
Ik zou bijna zeggen laat mij eens rijden in verschillende auto`s en laten we dan eens zien wat het verbruik is. Mijn rijgedrag verandert niet .
Ik zou bijna zeggen laat mij eens rijden in verschillende auto`s en laten we dan eens zien wat het verbruik is. Mijn rijgedrag verandert niet .
BMW 520i te koop, zie BMW Markt.
Als jij van een 320d naar een 330i dan verandert ook jouw rijgedrag
Mooi zwart is niet lelijk!
Zo was het met mijn 330Ci ook. Ongeveer 1 op 7-7,5. M3 verbruikt ongeveer hetzelfde.BmW_330Ci schreef:Bij onze 330ci ( steptronic ) ligt het verbruik bij koud weer en niet al te lange stukken rond de 16 á 17l per 100 km ( volgens de boordcomputer ), meer dan n dikke 400 km zit er dan echt niet in met een volle tank. Er wordt, zeker met een koude motor, niet mee doorgetrapt! Op de langere ( autosnelweg ) stukken ligt het verbruik zo rond de 9,5 á 10l per 100 km, dit bij een snelheid van rond de 130 / 140 km/h.....
Vind het verbruik voor de genoemde 320Ci wel wat aan de hoge kant. Maar met korte stukjes en een sportieve rijstijl is het niet onwaarschijnlijk.
Ik vind het ook wel aan de hoge kant hoor.
Ik zat altijd rond de 10,5/100l en ik rijd flink hard hoor.
De M3 Zit bij mij op 13,2/100l en ook die trap ik flink door.
Ik zat altijd rond de 10,5/100l en ik rijd flink hard hoor.
De M3 Zit bij mij op 13,2/100l en ook die trap ik flink door.
Absoluut, mijne wel iig... Komt door het karakter van de motorGuiding schreef:Als jij van een 320d naar een 330i dan verandert ook jouw rijgedrag
ik laat elke auto zuinig rijden , laat het me maar bewijzen..
BMW 520i te koop, zie BMW Markt.
Je zult ongetwijfeld met elke auto zuiniger kunnen rijden als gemiddeld, maar daar gaat het niet om... Bij sommige auto's gaat dat van nature en bij andere auto's moet je dat echt forceren
Dat heeft puur te maken met het koppelverloop, vermogen en de gretigheid van het blok te maken.
Dat heeft puur te maken met het koppelverloop, vermogen en de gretigheid van het blok te maken.
het kan ook de nokkenaspositioner zijn heb het bij mij ondervonden veel verbruik enook een luie indruk(traag)
Er zal ook nog wel een verschil zitten tussen de oude 320 (2.0) en de nieuwe 320 (2.2) toch? Welke heb jij?
Met een redelijk relaxte rijstijl en veel snelweg haal ik normaal gesproken altijd 1 op 11,5 met mijn 320Ci (M52). De BC staat al maanden op 7,9 l/100km (1 op 12,6).
Als de BC nou meer aan zou geven dan het werkelijke verbruik, telt de service-indicator dan ook sneller af? Verbruik is toch een belangrijke parameter voor dat systeem?
Overigens merkte ik verschil in verbruik na een aantal tankbeurten Euro95, 1 op 11 was daarmee voor mij het hoogst haalbare. Normaliter tank ik altijd V-power/Ultimate/Excellium.
Als de BC nou meer aan zou geven dan het werkelijke verbruik, telt de service-indicator dan ook sneller af? Verbruik is toch een belangrijke parameter voor dat systeem?
Overigens merkte ik verschil in verbruik na een aantal tankbeurten Euro95, 1 op 11 was daarmee voor mij het hoogst haalbare. Normaliter tank ik altijd V-power/Ultimate/Excellium.
Heb een 320ci met niew blok 2.2 170pk. (automaat)
90% stadsgebruik, mijn verbruikmeter komt NIET onder de 13, met rustig tijden.
af en toe wat gas geven.
En heb em pas een paar weken, hoopte 1 op 10 te kunnen halen, niet dus
90% stadsgebruik, mijn verbruikmeter komt NIET onder de 13, met rustig tijden.
af en toe wat gas geven.
En heb em pas een paar weken, hoopte 1 op 10 te kunnen halen, niet dus
Showroom: E46 Cabrio Sapphire black.
http://www.bimmerportal.nl/post161585.html#p161585
http://www.bimmerportal.nl/post161585.html#p161585
Vertrouw niet op je BC voor een feitelijk benzine verbruik! Mijn BC heeft een afwijking van ongeveer 7%, gemeten over ±25dkm. Let op de BC zegt dat ik meer verbruik als in werkelijkheid. Tip kijk eens hoeveel je tankt en hoe ver met die liters komt.
ik doe er ook ongeveer 10,2/100km Maar ik doe niet veel snelweg. Meestal wegen waar je max 90 en 50km/u mag. En trek soms wel wat door.(voor de sound é, niet voor de power)
9.6/100km staat mijn BC nu, amsterdam traffic en files A2 is killing...
Met mijn 330i touring handgeschakelde 5 bak....10,5 liter/100km.
Dit gaat nog wel iets zakken, omdat ik 7 weken lang alleen binnen de stad hier heb gereden en dat zit hierin verwerkt.
Heb de auto pas 3 maanden.
Ik heb na die 7 weken in de stad ook mijn 2e verbruiksmeter gereset en die geeft 10,2 liter per100km aan.
Dit is met woonwerk verkeer
Dit gaat nog wel iets zakken, omdat ik 7 weken lang alleen binnen de stad hier heb gereden en dat zit hierin verwerkt.
Heb de auto pas 3 maanden.
Ik heb na die 7 weken in de stad ook mijn 2e verbruiksmeter gereset en die geeft 10,2 liter per100km aan.
Dit is met woonwerk verkeer