Gebonk van achteren bij het schakelen.. :s
- anna_moska
- Berichten: 61
- Lid geworden op: 06 jun 2008, 08:10
Re: Gebonk van achteren bij het schakelen.. :s
Bibic,
Vervang die diffrubbers inderdaad alledrie, ik zou het uit voorzorg gewoon doen. Als je eentje of twee laat zitten, dan heb je kans dat je ze later alsnog moet vervangen (lichte speling in die rubbers is namelijk niet goed te constateren, vaak zie pas na demontage dat ze aan vervanging toe waren).
Naar aaneeiding van je laatste post:
1. Waarom ga je de gehele voor draagarmen vervangen met meyle armen? Wat is het nut ervan?
2. Je hebt geschreven: "en laat de achterste draagarmrubbers ook gelijk vervangen". Bedoel je daarmee gewoon de silent blocks waar we het eerder over hadden (nr. 4 op de tekening van de achterophanging), of bedoel je weer wat anders?
Alvast bedankt voor je antwoorden.
Succes dinsdag 3 maart! Ik hoop voor je dat er een merkbaar verschil zal zijn in de wegligging!
Vervang die diffrubbers inderdaad alledrie, ik zou het uit voorzorg gewoon doen. Als je eentje of twee laat zitten, dan heb je kans dat je ze later alsnog moet vervangen (lichte speling in die rubbers is namelijk niet goed te constateren, vaak zie pas na demontage dat ze aan vervanging toe waren).
Naar aaneeiding van je laatste post:
1. Waarom ga je de gehele voor draagarmen vervangen met meyle armen? Wat is het nut ervan?
2. Je hebt geschreven: "en laat de achterste draagarmrubbers ook gelijk vervangen". Bedoel je daarmee gewoon de silent blocks waar we het eerder over hadden (nr. 4 op de tekening van de achterophanging), of bedoel je weer wat anders?
Alvast bedankt voor je antwoorden.
Succes dinsdag 3 maart! Ik hoop voor je dat er een merkbaar verschil zal zijn in de wegligging!
Re: Gebonk van achteren bij het schakelen.. :s
Lijkt me idd ook beter om ze gelijk alle 3 te vervangen, het ligt dan toch los.
Antwoord op jou vragen;
1. De auto heeft nu 2 ton gelopen, en de silentblocks zijn op. Dus vervang ik gelijk de hele draagarm. Dan weet ik meteen waar ik de komende 100k aan toe ben
2. Yep, met achterste draagarmrubbers bedoel ik inderdaad de silentblocks (#4 op tekening) omdat de auto nogal rammelt van achteren als ik over een klinker weg rijd.
De wegligging is nu idd belabberd, hoop dat het met de bovengenoemde reparaties een strak op de weg liggende bimmer heb (h)
Antwoord op jou vragen;
1. De auto heeft nu 2 ton gelopen, en de silentblocks zijn op. Dus vervang ik gelijk de hele draagarm. Dan weet ik meteen waar ik de komende 100k aan toe ben
2. Yep, met achterste draagarmrubbers bedoel ik inderdaad de silentblocks (#4 op tekening) omdat de auto nogal rammelt van achteren als ik over een klinker weg rijd.
De wegligging is nu idd belabberd, hoop dat het met de bovengenoemde reparaties een strak op de weg liggende bimmer heb (h)
Increase the Peace!
- anna_moska
- Berichten: 61
- Lid geworden op: 06 jun 2008, 08:10
Re: Gebonk van achteren bij het schakelen.. :s
Komt vast wel goed met je wegligging!
Hou ons op de hoogte!
Hou ons op de hoogte!
Re: Gebonk van achteren bij het schakelen.. :s
Bibic... je hebt niet echt een goede aankoop gedaan met je auto he?? vind het echt jammer voor je dat er zoveel mis mee is. Succes ermee!
BMW 520i te koop, zie BMW Markt.
Re: Gebonk van achteren bij het schakelen.. :s
Doordat er wat rubbertjes vervangen moeten worden hoeft het niet gelijk een miskoop te zijn x|
Increase the Peace!
Draagarm Rubbers
Beste allemaal ,
Mijn 330 D van 2003 is onlangs apk gekeurd.
De draagarm rubbers lagen hellemaal los. :?
Vorig jaar ook al , mijn garage heeft overleg gehad met de BMW dealer.
Deze zegt dat het een kwaaltje van deze auto is.
Duur grapje , ;( Ik mag toch verwachten dat deze rubbers langer leven.
Zijn er meer mensen die hier last van hebben ?
Is er ook iemand die BMW hiervoor verandwoordelijk heeft gestelt.
KHR
Mijn 330 D van 2003 is onlangs apk gekeurd.
De draagarm rubbers lagen hellemaal los. :?
Vorig jaar ook al , mijn garage heeft overleg gehad met de BMW dealer.
Deze zegt dat het een kwaaltje van deze auto is.
Duur grapje , ;( Ik mag toch verwachten dat deze rubbers langer leven.
Zijn er meer mensen die hier last van hebben ?
