Ik herken helemaal wat je zegt over de E9X Joop! Ik heb ook met de nieuwe M3 gereden en die geeft inderdaad dat comfortabele, zachte, leuk voor je oma, gevoel. Zeker vergeleken met een "hobbelige" en pure E46 M3.Joop schreef:...ik schroef de boel wel iets losser...bjornc schreef:Nice review Joop!
Zit watertandent te lezen....
Ennuh, emotie minder als bij de E46?
Wellicht dat je iets aan het onderstel moet laten wijzigen. (of gewoon niet zeuren )
...maar wat ik wil zeggen is dat je gevoel van pure snelheid wel veel verder te zoeken is. Dat had ik ook al met de E90 M3, maar in de huis-tuin-en-keuken E92 is dit nog steeds het geval. De auto komt zo handelbaar over, dat je nooit en te nimmer bang van het apparaat wordt. Oude auto's wilden je nog wel eens op een hele bijzondere manier verrassen door op de gekste momenten een stapje opzij te doen bijvoorbeeld; dat had de E46 al bijna niet, deze lijkt nog minder daarin zijn/haar best te doen.
In een rijverslag van de E90 M3 heb ik destijds iets geschreven met de strekking: "dat je zelfs je oma met dat apparaat kunt wegsturen, zonder dat je bang hoeft te zijn dat ze het ding als een klein pakketje teruggeeft".
Wil je nog echt puur rijplezier en een echte stuurauto hebben, moet je toch een 130i M-Sport kopen...
E92 325iA High Executive... Laatste loodjes...
Re: E92 325iA High Executive
Re: E92 325iA High Executive
...de steptronic automaat neemt ook al wat vermogen weg om spannende momenten mee te maken... alles mag best uit.bjornc schreef:Hmmm, waarom heb jij er dan geen gekocht?Joop schreef:Wil je nog echt puur rijplezier en een echte stuurauto hebben, moet je toch een 130i M-Sport kopen...
Dus jij kan nu altijd met ESP uit rijden om het een beetje spannend te houden?
De redenen waarom ik deze auto gekocht heb:
Laatste maanden op zoek geweest naar een opvolger van de E46/2 320Ci Executive coupe. De auto met plezier 3jr. gereden, maar het was toch tijd voor wat anders en nieuwers.
Wat zocht ik in de opvolger:
- sportieve auto, voor de korte en lange afstand
- representatief voor zakelijk gebruik
- bij voorkeur toch weer een stijlvolle coupé
- niet al te opvallend uiterlijk (wil gewoon lekker door kunnen rijden zonder snel de aandacht van de KLDP te trekken)
- mogelijk een zelf te schakelen automaat, vanwege de immer groeiende zakelijke kilometers die ik maak. Testritten in de diverse auto's moeten mij wel kunnen overtuigen de handbakken te laten staan.
Een aantal auto's heb ik de revue al laten passeren als mogelijke opvolger. Van een aantal heb ik hier dan ook al verslag uitgebracht. De auto's die op het lijstje stond en het niet geworden zijn:
- BMW E81/E87 130i M-Sport: Een heerlijke sportieve auto, die je continue blijft uitdagen om het uiterste uit het karretje te trekken. Is daarom ook gelijk een nadeel, voor als je het roze papiertje / stukje plastic wil blijven behouden. Wellicht een iets te foute uitstraling vanuit mijn functie.
- Audi A5, 3.2 FSI quattro: Heb zelf de 3.0 TDI quattro gereden; eveneens een geweldige auto, zeker een serieus alternatief op de E92 3er. Representativiteit ten top. Doet niet onder voor de E92 maar is op dit moment nog erg prijzig. Qua DF (=Driving Fun) wellicht iets te perfect, weinig emotie; wel een schitterend ontworpen auto. Om financiële redenen snel laten schieten, wellicht een mogelijke opvolger.
- E90/E91: vanwege de prijzen toch stiekem nog even bij de sedan en touring in de hoek gekeken; touring qua ontwerp wel de voorkeur, maar heb die ruimte eigenlijk niet nodig en was toch eigenlijk op zoek naar een coupé. Rij-eigenschappen en representativiteit doen zeker bij de touring niet onder voor de E92.
Wel bekeken maar toch minder serieus alternatief:
- Volvo C70: toch geen echte coupé met dat stalen cabriodak; sportiviteit is niet echt aan deze auto besteed
- Mercedes CLK280 of 350 Coupé: toch een te hoog 65+ gehalte; topkwaliteit auto rijdt ook goed op basis van de C280 bekeken. Echter wel gigantisch aan de prijs voor relatief oudere auto's.
BMW - Maßstab für Fahrspaß
Re: E92 325iA High Executive
Heus verhaaltje weer zeg! ;D
De A5 vind ik ook een prachtige wagen..Zie er wel eens 1 in het wit rondrijden in Eindhoven en dan begint het toch snel te lopen! :~ Mooi ook met die ledjes in de koplampunits.
