ombouw bmw 328i bj 98naar 330i motor bj 2000
Re: ombouw bmw 328i bj 98naar 330i motor bj 2000
Er zijn ook nog wel andere mogelijkheden, maar daar kan je denk ik een eigen topic aan wijden. Dus vanaf nu weer , kan je een e46 328i ombouwen naar een 330i en wat heb je hiervoor nodig
Re: ombouw bmw 328i bj 98naar 330i motor bj 2000
Beste heren,
ik dank jullie voor het open hartig advies en zie toch uiteindelijk af van de ombouw naar 330i op het laatste nippertje
Wie kan mij per direct helpen met een goed 328 i blok voor mijn auto bj 98 sedan.
Graag met weining kilometers aantoonbaar en enigsins een paar maanden garantie.
Zal alle tips sumier nalopen.
bij voorbaat dank .
Andy
ik dank jullie voor het open hartig advies en zie toch uiteindelijk af van de ombouw naar 330i op het laatste nippertje
Wie kan mij per direct helpen met een goed 328 i blok voor mijn auto bj 98 sedan.
Graag met weining kilometers aantoonbaar en enigsins een paar maanden garantie.
Zal alle tips sumier nalopen.
bij voorbaat dank .
Andy
Re: ombouw bmw 328i bj 98naar 330i motor bj 2000
Toch verstandig geworden.. hoop dat iemand je kan helpen met vinden. Denk trouwens dat je merkbaar wat verschil voelt omdat de nieuwe motor, als het goed is, beter loopt.
Succes er mee!
Succes er mee!
BMW 520i te koop, zie BMW Markt.
Re: ombouw bmw 328i bj 98naar 330i motor bj 2000
Goed besluit.
Ik weet dat autodemontage opdam in zwaanshoek goed aangeschreven staat. Ze kunnen je ook meteen vertellen of ze het hebben.
1 belletje en je weet alles.
edit: ik kijk net even op hun site, ze hebben er 1 liggen, staat geen km.stand bij, maar als je belt kunnen ze je dat wel vertellen. Het blok is uit 2002 en het motornummer is 226S1
kijk zelf even: http://www.gebr-opdam.nl
Ik weet dat autodemontage opdam in zwaanshoek goed aangeschreven staat. Ze kunnen je ook meteen vertellen of ze het hebben.
1 belletje en je weet alles.
edit: ik kijk net even op hun site, ze hebben er 1 liggen, staat geen km.stand bij, maar als je belt kunnen ze je dat wel vertellen. Het blok is uit 2002 en het motornummer is 226S1
kijk zelf even: http://www.gebr-opdam.nl
Re: ombouw bmw 328i bj 98naar 330i motor bj 2000
Hallo Fabian,
Helaas garage bedrijf in opdam had alleen ene 2 ltr. motor is te klein voor mij,
toch bedankt voor jouw tip.
Helaas garage bedrijf in opdam had alleen ene 2 ltr. motor is te klein voor mij,
toch bedankt voor jouw tip.
- DJLeonardo
- Berichten: 2481
- Lid geworden op: 20 dec 2008, 19:31
Re: ombouw bmw 328i bj 98naar 330i motor bj 2000
Goed idee om voor de makkelijkste en veiligste weg te kiezen idd. Als je het toch had gedaan had ik het wel en gave actie gevonden maar daar heb jij niks aan als het toch tegen blijkt te vallen hoe makkelijk het gaat.
Ik had trouwens nooit enige instantie ingelicht over de ombouw, wie gaat daar nou achterkomen? Ze gaan bij geen APK je cylinder inhoud meten toch?
Wat Mario zegt over het verschil tussen 328 en 330 wil ik wel bestrijden. Toch echt hele andere motoren. heb de 2.8 gehad (in een Z3 welliswaar) en nu de 3.0.
1 de 330 is zuiniger.
2 de 328 heeft het meeste koppel onderin en de 330 gaat juist los na 4000 toeren
3 Ik merk weldegelijk een verschil qua accelleratie. De 330 is sneller dan mijn Z3 was en die was nog lichter ook.
Ik had trouwens nooit enige instantie ingelicht over de ombouw, wie gaat daar nou achterkomen? Ze gaan bij geen APK je cylinder inhoud meten toch?
Wat Mario zegt over het verschil tussen 328 en 330 wil ik wel bestrijden. Toch echt hele andere motoren. heb de 2.8 gehad (in een Z3 welliswaar) en nu de 3.0.
