Die 2 zwarte blokjes zijn de convertors

Voor mij is 1 tulpkabel een enkele coax kabel met aan beide einden een tulp stekker.Fabian79 schreef:Onzin,
Een convertor heeft 1 tulpkabel als uitgang, bestaande uit twee stekkers oftewel 2 kanalen.
Dat zijn dus twee stekkers met elk plus en min in zich. Dus 2x plus en 2x min in het totaal.
Een speaker heeft maar 1 x plus en min. Je hebt dus twee speakers nodig voor 1 convertor.
Jep, dit is helemaal correct!daNpy schreef:.... de Q3 is voor 2 speakers en een sub.
In principe dus alleen de Q3 nodig (er staat wel Front L+R maar dat is gewoon 2 kanaals en kan dus ook achter gebruikt worden). ....
Sonde van het geld in mijns insziens. merk je niks van zodra je een sub hebt aangesloten en goed afgesteld.MaikelK schreef:Ben vorige week eens langs geweest bij Ron de Vries in Zwaag (Hoorn-Noord).
Daar hadden ze het over de MTX Re-Q 3 99,- euro en MTX Re-Q 5 179,- euro
MTX Re-Q 3 http://www.rondevries.nl/catalog/produc ... ts_id=5710
MTX Re-Q 5 http://www.rondevries.nl/catalog/produc ... ts_id=6261
Ik gaan waarschijnlijk voor de Re-Q 3 omdat ik eigenlijk een subwoofer wil aansturen, en de rest van de boxen eigenlijk niet versterkt hoef.. De achter boxen gewoon zo afstellen dat ze niet al te hard mee spelen, van voren moet toch het meeste komen in mijn ogen!!
Maar dit zet dus 2x 2speakerdraden(dus voor bv allebei de achterboxen) om in 1 rood-wit tulp kabel voor op de versterker om je boxen weer mee aan te sturen en nog een keer 1 rood-wit tulp kabel om je subwoofer mee aan te sturen!
Hmm toch had ik in mijn vorige auto wel alles versterkt en ik vind het verschil minimaal. Maar het verschil zal er zoals jij zegt ongewtijfeld zijn.Fabian79 schreef:Dat is niet helemaal waar.
Deze systemen zorgen er namelijk voor dat het gehele frequentiebereik in tact blijft.
De oem radio's filteren naarmate het uitgestuurde vermogen van de radio groter wordt langzaam aan de bas weg
om de speakers te beschermen. Deze kastjes doen dit teniet.
En ff over de oem speakers: De kwaliteit van de tweeters laat vooral te wensen over.
Jij hebt nu alleen een sub bijgeprikt, dan moet je eens luisteren als je de speakers ook versterkt.
Dat geeft dan helemaal een "wow" effect.
Ik heb dit nu ook, echter begeven de tweeters het nogal snel. Deze zijn eigenlijk niet geschikt voor aansluiting op een versterker. Het gaat wel, maar dan moet je wel enigzins voorzichtig zijn.
- Spoiler: Laat zien