Minder power dan voorheen...

Chiptuning, turbo's, onderstel, remmen, banden? Bespreek het hier.
wizard
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 feb 2009, 10:17

Minder power dan voorheen...

Bericht door wizard » 19 feb 2009, 22:55

Dag jongens,

Ik heb deze site net ontdekt en vind het fantastisch dat hier zoveel info te vinden is. Zorgt er wel ook voor dat ik er soms niet al te gerust in bent. Ik heb een 320d touring van 2002, 150pk. Nu heeft ie zo'n 170000 km op de teller, ik heb er zelf 70000 mee gereden, voornamelijk autostrade, elke 10000km binnen voor onderhoud.

Laatst was ik met een maat mee die ook een 320d heeft, van 2000, 136pk, en die zegt 'Ik vind dat ie niet meer zo goed trekt als vroeger' ... terwijl het naar mijn gevoel beter ging dan met m'n eigen wagen! Nu maak ik me dus wel zorgen dat er iets niet helemaal klopt. Zou het ook die befaamde luchmassameter kunnen zijn waar ik al zoveel over gelezen heb? Ik heb geen dips in de power of zo, alleen is m'n motor niet thuis voor 2000rpm, maar ik dacht dat dat wel normaal was bij deze motor.

Iemand een idee bvb bij welke toerentallen je welke snelheden rijdt? Of doet dat er geen bal toe?

Tips welkom dus...

Jona
Verplaatst naar Performance

Moderatoropmerking Farl

Griffendahl

Re: Minder power dan voorheen...

Bericht door Griffendahl » 19 feb 2009, 22:59

wizard schreef:Iemand een idee bvb bij welke toerentallen je welke snelheden rijdt? Of doet dat er geen bal toe?
Irrelevant inderdaad... Het enige is dat je vermoedelijk niet meer dezelfde topsnelheid kan halen als met een functionerende LMM. Zoals je het beschrijft zou het gewoon de LMM kunnen zijn hoor, daar hoef je geen dipjes of iets voor te hebben, maar kan wel... Mijn gevoel zegt LMM en gewoon even een specialist naar laten kijken.

Tevens kan het ook zijn dat je aan de snelheid en de afgifte hiervan in de loop van de tijd gewend raakt, de snelheid van een auto raak je aan gewend :)

Gebruikersavatar
Opt1mus
Berichten: 7302
Lid geworden op: 26 okt 2007, 22:29
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Re: Minder power dan voorheen...

Bericht door Opt1mus » 19 feb 2009, 23:03

Ik zou zeker de LMM en de andere dingen uit het "wel en wee" topic checken, de mijne was ook "dood" voor de 2000 toeren en loopt nu ook veel beter en pakt veel beter op vanuit meer onderin dan eerst.
320dMtech Y2K.11 | lid #100 | Afbeelding|
Touring zonder dakrails:
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"

wizard
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 feb 2009, 10:17

Re: Minder power dan voorheen...

Bericht door wizard » 20 feb 2009, 16:43

Bedankt voor de reacties, ik zal daar eerst eens naar laten kijken dan.

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 1339
Lid geworden op: 02 sep 2007, 22:04
Locatie: Renswoude / Ede

Re: Minder power dan voorheen...

Bericht door Joop » 23 feb 2009, 19:21

...is het de LMM niet, dan is de turbo wellicht binnenkort aan de beurt.
BMW - Maßstab für Fahrspaß

hakanbjk45

Re: Minder power dan voorheen...

Bericht door hakanbjk45 » 04 mar 2009, 23:56

Bij mijn Bmw e46 320d is er ook ongeveer dezelfde probleem. Op eerste vernelling trekt'm iets te traag dan een gewone 320d en op tweede versnelling trekt'm als een Golf 2 diesel, dus zeer traag!!. Zou dat ook die LMM kunnen zijn?

Peff1235
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 apr 2009, 18:18

Re: Minder power dan voorheen...

Bericht door Peff1235 » 28 apr 2009, 23:21

ik heb precies hetzelfde probleem, alleen bij mij ligt het aan het feit dat de slang die vanaf je luchtrooster naar de inlaat van je turbo gaat (3,18d) steeds lostrilt van het koppelstuk aan de voorkant( tussen luchtrooster en begin van de inlaatslang) mischien is dat ook bij jullie het probleem?

Mario TT
Berichten: 1290
Lid geworden op: 23 jun 2008, 13:33

Re: Minder power dan voorheen...

Bericht door Mario TT » 29 apr 2009, 18:55

dan moet je een nieuwe slang kopen, dat helpt wellicht.. of een klemmetje. Soms kan een ijzerdraadje wonderen doen.. Die draai je er 2x ommeheen, je pakt een tang en je twist hem 2x rond.. wedden dat hij klem zit.
BMW 520i te koop, zie BMW Markt.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Performance en tuning”