piepen en kraken
piepen en kraken
Ik heb de laatste tijd eigenlijk sinds de winter dat t piept een kraakt als ik over een heuveltje. rij :?
Maar ik dacht dus eerst dat t mn schokbrekers waren, dus als ik op de kofferbak duwen toen piepte t dus. (t was geen muis)
Ik ben dus verder op onderzoek gegaan maar als ik nu 1 van mn achter wielen vast pak en ik trek en duw er tegen dan komt daar de piep en kraak vandaan.
Maar onder t rijden heb ik nergens last van weet iemand wat dit zou kunnen zijn??? :?
Maar ik dacht dus eerst dat t mn schokbrekers waren, dus als ik op de kofferbak duwen toen piepte t dus. (t was geen muis)
Ik ben dus verder op onderzoek gegaan maar als ik nu 1 van mn achter wielen vast pak en ik trek en duw er tegen dan komt daar de piep en kraak vandaan.
Maar onder t rijden heb ik nergens last van weet iemand wat dit zou kunnen zijn??? :?
* Nissan Sunny 1.4 16v bj 1994*
* Opel astra 1.6 8v bj 2001*
* Bmw 320d bj 2001*
* Audi A3 1,9 TDI bj 2005*
* Bmw 320d bj 2001*
- bjornc
- Bouwer van BimmerPortal
Re: piepen en kraken
Achteras rubbers?
Draagarm rubbers?
Draagarm rubbers?
Misschien een veer.
Wat bedoel je met vastpakken van je achterwiel en hoe beweeg je deze dan, of beter in welke richting.
Staan de wielen dan los van de grond?
Wat bedoel je met vastpakken van je achterwiel en hoe beweeg je deze dan, of beter in welke richting.
de auto staat op straat ik ha op mn hurken erlangs zitte pak de wiel vast en trek m na me toe en zo op en neer en dan zegt hij piep piep
* Bmw 320d bj 2001*
* Bmw 320d bj 2001*
weet niemand t ??? zal toch wel
* Bmw 320d bj 2001*
* Bmw 320d bj 2001*
probeer eens om de stangen van de schokbrekers achter in te smeren,
en als je de rem zachtjes indrukt bij het rijden over de drempel, is het dan hetzelfde?
en als je de rem zachtjes indrukt bij het rijden over de drempel, is het dan hetzelfde?
Ik kan dan echt het wiel niet bewegen hoor, er staat toch zo'n 1500/4 is ongeveer 375 kilo op te duwen.john1987 schreef:de auto staat op straat ik ha op mn hurken erlangs zitte pak de wiel vast en trek m na me toe en zo op en neer en dan zegt hij piep piepFabian79 schreef:Misschien een veer.
Snap dus ook eigenlijk niet wat je bedoelt :? Misschien dat ik het niet begrijp, maar het aantal berichhten geeft ook wel iets aan denk ik zo.
- Spoiler: Laat zien
hier zijn ze in de mindere tijden
maar ik probeer t wel een x te filmen en dan probeer ik t hierop te zette als iemand me kan vertellen hoe
maar ik probeer t wel een x te filmen en dan probeer ik t hierop te zette als iemand me kan vertellen hoe
* Bmw 320d bj 2001*
* Bmw 320d bj 2001*
Je kan een linkje maken naar een youtube filmpje of iets in die richting .
Hai John,
Je zou eens moet beginnen met hem met z'n "voetjes" van de vloer te halen....op de krik dus.
Zorg dat hij in z'n vrij staat, wel even paar blokken voor de voorwielen zodat hij niet weg kan rollen en van de krik schiet !!
Zo kan je beter voelen en kijken waar het probleem eventueel vandaan komt.
Als je het wiel boven en onder beetpakt en heen en weer beweegt kun je kijken of er speling in zit, dat heeft dan te maken met je wiellager of aandrijfas maar of daar het gepiep vandaan komt ????
Zal waarschijnlijk eerder, zoals in vorige reactie ook is gezegd, een rubber van de ophanging zijn of je schokbreker/veer.
Is moeilijk zoeken maar busje goeie kruip olie doet vaak al wonderen.
Succes
Ivanho
Je zou eens moet beginnen met hem met z'n "voetjes" van de vloer te halen....op de krik dus.
Zorg dat hij in z'n vrij staat, wel even paar blokken voor de voorwielen zodat hij niet weg kan rollen en van de krik schiet !!
Zo kan je beter voelen en kijken waar het probleem eventueel vandaan komt.
Als je het wiel boven en onder beetpakt en heen en weer beweegt kun je kijken of er speling in zit, dat heeft dan te maken met je wiellager of aandrijfas maar of daar het gepiep vandaan komt ????
Zal waarschijnlijk eerder, zoals in vorige reactie ook is gezegd, een rubber van de ophanging zijn of je schokbreker/veer.
Is moeilijk zoeken maar busje goeie kruip olie doet vaak al wonderen.
Succes
Ivanho
Wie niet om autorijden geeft moet geen BMW kopen !!
WD 40?????
* Bmw 320d bj 2001*
* Bmw 320d bj 2001*
Staat je handrem op? Zet deze dan eens af en probeer het nog eens opnieuw. M'n ex-E36 piepte als ik instapte wanneer de handrem opstond. Wanneer ik die afzette was er niks aan de hand.
hand rem staat er niet op maar hij piept ook als ik instap
* Bmw 320d bj 2001*
* Bmw 320d bj 2001*
Mijne piept en kraakt soms bij het instappen, vermoedelijk de shock links achter (bij mij)
Mijn auto piepte en kraakte ook linksachter. Ik dacht dat het het draagarmrubber was maar wat nader onderzoek wees uit dat de schokbreker hemelen was. Er zitten nu mooie nieuwe onder en het gekraak is weg.