Water in kofferbak

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Goliath

Water in kofferbak

Bericht door Goliath » 05 mar 2009, 21:57

Laatst heb ik mijn kunststof bakken uit de kofferbak gehaald. Tot mijn schrik zag ik echter wat opgedroogde water druppels.

Nu blijkt er na het wassen water uit onderstaand rooster te komen. (zie pijl op foto)


Afbeelding
Afbeelding

Heeft iemand enig idee waar dit water vandaan kan komen en waar dit rooster voor dient?

Ik ga sowieso morgen even goed kijken met de waterslang erbij, maar misschien heeft iemand alvast wat tips.

Alvast bedankt! :)
Laatst gewijzigd door Opt1mus op 08 mar 2009, 12:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: foto embedded gemaakt

Gebruikersavatar
bjornc
Bouwer van BimmerPortal
Berichten: 13918
Lid geworden op: 15 apr 2008, 12:50
Locatie: die Heimat

Re: Water in kofferbak

Bericht door bjornc » 05 mar 2009, 21:58

Dit is een ontluchtings rooster.
Er zit een rubberflap in, dat de overtollige lucht naar buiten laat als je een deur dichtslaat.
Wellicht is het rubber kapot, of zit er rotzooi tussen.

Kans is wel erg klein dat dit kapot is btw.

Goliath

Re: Water in kofferbak

Bericht door Goliath » 05 mar 2009, 22:52

Wel erg vreemd dan ja. Het kan ook gekomen zijn na de installatie van m'n LED achterlichten.
Toch maar is goed kijken dan morgen. Het gekke is, het is aan beide kanten en het lijkt echt uit het rooster te komen.

Gebruikersavatar
bjornc
Bouwer van BimmerPortal
Berichten: 13918
Lid geworden op: 15 apr 2008, 12:50
Locatie: die Heimat

Re: Water in kofferbak

Bericht door bjornc » 05 mar 2009, 22:53

Dan wed ik dat het de LED achterlichten zijn.
Als die dingen niet goed gemonteerd zijn, of dat de pasvorm simpelweg niet goed is... krijg je vanzelf lekkage.

Goliath

Re: Water in kofferbak

Bericht door Goliath » 06 mar 2009, 00:16

Dat zou goed kunnen, ik ga ze morgen eens goed afplakken en flink de tuinslang erop zetten. :)
Ik laat het nog weten! Bedankt!

Gebruikersavatar
Fabian79
Berichten: 4922
Lid geworden op: 17 dec 2008, 18:12

Re: Water in kofferbak

Bericht door Fabian79 » 06 mar 2009, 03:19

inderdaad even de lichtjes weer demonteren en kijken of de rubbers op de lampen goed zitten. Uit de roosters kan het niet komen, omdat er simpelweg geen water bij komt. En naar mijn weten kruipt water nog steeds niet omhoog :P

Het wil trouwens ook wel eens voorkomen dat er via je achterklep wat water naar binnen valt als je de klep opent. Dit komt dan precies uit de aansluiting van de kofferkleplichten en de achterklep. Daar kan je weinig aan doen.
E30 325i cabrio :)klik voor showroom
Afbeelding

aahhhhhh een classics gedeelte ;)

Goliath

Re: Water in kofferbak

Bericht door Goliath » 06 mar 2009, 19:56

Ben bang dat het toch niet aan de lichten ligt. Ik heb ze opnieuw gemonteerd, en nog steeds stroomt het water uit het rooster. Vervolgens het achterlicht eruit gehaald en de boel afgepakt, zonder effect.

En om helemaal zeker te zijn heb ik net ook even het originele achterlicht gemonteerd, en nog steeds even veel water. (na een minuut staat er zeker 2 cm water in)

Wanneer ik de spuit direct op een van de twee punten (rode pijltjes) zet, komt er flink wat water uit het rooster zetten:

Afbeelding

Voor de duidelijkheid, dit is dus waar het uitkomt:

Afbeelding


Iemand nog suggesties? :?

Gebruikersavatar
PIR3lly
Berichten: 1786
Lid geworden op: 11 feb 2008, 23:17
Locatie: Zuid-Holland

Re: Water in kofferbak

Bericht door PIR3lly » 06 mar 2009, 20:01

Niet met je slang op die punten spuiten? :?

