Electronic Throttle Reset (betere gasrespons!!)
Re: Electronic Throttle Reset (betere gasrespons!!)
Ik heb het ook gedaan. Merk echt helemaal niets. Dat het MMS na resetten opnieuw inleest geloof ik wel, dat er een sportiever beeld is geloof ik ook, maar ik geloof dat er hier eerder sprake is van een "Wens is de vader van de gedachte" dan van een "meten is weten" experiment. Maar misschien dat mijn sceptische instelling :> mijn waarneming beinvloed heeft.
-
- Berichten: 56
- Lid geworden op: 12 dec 2008, 18:38
Re: Electronic Throttle Reset (betere gasrespons!!)
Weet je zeker dat je de procedure juist hebt uitgevoerd? Bij mij ging het ook de tweede keer pas...en met stopwatch erbij.
En ik merk vooral in de 1e en 2e versnelling verschil...echt verschil! Auto pakt sneller op...
En ik merk vooral in de 1e en 2e versnelling verschil...echt verschil! Auto pakt sneller op...
Re: Electronic Throttle Reset (betere gasrespons!!)
Ik heb het net gedaan en ik merk het verschil zéér zeker op! Auto pakt meteen terug op in elke versnelling. Daar waar ik dacht dat een zescilinder slomer zou zijn dan mijn E36 318iS. Niets is minder waar. Een aanrader voor iedereen!!
Re: Electronic Throttle Reset (betere gasrespons!!)
bedoelen jullie nou dat het met auto's vanaf 2000 kan of juist van jaren ervoor??
mijne uit 1999 kan het dus wel/niet??? :?
gr daniel
mijne uit 1999 kan het dus wel/niet??? :?
gr daniel
Re: Electronic Throttle Reset (betere gasrespons!!)
volgens mij gaat het om het type motor, M54 heeft electronic throttle control
en M52 niet, dus als je weet welke motor je hebt.
Maar hang me hier niet aan op.
en M52 niet, dus als je weet welke motor je hebt.
Maar hang me hier niet aan op.
Mooi zwart is niet lelijk!
-
- Berichten: 56
- Lid geworden op: 12 dec 2008, 18:38
Re: Electronic Throttle Reset (betere gasrespons!!)
KIJK AAN Jussi! Beter he! Echt wel een groot verschil he!
Groetjes Sven
Groetjes Sven
Re: Electronic Throttle Reset (betere gasrespons!!)
Gaat het wel hierom? Of reset je het motor management systeem? De responce snelheid van het openenen van diverse brandstopoorten is volgens mij altijd 1:1 met je gaspedaal, behalve als deze met kabel is en de kabel loshangt. Het mengsel wordt bepaald door het MMS, en die kan best wel leren van je gedrag en dus ook te resetten zijn.Guiding schreef:M54 heeft electronic throttle control
en M52 niet, dus als je weet welke motor je hebt.
Maar hang me hier niet aan op.
Maar even de duivelsadvocaat :>spelen:
1: Ik rijd altijd met een bepaalde stijl en niets valt mij op.
2: Ik lees hier dat mijn auto met genoemde actie sneller gaat reageren.
3: Ik stap in en voer het uit. Daarna ga ik rijden en trap hem flink op zijn staart om het resultaat te testen.
4: Ik merk een verschil in reactietijd van het MMS op mijn gaseven. (Auto rijdt vlotter)
Conclusie 1: Het resetten heeft als gevolg dat mijn MMS een vlotter motorkarakter geeft.
Conclusie 2: Na het resetten geef ik op een sportievere manier gas (sneller en dieper indrukken gaspedaal, doortrekken in de versnelling) waardoor ik vlotter rijgedrag vertoon.
Andere optie is dat ik het of niet goed doe, of dat mijn MMS niet te resetten valt.
Ik wil het rustig een derde keer proberen, maar ik merk tot nu toe echt niets.
Re: Electronic Throttle Reset (betere gasrespons!!)