Maar De E92 Vind ik minstens net zo mooi. Ik vind het iig verreweg het mooiste model van de nieuwe 3-reeks
De A5 vind ik ook een prachtige wagen..Zie er wel eens 1 in het wit rondrijden in Eindhoven en dan begint het toch snel te lopen! :~ Mooi ook met die ledjes in de koplampunits.
Maar De E92 Vind ik minstens net zo mooi. Ik vind het iig verreweg het mooiste model van de nieuwe 3-reeks
_______________________________Showroom________________________________
Dit onderschrift is mede mogelijk gemaakt door DV
Dit onderschrift is mede mogelijk gemaakt door DV
Re: E92 325iA High Executive
En de cabrio Joop, heb je die expres niet overwogen? En waarom niet eigenlijk?
Re: E92 325iA High Executive
Auto staat op een aantal fora, dus een klein beetje knip en plak werkRobbel schreef:Heus verhaaltje weer zeg! ;D
...
De Audi A5 vind ik overigens wel de mooiere van de twee vinden, de 3er het lekkerst rijdend.
@Bart: heb destijds toen ik op zoek was naar een E46 wel gekeken naar een cabrio naast de zoektocht naar de coupe; vond ze toen eigenlijk al vrij prijzig. Bij de tweede E46-coupe had ik die behoefte al minder tot niet. Bij de E9x-reeks vind ik de hardtop op de cabrio eigenlijk in gesloten vorm niet mooi, vanwege die twee dikke naden over de kap en de chromen rand onder aan de kap. Die maken de coupé-lijn eigenlijk helemaal kapot. Een E93 met stoffen kap had me meer aangesproken denk ik.
BMW - Maßstab für Fahrspaß
Re: E92 325iA High Executive
Aha! Leuk om te weten! Ik ben zelf namelijk wel voorzichtig aan het kijken naar de Cabrio (335i).
Re: E92 325iA High Executive
Mocht je op de 335i overstappen, dan ben ik wel erg benieuwd wat je van die vind (tov. de M3)...
Zat namelijk zelf ook erg te twijfelen of ik niet op 335i moest overstappen (de prijs was uiteindelijk de doorslag).
@Joop.
Je hebt inderdaad bijna dezelfde kleur combi als ik. Errug gaaf!
Zat namelijk zelf ook erg te twijfelen of ik niet op 335i moest overstappen (de prijs was uiteindelijk de doorslag).
@Joop.
Je hebt inderdaad bijna dezelfde kleur combi als ik. Errug gaaf!
Laatst gewijzigd door PIR3lly op 19 feb 2009, 12:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: E92 325iA High Executive
1 woord geweldig
* Nissan Sunny 1.4 16v bj 1994*
* Opel astra 1.6 8v bj 2001*
* Bmw 320d bj 2001*
* Audi A3 1,9 TDI bj 2005*
* Opel astra 1.6 8v bj 2001*
* Bmw 320d bj 2001*
* Audi A3 1,9 TDI bj 2005*
Re: E92 325iA High Executive
De 193M velgen er zaterdagmiddag maar eens onder gegooid...
Hier alvast een paar foto's die ik met de telefoon heb gemaakt (geen superkwaliteit) voor het idee:
Hier alvast een paar foto's die ik met de telefoon heb gemaakt (geen superkwaliteit) voor het idee:
BMW - Maßstab für Fahrspaß
- bjornc
- Bouwer van BimmerPortal
- Berichten: 13918
- Lid geworden op: 15 apr 2008, 12:50
- Locatie: die Heimat
Re: E92 325iA High Executive
Mooi hoor, maar volgens mij moet ook jij je bakkie laten zakken....
Re: E92 325iA High Executive
...die overweging loopt nog.bjornc schreef:Mooi hoor, maar volgens mij moet ook jij je bakkie laten zakken....
Maar ben er nog niet uit hoe. Een setje verlagingsveren is een relatief goedkope oplossing (bijv. Eibach Pro-Kit), maar laten de auto na mijn idee de koets te ver zakken (35mm voor en 25mm in geval Eibach). Ten tweede: als ik het goed wil doen moet ik daar ook een setje andere dempers bij zoeken.
Belangrijk is wel dat het verlagen nooit en te nimmer van de bruikbaarheid van de auto mag gaan. Ben namelijk niet van plan om à la sjonnie scheef een drempel over te kruipen.
Een standaard BMW sportonderstel met carrorsserieverlaging (15mm) is nog wel een optie en blijft nog redelijk betaalbaar; belangrijker nog, daar loop ik niet tegen het probleem aan dat ik een drempeltje raak met de onderkant.
BMW - Maßstab für Fahrspaß
Re: E92 325iA High Executive
Terecht, geen sjonnie gedoe, maar er moet een goede tussenweg te vinden zijn, succes
Re: E92 325iA High Executive
Wat je aangaf dat je steeds minder de pure snelheid voelt in de nieuwere wagens is zeker waar. Ik kan me de e30 nog goed herinneren of een 2002tii, als je daarmee aan het planken was moest je erg goed bij blijven anders stond je zo dwars