1 de 330 is zuiniger.
2 de 328 heeft het meeste koppel onderin en de 330 gaat juist los na 4000 toeren
3 Ik merk weldegelijk een verschil qua accelleratie. De 330 is sneller dan mijn Z3 was en die was nog lichter ook.
BMW E90 330iA, BMW E87 118i
Re: ombouw bmw 328i bj 98naar 330i motor bj 2000
Heb momenteel een goed onderhouden 328 blok gevonden bij een garage dicht bij Zwolle.
Ze hebben zelf met hun sleep auto mijn bmw opgehaald in rotterdam bij de Dealer en naar Zwolle gereden.
Vandaag Zaterdag zijn ze reeds bezig het blok in te bouwen. I keep my fingers crossed.
Was wel even slikken toen in de faktuur van de bmw dealer zag 450 eur voor ongeveer 6 uur werk was mijn kop eraf
en is de dianose gesteld. Vervolgens is het zooitje los in mijn koffer bak gemieterd.
Ben benieuwd hoe mijn auto zal rijden met het nieuwe blok, ga niet meer voor het tunen of opvoeren,
kreeg afgelopen jaar gemiddeld 100 eur aan bekeuringen binnen , nu ligt er nog 1 van 150 eur geflitst met flitspistool door zo'n mannetje achter een boom tijdens -4 graden buiten reed ik 78 binnen de bebouwde kom dus 150 eur boete.
De agent kon me ter plekke niets laten zien van mijn gereden overtreden snelheid wordt direct wegedrukt namelijk.
Nu las ik in de krant dat de flits apparatuur afwijkt bij -4 tot kouder. Ik liet de agent in kwestie ook gelijk noteren dat dit niet klopte en naar mijn inziens reed ik hoog uit 60, dus laat dit zaakje voorkomen.
Aangezien ik een vrouw en 2 kids heb, zal ik trachten mijn snelheid enigzins te reduceren cq handhaven.
Maar voor het gelooi van de 6 op 1 lijn cylinders gaat nog steeds mijn radio voor zacht, klinkt als muziek, ga denk ik toch een anti flits spry zoeken voor kent.
Ze hebben zelf met hun sleep auto mijn bmw opgehaald in rotterdam bij de Dealer en naar Zwolle gereden.
Vandaag Zaterdag zijn ze reeds bezig het blok in te bouwen. I keep my fingers crossed.
Was wel even slikken toen in de faktuur van de bmw dealer zag 450 eur voor ongeveer 6 uur werk was mijn kop eraf
en is de dianose gesteld. Vervolgens is het zooitje los in mijn koffer bak gemieterd.
Ben benieuwd hoe mijn auto zal rijden met het nieuwe blok, ga niet meer voor het tunen of opvoeren,
kreeg afgelopen jaar gemiddeld 100 eur aan bekeuringen binnen , nu ligt er nog 1 van 150 eur geflitst met flitspistool door zo'n mannetje achter een boom tijdens -4 graden buiten reed ik 78 binnen de bebouwde kom dus 150 eur boete.
De agent kon me ter plekke niets laten zien van mijn gereden overtreden snelheid wordt direct wegedrukt namelijk.
Nu las ik in de krant dat de flits apparatuur afwijkt bij -4 tot kouder. Ik liet de agent in kwestie ook gelijk noteren dat dit niet klopte en naar mijn inziens reed ik hoog uit 60, dus laat dit zaakje voorkomen.
Aangezien ik een vrouw en 2 kids heb, zal ik trachten mijn snelheid enigzins te reduceren cq handhaven.
Maar voor het gelooi van de 6 op 1 lijn cylinders gaat nog steeds mijn radio voor zacht, klinkt als muziek, ga denk ik toch een anti flits spry zoeken voor kent.
- bjornc
- Bouwer van BimmerPortal
- Berichten: 13918
- Lid geworden op: 15 apr 2008, 12:50
- Locatie: die Heimat
Re: ombouw bmw 328i bj 98naar 330i motor bj 2000
Suc6 ermee Andy,
Maar de enige truuk om niet geflitst te worden is gewoon de juiste snelheid rijden.
Die sprays werken sowieso al niet, en al het andere is verboden. (Die spray trouwens ook)
Je kunt hooguit de flitspalen in je navi gooien, en op de vaste flitslocaties de juiste snelheid handhaven.
