E92 325iA High Executive... Laatste loodjes...

Show je BMW E90 / E91 / E92 / E93. Plaats hier je fotoshoots, projecten en updates.
Jussi

Re: E92 325iA High Executive (update pagina 4)

Bericht door Jussi » 09 mar 2009, 02:00

Prachtige coupé! Enkel moet ie dringend (beetje) lager!

Is de lak op de E92 ook zo beroerd als op de andere modellen?

Gebruikersavatar
320driver
Berichten: 2789
Lid geworden op: 24 okt 2008, 14:49
Locatie: Brabant

Re: E92 325iA High Executive (update pagina 4)

Bericht door 320driver » 09 mar 2009, 10:45

Schitterende foto's van een hele mooie wagen Joop :duimen:

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 1339
Lid geworden op: 02 sep 2007, 22:04
Locatie: Renswoude / Ede

Re: E92 325iA High Executive (update pagina 4)

Bericht door Joop » 09 mar 2009, 19:41

Jussi schreef:Prachtige coupé! Enkel moet ie dringend (beetje) lager!

Is de lak op de E92 ook zo beroerd als op de andere modellen?

Voorlopig blijft ie zoals hij er nu bij staat. Verlagen nog te veel haken en ogen. Bovendien als je lang genoeg naar de foto's kijkt, wat ik inmiddels al gedaan hebt is het eigenlijk nog niet (echt) noodzakelijk; zal best wel fraaier zijn, maar enkel een 1 tot 2 cm i.p.v. 2,5 tot 4 cm wat de meeste kits doen. Wordt vervolgd...

De lak had voor mij ook wel beter gekund, is net als de 1er en Z4 en nog een aantal huidige modellen wat aan de magere kant qua afwerking.
BMW - Maßstab für Fahrspaß

Gebruikersavatar
Farl
Berichten: 4507
Lid geworden op: 01 nov 2007, 21:47

Re: E92 325iA High Executive (update pagina 4)

Bericht door Farl » 09 mar 2009, 20:07

Nu nog je onderschrift aanpassen, Joop! :!

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 1339
Lid geworden op: 02 sep 2007, 22:04
Locatie: Renswoude / Ede

Re: E92 325iA High Executive (update pagina 4)

Bericht door Joop » 09 mar 2009, 20:15

Farl schreef:Nu nog je onderschrift aanpassen, Joop! :!
Hij is al wel aangepast maar nog te breed..., nieuw formaat is 640 ipv 800 ;)

Zie maar:
Afbeelding
BMW - Maßstab für Fahrspaß

Mac

Re: E92 325iA High Executive (update pagina 4)

Bericht door Mac » 09 mar 2009, 20:32

Mooie foto's van een nog mooiere QP. Gaaf Joop!

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 1339
Lid geworden op: 02 sep 2007, 22:04
Locatie: Renswoude / Ede

Re: E92 325iA High Executive (update pagina 4)

Bericht door Joop » 09 mar 2009, 21:25

Thanx guys...
BMW - Maßstab für Fahrspaß

Dutchamerican
Berichten: 12
Lid geworden op: 11 mar 2008, 19:00
Locatie: Maarssen

Re: E92 325iA High Executive (update pagina 4)

Bericht door Dutchamerican » 10 mar 2009, 20:26

Prachtige Auto met een echt echt practig interieur... :///m:

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 1339
Lid geworden op: 02 sep 2007, 22:04
Locatie: Renswoude / Ede

Re: E92 325iA High Executive (update pagina 4)

Bericht door Joop » 31 mar 2009, 21:50

Even een update...

Ben inmiddels bijna 2 maanden en 5000km verder; even een update van de voors en tegens van de auto.

