Electronic Throttle Reset (betere gasrespons!!)
-
Electronic Throttle Reset (betere gasrespons!!)
Hallo iedereen,
Ik was wat aan het surfen gisteren op wat buitenlandse e46 sites en kwam toen dit tegen;
http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=54763
Heeft iemand dit weleens geprobeerd? Ik wel zonet, en merk degelijk verschil!!!!! Ben benieuwd of dit aleens eerder op dit forum naar voren was gekomen...
Groetjes Sven
Ik was wat aan het surfen gisteren op wat buitenlandse e46 sites en kwam toen dit tegen;
http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=54763
Heeft iemand dit weleens geprobeerd? Ik wel zonet, en merk degelijk verschil!!!!! Ben benieuwd of dit aleens eerder op dit forum naar voren was gekomen...
Groetjes Sven
Laatst gewijzigd door SvenSon0611 op 23 feb 2009, 22:41, 1 keer totaal gewijzigd.
- bjornc
- Bouwer van BimmerPortal
Re: Electronic Throttle Reset
Oh, gelijk gerelateerd vraagje:
Is het gaspedaal van een E46 electronisch? of gaat er een staalkabel naar het motorruim?
Is het gaspedaal van een E46 electronisch? of gaat er een staalkabel naar het motorruim?
Volgens mij elektronisch.
Maar wat moet je nu precies doen? 10 sec. op contact houden, daarna sleutel op de 0-stand, dan 10 sec. wachten, en dan starten?
Maar wat moet je nu precies doen? 10 sec. op contact houden, daarna sleutel op de 0-stand, dan 10 sec. wachten, en dan starten?
Volgens mij zijn er van de E46 drive-by-wire modellen en ook modellen met een conventioneel gaspedaal... Hoe die verdeling precies zit weet ik niet, maar een 330i is sowieso drive-by-wire afaik...
-
Wat ik zonet gelezen heb is dat alle e46 modellen vanaf 2000 drive by wire hebben....dus hoopjes mensen die deze reset kunnen doen.
Heeft iemand van jullie het zonet al geprobeerd?
En idd 10 seconden contact op de accesoires stand dan 10 sec contact uit en dan gelijk starten....
20 sec totaal en zonet weer stukje gereden en degelijk 100% verschil....
greetz en suc6 Sven
Heeft iemand van jullie het zonet al geprobeerd?
En idd 10 seconden contact op de accesoires stand dan 10 sec contact uit en dan gelijk starten....
20 sec totaal en zonet weer stukje gereden en degelijk 100% verschil....
greetz en suc6 Sven
-
Re: Electronic Throttle Reset (betere gasrespons!!)
Niemand al geprobeerd?
Groet Sven
Groet Sven
Mijn 1998er 318i heeft iig een conventioneel gaspedaal 

Het resetten van de automaatbak en gaspedaal is hier idd al eerder, met uitleg, aan de orde geweest 

ik heb t nog nie geprobeerd maar is er echt zo'n verschil en ist maar 1 malig of moet je dit dan bij elke start beurt doen? ik zal t morge wel eens gaan proberen
* Nissan Sunny 1.4 16v bj 1994*
* Opel astra 1.6 8v bj 2001*
* Bmw 320d bj 2001*
* Audi A3 1,9 TDI bj 2005*
* Bmw 320d bj 2001*
-
Er is duidelijk verschil, auto pakt heel anders op...
Na de reset gaat de ECU zichzelf weer inleren. Ik weet niet hoelang deze erover doet om voor zichzelf een vaste instelling te nemen. Ik heb wel bij een mercedes forum gelezen dat de ECU in ongeveer 40 x optrekken weer is ingeleerd. Ook daar zijn de resultaten zoals ik ze ondervind! Heel PRETTIG!
Ben benieuwd naar de andere....
Greets Sven
Na de reset gaat de ECU zichzelf weer inleren. Ik weet niet hoelang deze erover doet om voor zichzelf een vaste instelling te nemen. Ik heb wel bij een mercedes forum gelezen dat de ECU in ongeveer 40 x optrekken weer is ingeleerd. Ook daar zijn de resultaten zoals ik ze ondervind! Heel PRETTIG!
Ben benieuwd naar de andere....
Greets Sven
hanse46 schreef:Volgens mij elektronisch.
dus moet t zo dan???
* Nissan Sunny 1.4 16v bj 1994*
* Bmw 320d bj 2001*
* Bmw 320d bj 2001*
Topic opgeschoond, en dan vanaf nu weer ontopic aub 

Moderatoropmerking Griffendahl
is dit inleren niet afteleren
ff serieus, zou dit niet kunnen worden uitgeschakeld in de software? Dan heb je dat gedoe niet meer, als ik ergens de pest aan heb is als software mij gaat beperken in hoe ik mijn auto wil besturen

ff serieus, zou dit niet kunnen worden uitgeschakeld in de software? Dan heb je dat gedoe niet meer, als ik ergens de pest aan heb is als software mij gaat beperken in hoe ik mijn auto wil besturen

Als je nou gewoon lekker pittig rijd dan leert je auto dus ook zo in. 

Ik heb daar een fraaie knop voor