Zonder dollen.
Gewoon alles demonteren en goed kijken of je de waterstroom kunt traceren.
Dus achterlicht eruit en misschien zelfs bumper eraf.
Als je de oorzaak kunt vinden, maar het niet kunt repareren, dan desnoods afkitten, maar ik vermoed dat er ergens iets niet goed zit bevestigd/afdicht.

arjanvanessen
Berichten: 87
Lid geworden op: 13 jul 2008, 15:52

Re: Water in kofferbak

Bericht door arjanvanessen » 06 mar 2009, 23:59

zelf in de kofferbak gaan liggen met een zaklamje en een 2e laten spuiten met de slang , mischien dat je zo kunt achterhalen waar het echt naar binnenkomt

Arjan

Goliath

Re: Water in kofferbak

Bericht door Goliath » 07 mar 2009, 01:21

Bedankt voor de reacties.

Haha, met het wassen komt er elke keer toch wel wat water naar binnen. :)

Er moet haast wel iets niet goed gemonteerd zitten inderdaad. Heb een half jaar geleden schade gehad, waarbij oa de achterbumper vervangen is. Misschien hebben ze hem toch niet helemaal goed gemonteerd.

Het water komt echt uit het rooster zetten, en deze kreeg ik er zo 1,2,3 ook niet af. De bumper demonteren gaat me helaas iets te ver. ;( Ik ben bang dat ik er mee langs een garage zal moeten.

Gebruikersavatar
PIR3lly
Berichten: 1786
Lid geworden op: 11 feb 2008, 23:17
Locatie: Zuid-Holland

Re: Water in kofferbak

Bericht door PIR3lly » 07 mar 2009, 01:35

Goliath schreef:De bumper demonteren gaat me helaas iets te ver. ;( Ik ben bang dat ik er mee langs een garage zal moeten.
Bumper monteren gaat je verder dan naar de garage gaan?????
Zelf even dat ding eraf en de acherlicht eraf kost je alleen tijd, geen geld...
Als de dealer/garage dat moet doen, dan kost een uurtje zoeken je toch gauw een bak geld. En misschien vinden ze het dan nog niet eens zo snel.
Ik zou gewoon dat ding opkrikken op of bokjes zetten en die bumper eraf halen. Dan goed kijken waar het water naar binnen kan komen.

Is alleen maar leuk, je leert je auto zo een stuk beter kennen.

Goliath

Re: Water in kofferbak

Bericht door Goliath » 07 mar 2009, 02:08

Dat is wel waar, misschien toch maar eens een poging wagen wanneer het weer het toelaat.

Gebruikersavatar
PIR3lly
Berichten: 1786
Lid geworden op: 11 feb 2008, 23:17
Locatie: Zuid-Holland

Re: Water in kofferbak

Bericht door PIR3lly » 07 mar 2009, 02:11

Gewoon doen.
Mocht je nou in de buurt van schiphol wonen, dan moet je het maar even zeggen.
Heb misschien wel een plaatsje in de garage waar je even kunt knutselen (en ik je even meehelpt).
Maaruh, dan moet je jezelf natuurlijk nog wel even netjes voorstellen ;)
(of heb ik dat gemist?)

Goliath

Re: Water in kofferbak

Bericht door Goliath » 07 mar 2009, 02:41

Als het goed is heb ik me wel voorgesteld, maar het kan ook op het andere e46 forum geweest zijn. :X Ik zal morgen wel even kijken. ;)

Bedankt voor je aanbod! Ik woon inderdaad niet heel ver bij schiphol vandaan, maar ik ga zondag eerst wel even kijken hoe ver ik kom. :)

Goliath

Re: Water in kofferbak

Bericht door Goliath » 08 mar 2009, 17:51

Nog even een update.

Ik heb net de rand tussen de bumper afgepakt (zie foto). En er komt helemaal geen water meer doorheen.

Afbeelding

Het heeft dus niets met de achterlichten te maken.

Op e46fanatics beweerd iemand dat het normaal is dat er water doorheen komt als je er aan de buitenkant direct op spuit. Dat lijkt me toch erg sterk, aangezien er laatst 2 cm water in stond, zonder dat het ergens weg kan lopen.

Ik heb helaas de spullen niet in huis om de bumper te demonteren. Zit er normaal iets wat dit water tegen hoort te houden? Als dit het geval is, kan ik namelijk terug naar het schade bedrijf wat de huidige bumper geplaatst heeft.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”