Luchtmassameter kapot
-
- Berichten: 1549
- Lid geworden op: 04 nov 2007, 21:04
Re: Luchtmassameter kapot
compleet Bosch is altijd het beste. Das immers orgineel..badboy schreef:@AlpinaDrachten ik heb mijn luchtfilter gewisseld en nog altijd geen resutaat,
heb nog één vraag als ik originele behuilzing van bosch pak en sensor van pitsburg, is kombinatie beter dan als je gewoon heel pakket van bosch pakt?
Re: Luchtmassameter kapot
als ik dan heel complete lmm van pitsburg pak, zou die beter zijn dan bosch? :?
BMW = = = Car For Life
Re: Luchtmassameter kapot
Sinds kort loopt mijn 318i niet meer lekker stationair. Hij begint dan spontaan steeds gas te geven (toerenteller gaat tussen 600 rpm en 1500 rpm). Zodra de auto warm is en ik start hem opnieuw, is het probleem opgelost.
De auto laten uitlezen en gaf foutcode:
P0103: Luchtmassameter te hoog.
Een aantal vragen:
De auto laten uitlezen en gaf foutcode:
P0103: Luchtmassameter te hoog.
Een aantal vragen:
- - Kan ik hieruit concluderen dat mijn luchtmassameter kapot is?
- Nu ik een benzine heb, kan ik geen Pietburg maar enkel een Bosch kopen?
- Deze moet worden ingelezen?
- Bij vervangen van luchtmassameter moet altijd de plus van de accu los?
Re: Luchtmassameter kapot
Lees even mij post van een pagina terug.badboy schreef:als ik dan heel complete lmm van pitsburg pak, zou die beter zijn dan bosch? :?
Het merk zal niet veel uitmaken. Bosch is hetgeen dat standaard door bmw gebruikt wordt, maar het zou niet uit mogen maken.
Re: Luchtmassameter kapot
amai, vandaag stekker (die je gewoon kan losklikken, niet de sensor die je moet loswijzen) uit den lmm los gemaakt, auto vliegt als ne vliegtuig :>
dus ik vermoed dat mijn lmm kapot is :? en is gezond zonder stekker rond te rijden?
dus ik vermoed dat mijn lmm kapot is :? en is gezond zonder stekker rond te rijden?
BMW = = = Car For Life
Re: Luchtmassameter kapot
emmm neej, das niet goed.
ik wet niet de precieze uitwerking, maar het lijkt er op dat je turbo nu dingen doet die hij niet moet doen. Waarschijnlijk blaast deze nu ongecontroleerd in de rondte en bestaat de kans dat je em stuk draait. De hele brandstof/luchtverhouding heeft te maken met de gemeten waarde van je LMM. De kans bestaat dus dat de gemeten waarde nu (op zeker) anders is als bij een aangesloten meter. Misschien dat deze waarde nu zo staat dat de luhtovermaat vele malen groter wordt gewenst als normaal. Je turbo wordt dus zwaarder belast met alle gevolgen van dien.
Ik zou lekker het stekkertje terugzetten en een nieuwe meter bestellen
ik wet niet de precieze uitwerking, maar het lijkt er op dat je turbo nu dingen doet die hij niet moet doen. Waarschijnlijk blaast deze nu ongecontroleerd in de rondte en bestaat de kans dat je em stuk draait. De hele brandstof/luchtverhouding heeft te maken met de gemeten waarde van je LMM. De kans bestaat dus dat de gemeten waarde nu (op zeker) anders is als bij een aangesloten meter. Misschien dat deze waarde nu zo staat dat de luhtovermaat vele malen groter wordt gewenst als normaal. Je turbo wordt dus zwaarder belast met alle gevolgen van dien.
Ik zou lekker het stekkertje terugzetten en een nieuwe meter bestellen
Re: Luchtmassameter kapot
Of je een kapotte LMM is moeilijk te zeggen zelfs al laat je hem uitlezen.Jelte schreef:Sinds kort loopt mijn 318i niet meer lekker stationair. Hij begint dan spontaan steeds gas te geven (toerenteller gaat tussen 600 rpm en 1500 rpm). Zodra de auto warm is en ik start hem opnieuw, is het probleem opgelost.
De auto laten uitlezen en gaf foutcode:
P0103: Luchtmassameter te hoog.
Een aantal vragen:
- - Kan ik hieruit concluderen dat mijn luchtmassameter kapot is?
- Nu ik een benzine heb, kan ik geen Pietburg maar enkel een Bosch kopen?
- Deze moet worden ingelezen?
- Bij vervangen van luchtmassameter moet altijd de plus van de accu los?
Je kan gaan voor een pierburg of een bosch, aan jou de keuze.
Alleen bij een diesel moet de LMM ingelezen worden.
Je hoef de plus van de accu niet los te maken. Gewoon de stekker eraf en verwisselen en stekker er weer op.
Hier nog wat links over de werking van een LMM.
http://www.gerritspeek.nl/vag-com_lmm.html
http://www.scantools.nl/info.php?cat=1&iid=37
Succes ermee.
Kijk eens in mijn showroom
Re: Luchtmassameter kapot
heb mijn kapote lmm vervangen door originele B. rijd terug lekker door zoals tenvoren
heb ook direct mijn luchtfilter vervangen voor zekerheid
heb ook direct mijn luchtfilter vervangen voor zekerheid
BMW = = = Car For Life
Re: Luchtmassameter kapot
De mijne doet ergens tussen de 2000 en 2500 toeren zo'n dipje, dus dat zou wel eens een niet-optimale LMM kunnen zijn... verder rijdt ie prima, dus voorlopig vind ik 't wel best. Ik geloof ook nooit dat zo'n ding onder mijn "3 maanden draaiend gedeelte" valt...Wat men over het algemeen doet om te checken of je LMM wel ok is, is rond 1500 toeren rijden in zijn 3, dan meteen volgas te gaan tot na 3500 toeren om te kijken of er ergens een dip voelbaar is door de toeren heen
Nou is die LMM wel het minste waar ik me zorgen over maak, als ik al die verhalen over dieselpompen en turbo's hoor..
Re: Luchtmassameter kapot
n00b question: zit zon ding alleen op een diesel...?
Re: Luchtmassameter kapot
Kan ook op een benzine zitten Hoeft niet perse, maar geloof dat BMW ze wel gebruikt...
Re: Luchtmassameter kapot
bmw garage zegt dat ik mijn auto moet toch binnen doen om mijn lmm te meten en juiste waarde instellen :?
het is toch enkel op diezels niet? x|
het is toch enkel op diezels niet? x|
BMW = = = Car For Life
Re: Luchtmassameter kapot
Yup alleen diesels hoeven opnieuw ingelezen te worden.
Benzine is af fabriek al goed en hoeft niet ingesteld te worden.
Succes.
Benzine is af fabriek al goed en hoeft niet ingesteld te worden.
Succes.
Kijk eens in mijn showroom