Ben benieuwd naar foto's van je oude blok en eventueel het nieuwe blok.
Maar de enige truuk om niet geflitst te worden is gewoon de juiste snelheid rijden.
Die sprays werken sowieso al niet, en al het andere is verboden. (Die spray trouwens ook)
Je kunt hooguit de flitspalen in je navi gooien, en op de vaste flitslocaties de juiste snelheid handhaven.
Ben benieuwd naar foto's van je oude blok en eventueel het nieuwe blok.
Re: ombouw bmw 328i bj 98naar 330i motor bj 2000
Al die sprays en zelfs folieën voor de kenteken platen werken niet. Deze zijn allemaal al getest, kijk maar eens op youtube . Ik meen dat topgear dit al een x behandeld heeft en anders mythbusters. Ze werken niet of ze zijn zo erg zichtbaar dat iedereen ziet dat je dit hebt, dus weer een bekeuring
Ok, nu weer ontopic?
Moderatoropmerking Farl
Re: ombouw bmw 328i bj 98naar 330i motor bj 2000
Sucses hoop dat het nu goed komt met je nieuwe 328i blok, niet erg netjes btw van die dealer zo alles in je kofferbak te gooien.
En tot 6000 toeren doortrekken heeft geen enkel nut voor erg hard te rijden, het is alleen pure verkrachting van je motor ookal is hij warm. De 328i zes in lijn kun je bij 4000rpm al overschakelen om erg hard te rijden.
Zelf heb ik een stinger, moet nog een enerby filter omheen zijn ze niet te detecteren door de politie.
Zou zoiets overwegen als je het echt niet kan laten om erg hard te rijden.
Zelf rij ik zelden erg hard.
En tot 6000 toeren doortrekken heeft geen enkel nut voor erg hard te rijden, het is alleen pure verkrachting van je motor ookal is hij warm. De 328i zes in lijn kun je bij 4000rpm al overschakelen om erg hard te rijden.
Zelf heb ik een stinger, moet nog een enerby filter omheen zijn ze niet te detecteren door de politie.
Zou zoiets overwegen als je het echt niet kan laten om erg hard te rijden.
Zelf rij ik zelden erg hard.
Huidige auto: 2003 E85 Z4 3.0i S
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
Re: ombouw bmw 328i bj 98naar 330i motor bj 2000
(off-topic) Heb jij een vermogenskromme wel eens goed bekeken dan? En pure verkrachting is het ook niet! :?bofkont schreef:En tot 6000 toeren doortrekken heeft geen enkel nut voor erg hard te rijden, het is alleen pure verkrachting van je motor ookal is hij warm. De 328i zes in lijn kun je bij 4000rpm al overschakelen om erg hard te rijden.
Maar on-topic: succes met de ombouw! Verstandig om het bij het 2.8 blok te houden, ook voor de restwaarde beter.
Re: ombouw bmw 328i bj 98naar 330i motor bj 2000
De 328i heeft bij 3500 touren zijn max koppel van 280nm, dus als je bij 4000 doorschakelt kun je erg vlot doorrijden zo is mijn ervaring, uiteraard kan het nog verder maar 6000 is echt totaal onnodig, en gewoon slecht als je het vaak doet.
Meer toeren is meer belasting voor het blok.
Wat kost zoiets nou nog eigenlijk een ander blok laten plaatsen in totaal als ik vragen mag?
Meer toeren is meer belasting voor het blok.
Wat kost zoiets nou nog eigenlijk een ander blok laten plaatsen in totaal als ik vragen mag?
Huidige auto: 2003 E85 Z4 3.0i S
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
Re: ombouw bmw 328i bj 98naar 330i motor bj 2000
Vlot doorrijden, ok! Maar totaal onnodig is natuurlijk onzin. Je koppel is inderdaad vroeg beschikbaar, je vermogen (pk's) pas veel later. Dus dan zul je toch wat meer toeren moeten maken..bofkont schreef:De 328i heeft bij 3500 touren zijn max koppel van 280nm, dus als je bij 4000 doorschakelt kun je erg vlot doorrijden zo is mijn ervaring, uiteraard kan het nog verder maar 6000 is echt totaal onnodig, en gewoon slecht als je het vaak doet.
Maar ieder z'n ding René. Ik bedoel het niet verkeerd! On-topic maar weer..