Is er ook iemand die BMW hiervoor verandwoordelijk heeft gestelt.
KHR
Re: Gebonk van achteren bij het schakelen.. :s
Om het nou een bmw kwaal te noemen gaat een beetje ver. Het lijkt zo omdat er bij de dealer bijna alleen maar bmw's komen en hier is dat niet anders
Alle auto's hebben hier last van. En wat heb je nou liever?? af en toe een rubbertje of kantelende zuigers, zoals sommige andere merken wel eens hebben.??
Maar om je even gerust te stellen. De rubbers hoef je echt niet om het jaar te vervangen. Dit ligt natuurlijk ook een beetje aan jezelf wat betreft rijstijl. Andere merken hebben ook rubbers onder de auto zitten en die gaan ook wel eens stuk. Het probleem is alleen dat ze vaak ergens tussen zitten en hierbij het vervangen vaak een hoop werk is, wat dus weer tot hoge kosten leidt. Voordeel bij bmw is dat de onderdelen relatief goedkoop zijn.
Alle auto's hebben hier last van. En wat heb je nou liever?? af en toe een rubbertje of kantelende zuigers, zoals sommige andere merken wel eens hebben.??
Maar om je even gerust te stellen. De rubbers hoef je echt niet om het jaar te vervangen. Dit ligt natuurlijk ook een beetje aan jezelf wat betreft rijstijl. Andere merken hebben ook rubbers onder de auto zitten en die gaan ook wel eens stuk. Het probleem is alleen dat ze vaak ergens tussen zitten en hierbij het vervangen vaak een hoop werk is, wat dus weer tot hoge kosten leidt. Voordeel bij bmw is dat de onderdelen relatief goedkoop zijn.
Re: Gebonk van achteren bij het schakelen.. :s
MMMM Ik rij al 18 jaar bmw en had dit nog nooit mee gemaakt.
Mijn rijstijl is beslist niet ruig !
Ik ben uiterst zuinig op mijn 330D , en was benieuwd of er meer klachten waren.
Ik heb deze 330 nu 3 jaar en verder geen probleem gehad.
bedankt voor je snelle reactie.
KHR
Mijn rijstijl is beslist niet ruig !
Ik ben uiterst zuinig op mijn 330D , en was benieuwd of er meer klachten waren.
Ik heb deze 330 nu 3 jaar en verder geen probleem gehad.
bedankt voor je snelle reactie.
KHR
Re: Gebonk van achteren bij het schakelen.. :s
die 18 jaar ervaring geeft dan ook wel aan dat het een echte bmw kwaal is of niet dan??? (|
Re: Gebonk van achteren bij het schakelen.. :s
ff een update:
Heb de wagen gisteren opgehaald en het gebonk is nu bijna weg!! Dit dankzij het vervangen van de diff rubber, bij mij is alleen de achterste vervangen, de 2 voorste waren nog in prima staat.
Het gebonk is nog heel lichtjes te horen maar ik had ook niet verwacht dat het helemaal weg zou zijn, lees hier tenslotte dat dit bij de wagen hoort. Verder is het schakelen er ook zeker op vooruit gegaan, vooral het opschakelen van de 1e naar de 2e versnelling gaat nu stukken beter!
Een aanrader dus voor diegene die dit probleem nu hebben
Totaalprijs €420 bij van Oijen auto's te Asten (Prijs inc silentblocks voor en stabilisator stang links voor)
Heb de wagen gisteren opgehaald en het gebonk is nu bijna weg!! Dit dankzij het vervangen van de diff rubber, bij mij is alleen de achterste vervangen, de 2 voorste waren nog in prima staat.
Het gebonk is nog heel lichtjes te horen maar ik had ook niet verwacht dat het helemaal weg zou zijn, lees hier tenslotte dat dit bij de wagen hoort. Verder is het schakelen er ook zeker op vooruit gegaan, vooral het opschakelen van de 1e naar de 2e versnelling gaat nu stukken beter!
Een aanrader dus voor diegene die dit probleem nu hebben
Totaalprijs €420 bij van Oijen auto's te Asten (Prijs inc silentblocks voor en stabilisator stang links voor)
Increase the Peace!
- DJLeonardo
- Berichten: 2481
- Lid geworden op: 20 dec 2008, 19:31
Re: Gebonk van achteren bij het schakelen.. :s
Die BMW monteur die ik laatst sprak vertelde ook over dat scheuren van het sub frame. Bij zijn eigen 320i ('99) begon het ook al langzaam te komen. Na 2000 hebben de meeste auto's er geen last meer van omdat het subframe toen versterkt werd. Het begint dus idd met ligt gebonk bij het schakelen en als je d'r dan niks aan doet scheurt het op een gegeven moment door. Hij vertelde ook dat het nog steeds binnen de de garantie van 10 jaar vergoed wordt. Dit betekent dus dat als je een auto van '99 hebt je wel moet opschieten! Tevens vertelde hij dat je het niet ziet bij de automaatbakken.
