ASA supercharger
ASA supercharger
gezocht een dealer in nederland die dealer /verstand heeft van ASA superchargers.
dit in verband met een nieuw project op de schnitzer
liefst op korte termijn
bij voorbaat dank
dit in verband met een nieuw project op de schnitzer
liefst op korte termijn
bij voorbaat dank
Re: ASA supercharger
moet je bij Mosselman zijn, zitten in Harskamp. Je weet dat de levensduur van de motor aardig ingekort wordt? Ik zou ook gaan denken om je subframe te laten verstevigen anders gaat het heel waarschijnlijk scheuren.
Re: ASA supercharger
@Steven S: Op de auto van Tom zit al jaren een Supercharger, dus hij is al bekend met eventuele voor- en nadelen. Ik schat in dat er nu alleen wat wildere plannen worden gesmeed?
Re: ASA supercharger
@Steven:levensduur van de motor zal vast en zeker verkort worden maar dit is minimaal,wel zullen alle onderdelen rondom de motor sneller slijten.
dit was en is bekend maar volgens de fabrikant rijden er wagens met dezelfde set-up rond die dik een 110k km hebben gelopen zonder problemen
ik heb net de pech doordat ik een setup van G-power heb met een motormangment van Schnitzer,en deze werken schijnbaar niet zo fijn met elkaar.
@Bart:wordt langzaam aan tijd voor wat nieuws,kan wel weer naar G-Power gaan maar wil het eens in nederland proberen,daarvoor is ook vorig jaar het hele brandstof systeem van de tank tot de motor geheel vervangen door Bosch-Motorsport spullen die voornamelijk alleen maar in de motorsport worden gebruikt.
ook begint de supercharger lichte slijtage plekken te tonen(niks ernstigs, een paar nieuwe slangen enz)
ben in voor wat nieuws,ik heb nu 354pk op de wielen maar wil nu toch ietsjes meer
het liefst op korte termijn zodat hij voor de eerst volgende meet wer in orde is
dit was en is bekend maar volgens de fabrikant rijden er wagens met dezelfde set-up rond die dik een 110k km hebben gelopen zonder problemen
ik heb net de pech doordat ik een setup van G-power heb met een motormangment van Schnitzer,en deze werken schijnbaar niet zo fijn met elkaar.
@Bart:wordt langzaam aan tijd voor wat nieuws,kan wel weer naar G-Power gaan maar wil het eens in nederland proberen,daarvoor is ook vorig jaar het hele brandstof systeem van de tank tot de motor geheel vervangen door Bosch-Motorsport spullen die voornamelijk alleen maar in de motorsport worden gebruikt.
ook begint de supercharger lichte slijtage plekken te tonen(niks ernstigs, een paar nieuwe slangen enz)
ben in voor wat nieuws,ik heb nu 354pk op de wielen maar wil nu toch ietsjes meer
het liefst op korte termijn zodat hij voor de eerst volgende meet wer in orde is
Re: ASA supercharger
Gaaf zeg!! Lijkt me trouwens sowiezo leuk je weer eens te ontmoeten! Dus ik hoop inderdaad dat je auto voor de volgende meeting weer in orde is! Ben je ook aanwezig in Assen?
Re: ASA supercharger
nee helaas ,Assen sla ik over dit jaar(altijd hetzelfde en ik vind dat debmw altijd ongewaardeerd is daarzo)M3-Bart schreef:Gaaf zeg!! Lijkt me trouwens sowiezo leuk je weer eens te ontmoeten! Dus ik hoop inderdaad dat je auto voor de volgende meeting weer in orde is! Ben je ook aanwezig in Assen?
wou proberen alles klaar te hebben voor Poeldijk en anders voor ST.Anthonius
in overleg met mijn monteur net toch maar besloten om maandag maar eens G-power te bellen.
komt tevens volgende week een nieuwe radiateur eronder omdat deze wat vloeistof lekte nadat ik een steen heb opgevangen met de auto
Re: ASA supercharger
Ai, tja, stenen verschuiven zijn ze inderdaad niet zo voor geschikt!