De responsetijd zal misschien wel gelijk zijn... Echter het verschil zit hem erin dat als jij bij normaal gebruik het gaspedaal een kwart intrapt de gasklep misschien maar voor 10% open gaat. En na de reset gooit die de gasklep misschien wel 20% open als jij het gaspedaal een kwart in trapt. (Zijn zo maar wat fictieve waarden om het effect te beschrijven)Piet junior schreef:Gaat het wel hierom? Of reset je het motor management systeem? De responce snelheid van het openenen van diverse brandstopoorten is volgens mij altijd 1:1 met je gaspedaal, behalve als deze met kabel is en de kabel loshangt.
De gasklep zal wellicht dan niet sneller reageren, maar de auto/motor wel De response van de auto op jouw actie is dan dus duidelijk anders. Jij hebt een diesel, die heeft directe injectie dus het inspuiten van de brandstof is helemaal geen issue. Je gasklep is dan alleen maar een luchtklep...
Bij auto's met een kabel is de stand van de gasklep direct verbonden met het gaspedaal. Voor auto's met drive-by-wire is dit niet het geval... En dat is wat je reset imho... Het elektromotortje dat je gasklep bedient zal verder niet sneller of langzamer worden.
Wat je volgens mij dus reset is de relatie tussen stand van gaspedaal en de stand van de gasklep...
Re: Electronic Throttle Reset (betere gasrespons!!)
Ik heb het ook getest,320d facelift.
Auto lijkt sneller te reageren op het gaspedaal,en wat me zeer sterk opvalt is dat ik veel minder gas moet geven en toch snel in toeren klim.
Auto lijkt sneller te reageren op het gaspedaal,en wat me zeer sterk opvalt is dat ik veel minder gas moet geven en toch snel in toeren klim.
-
- Berichten: 56
- Lid geworden op: 12 dec 2008, 18:38
Re: Electronic Throttle Reset (betere gasrespons!!)
Kan een toevalligheidje zijn hoor maar mn verbuik is sinds de reset met 0,2 L /100km gezakt...terwijl deze al zeker 2 maanden op 6,9 L/100km stond...
Groetjes Sven
Groetjes Sven
Re: Electronic Throttle Reset (betere gasrespons!!)
gasklep/smoorklep op een diesel? sorry, die zit er niet op
het toerental wordt bepaald door de hoeveelheid brandstof, je hebt altijd een lucht overschot bij een diesel (behalve bij vollast)
het toerental wordt bepaald door de hoeveelheid brandstof, je hebt altijd een lucht overschot bij een diesel (behalve bij vollast)
Re: Electronic Throttle Reset (betere gasrespons!!)
Je hebt helemaal gelijk... Ik moet niet tijdens het programmeren proberen me in dit soort discussies te mengen
Overigens zelfs bij vollast zou je bij diesel nog een overschot van lucht willen hebben Ik dacht bij voorkeur zo rond de 15% bij vollast.
Overigens zelfs bij vollast zou je bij diesel nog een overschot van lucht willen hebben Ik dacht bij voorkeur zo rond de 15% bij vollast.
Re: Electronic Throttle Reset (betere gasrespons!!)
Als het goed is heb je dat al Ik weet dat bij grote dieselmotoren dit zelfs boven de 30% op kan lopen.
- Spoiler: Laat zien
Re: Electronic Throttle Reset (betere gasrespons!!)
Er is absoluut verschil na de reset!! Hij reageert lekker fel zoals het eigenlijk moet zijn. Het gasgeven is nu net zo direct als de rem. Je kan nu met je kleine teen rijden
Re: Electronic Throttle Reset (betere gasrespons!!)
ik heb net het een en ander gelezen op het forum bij e46fanatics en ben nu super nieuwschierig!!! het blijkt wel degelijk te werken, maar ook voor een M ?? dat kon ik weer niet vinden!! wij hebben die trottle response knop!!