Ik kan me voorstellen dat de dealers er niet happig op zullen zijn om dit te contateren omdat ze dan voor niks aan de slag moeten, daarom zou ik me niet laten afpoeieren door "rij nog maar ff lekker door" types, Zeker niet als de garantie straks vervallen is.
Als ik een auto uit "99 had zou ik zeker binnekort eens langs een goeie onafhankelijk BMW specialist rijden voor een check. Of direct langs de dealer wellicht....
Ik kan me voorstellen dat de dealers er niet happig op zullen zijn om dit te contateren omdat ze dan voor niks aan de slag moeten, daarom zou ik me niet laten afpoeieren door "rij nog maar ff lekker door" types, Zeker niet als de garantie straks vervallen is.
Als ik een auto uit "99 had zou ik zeker binnekort eens langs een goeie onafhankelijk BMW specialist rijden voor een check. Of direct langs de dealer wellicht....
BMW E90 330iA, BMW E87 118i
Re: Gebonk van achteren bij het schakelen.. :s
Dat dit probleem niet voorkomt bij automaten is niet juist. Of ik moet nou net de enige automaat (323ci) gehad hebben die wel was uitgescheurd.. BIj mij was ie dus bij zo'n 5 jaar oud en 80000km (weet t niet meer exact) toch echt uitgescheurd..
BMW 318CI 2003 M-Technik II
Re: Gebonk van achteren bij het schakelen.. :s
Ik vind het ook maar wazig allemaal :? Zo heeft een bejaarde man die zich altijd netjes aan de snelheid houd een gescheurde frame en sommige gasjes die als gekken scheuren hebben er weer geen last van..... :?
Ik dacht eerst ook dat ik een gescheurde frame had, ben al bij twee verschillende garages geweest en die constateren allebei geen scheuren. Toen we de wagen op de brug hadden zagen we wel dat er iets met purschuim is gedaan, dit kan je het beste zien als je de auto op de brug hebt, er zit rechts achter een klein gaatje vlak bij de diff en daar zag je dat de boel was dicht gepurt. Heb gehoord dat ze dit bij de dealer doen als de frame is gerepareerd...? Weet iemand van jullie hier meer van? En vanaf welke productie datum zijn de subframes eigenlijk aangepast?
Ik dacht eerst ook dat ik een gescheurde frame had, ben al bij twee verschillende garages geweest en die constateren allebei geen scheuren. Toen we de wagen op de brug hadden zagen we wel dat er iets met purschuim is gedaan, dit kan je het beste zien als je de auto op de brug hebt, er zit rechts achter een klein gaatje vlak bij de diff en daar zag je dat de boel was dicht gepurt. Heb gehoord dat ze dit bij de dealer doen als de frame is gerepareerd...? Weet iemand van jullie hier meer van? En vanaf welke productie datum zijn de subframes eigenlijk aangepast?
Increase the Peace!
- Marvin 328iT
- Berichten: 311
- Lid geworden op: 07 feb 2008, 15:01
- Locatie: Rotterdam e.o.
Re: Gebonk van achteren bij het schakelen.. :s
Mijn 328i Touring hebben ze een tijdje geleden bij Breeman Rotterdam ook gerepareerd.
Ze lassen dan een nieuw stuk erin, en ook lassen ze een gedeelte wat normaal met een paar laspunten zit helemaal door(volgens een medewerker)...ook gebruiken ze idd een groen gekleurd purschuim-achtig goedje, ik heb het er iig ook in zitten!
Heb gehoord dat idd na 2000 de subframe's gemodificeerd zijn.
Wat betreft de garantie...
Ze checken iig de staat van de auto, de km/stand, en ze maken een aantal foto's van de onderkant...BMW bepaald dan of de BMW dealer het kostenloos mag repareren.
Er werd mij verteld dat ze dachten dat ik wel eens een van de laatsten zou kunnen zijn waarvan ze het kostenloos mochten repareren....dus als je iets merkt, ga gelijk naar de dealer!
gr.
Marvin
Ze lassen dan een nieuw stuk erin, en ook lassen ze een gedeelte wat normaal met een paar laspunten zit helemaal door(volgens een medewerker)...ook gebruiken ze idd een groen gekleurd purschuim-achtig goedje, ik heb het er iig ook in zitten!
Heb gehoord dat idd na 2000 de subframe's gemodificeerd zijn.
Wat betreft de garantie...
Ze checken iig de staat van de auto, de km/stand, en ze maken een aantal foto's van de onderkant...BMW bepaald dan of de BMW dealer het kostenloos mag repareren.
Er werd mij verteld dat ze dachten dat ik wel eens een van de laatsten zou kunnen zijn waarvan ze het kostenloos mochten repareren....dus als je iets merkt, ga gelijk naar de dealer!
gr.
Marvin
Re: Gebonk van achteren bij het schakelen.. :s
Heeft iemand een foto waar precies die scheuren beginnen, ik heb ook gebonk bij het schakelen en aangezien ik nog in de garantie zit wil ik alle mankementen die ik tegen kom opschrijven en laten repareren.