Maar dan komen we elkaar nog wel tegen, ik wil ook nog naar Poeldijk en naar Assen! Het wordt weer een mooi jaartje!!
Maar dan komen we elkaar nog wel tegen, ik wil ook nog naar Poeldijk en naar Assen! Het wordt weer een mooi jaartje!!
Re: ASA supercharger
Ik wist niet dat je al een compressor erop had zitten maar wat je verteld kwa slijtage valt me dan toch redelijk mee, ik had meer slijtage verwacht. Hoe is het bij jou wagen opgelost met het subframe?
Btw nog één die me binnen schiet is Kelleners, zitten in Mönchengladbach, is wel Duitsland maar een stuk dichterbij.
Btw nog één die me binnen schiet is Kelleners, zitten in Mönchengladbach, is wel Duitsland maar een stuk dichterbij.
Re: ASA supercharger
subframe is sterk genoeg,zelfs sterker dan de bekende subframes van de 328 die alsmaar scheurde.Steven S schreef:Ik wist niet dat je al een compressor erop had zitten maar wat je verteld kwa slijtage valt me dan toch redelijk mee, ik had meer slijtage verwacht. Hoe is het bij jou wagen opgelost met het subframe?
Btw nog één die me binnen schiet is Kelleners, zitten in Mönchengladbach, is wel Duitsland maar een stuk dichterbij.
vorig jaar trouwens helemaal laten nakijken bij een schade expert vanwege spuitwerk aan de achterbumper en het zag er nog als nieuw uit
kelleners is inderdaad ook een optie maar G-power wordt toch maandag als eerste gebeld.
monteur zei dat als ik iets wou aanpassen het beste de mensen kon vragen die met het systeem bekend zijn/ingebouwd hebben,en daar zit wat in
Re: ASA supercharger
ja heeft ie gelijk, sowieso staat G-Power erg goed aangeschreven. Ben wel eens benieuwd om je wagen te zien, is toch wel weer ff iets anders dan wat we normaal altijd tegenkomen
-
- Berichten: 1549
- Lid geworden op: 04 nov 2007, 21:04
Re: ASA supercharger
kun je niet eens wat project foto`s posten?
ben erg benieuwd. altijd gaaf dit soort projecten..
ben erg benieuwd. altijd gaaf dit soort projecten..
Re: ASA supercharger
valt niet veel te posten als ik bijvoorbeeld de supercharger inwissel voor een grotere type.die hebben toch dezelfdeAlpinaDrachten schreef:kun je niet eens wat project foto`s posten?
ben erg benieuwd. altijd gaaf dit soort projecten..
armetingen
zal wel foto's maken als het gaat starten
Re: ASA supercharger
wat zeiden ze bij g-power? eventuele oplossing gevonden?
Re: ASA supercharger
helaas vanwege de eztreme drukte op het werk vandaag geen tijd gehad om te bellen,heb ze vanavond maar een mail gestuurd dan bellen ze van zelf terug morgenSteven S schreef:wat zeiden ze bij g-power? eventuele oplossing gevonden?
- ///M 330Ci
- Berichten: 304
- Lid geworden op: 06 apr 2008, 16:51
Re: ASA supercharger
Zo goedemorgen, 354pk op de wielen, zoveel?tomcaubo schreef:ik heb nu 354pk op de wielen
Of 354pk op de krukas, want dat is nogal een verschil..
Gemiddeld verlies van vermogen in de aandrijlijn is 15%. (bij een handbak)
Dat zou dan 354 * 15% = 407.1pk op de krukas zijn.
Wat is er aan het blok zelf veranderd? Nokkenassen, compressie verlaagd etc?
Misschien een beetje simpel gedacht, maar is de boost van de huidige compressor niet te verhogen?
Bijv door een kleinere poelie op de compressor-as. (hoger rpm = meer boost)
Freude am Fahren