+ Rijbeleving
Je merkt dat de auto harder een bocht door kan en daarbij ook veel stabieler blijft. Daarnaast blijft de auto ook vlakker de bocht doorgaan dan de vorige E46 coupe. Je kunt ook merken dat het comfort ondanks de 18" RFT banden toegenomen is t.o.v. de E46 coupe (denk dat de Michelin PS2's daar zeker aan bijdragen, die naast meer grip ook een zachtere en meer grip leverende compound hebben dan de Bridgestone Potenza RE50A's die op de 17" lagen).
Motor pakt net als alle BMW's lekker lineair op, zonder gekke duwen in de rug als gevolg van plots opkomend koppel of piekvermogen, wat 2-ledig autorijden mogelijk blijft maken: lekker rustig toerend in de lagere toerenregionen (2-3k/rpm) of lekker opschieten in de hogere toerenregionen (>4k/rpm), waarbij de drehfreudige motor lekker door te trekken valt richting de 7k/rpm.
Wanneer je echt wilt opschieten is de 2,5L R6 rap genoeg. Een lekker doortrekken door een paar tikjes terug tegen de pook te geven en de auto sprint lekker weg en komt wat dat betreft veel beter en levendiger van zijn plek dan de 2.2L R6 uit de E46 coupe. Dat wat de E46 te kort kwam in mijn ogen zit hier in voldoende mate in het 2,5L blok. Een 3.0L blok zal in de praktijk een fractie vlotter zijn, maar de manier waarop de 2,5 R6 in de toeren klimt zorgt dat de auto sneller aanvoelt dan de 3.0L. Iets dat overigens bij de 3er van na juli 2007 anders is door de 325i met teruggetunede versie van de 3.0L.
Rijbeleving in de letterlijke zin is voldoende, maar niet meer dan dat. Door bovengenoemde eigenschappen maakt het de auto wel wat afstandelijk (lees: je bent minder betrokken bij het auto rijden zelf). Zeker ook doordat het motorgeluid ook al meer gedempt is ten opzichte van de vorige coupe. Enkel bij het doortrekken in de toeren kun je de heerlijk 6 cilinder motor horen, maar de meeste tijd is er weinig tot niets van merkbaar. De E92 is in dat opzicht een echte GT geworden in mijn ogen.

+ De automaat
Ik moet nog steeds een beetje wennen aan het J-patroon wat schakelen betreft met de bak (de bak gaat namelijk altijd in de sportieve sequentiële stand), maar ik moet zeggen dat de automaat toch wel goed bevalt. Heel af en toe mis ik nog wel het handmatig schakelen. Had net het heel-en-toe terugschakelen aardig onder de knie koop ik een auto met een automaat; maar zo snel de bak terugschakelt kreeg ik met de handbak nog niet voorelkaar. Een echt bochtige toer met flink doorboenderen laat de bak wel flink stinken, maar dat mag de pret niet drukken.

+ De bediening / Interieur
Het eenvoudige interieur zonder I-drive zorgt nog steeds voor een lekker opgeruimd dashboard waarbij je vanaf dag 1 intuïtief al alle knopjes vind. Keyless entry is super, een accessoire waar je heel snel aan went.
Een paar knoppen / bedieningselementen die toch wat gewenning vroegen:
1. De raambediening grijp ik nog wel eens mis, omdat ik toch in de veronderstelling ben dat deze nog op de middenconsole zit bij de versnellingspook
2. De bediening van de CC: het systeem werkt toch feitelijk heel simpel (al had decelereren naar voren drukken en accelereren naar achteren moeten zijn, maar is inmiddels geen issue meer)

Interieurafwerking met de zwarte hemel werkt echt rustgevend onder het rijden. Optie van een €250,- is zeker de moeite van het aanvinken waard bij nieuwkoop. Sportstoelen zijn als vanouds van topkwaliteit waar je het ook op lange afstand prima uithoudt (gisteren ook moeiteloos dik 565km gereden aan één stuk).

Een aantal minpuntjes die echt verbetering behoeven:
- de draaicirkel is ten opzichte van de E46 coupe van het formaat zeecontainerschip, die scherp terugdraaiende bochten lastiger maakt en soms een keer steken vergen...
- de ruitenwissers houden boven de 160km/h op met het fatsoenlijk wissen van de voorruit. Uitzetten en de rijwind haar werk laten doen werkt beter dan de wisinstallatie.
- verbruik van de automaat valt me enorm tegen eerlijk gezegd. Met de handgeschakelde E46 coupe kwam ik zelfs met flink doorboenderen niet onder de 1 op 10,5. Deze auto geeft bij gelijke rijstijl een verbruik van rond de 1 op 8,5.
BMW - Maßstab für Fahrspaß

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 1339
Lid geworden op: 02 sep 2007, 22:04
Locatie: Renswoude / Ede

Re: E92 325iA High Executive (update pagina 4)

Bericht door Joop » 31 mar 2009, 21:50

Nog even een paar foto's die door 'navigator' Dinkel gemaakt zijn bij de Pre-run van de Dutch Spring Run 2009 (een lekkere dik 550km) die we afgelopen zondag gemaakt hebben:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Bij een babbeltje met de eigenaar van de 328GTS laat zien hoe groot/hoog de huidige auto's eigenlijk zijn:
Afbeelding
Afbeelding

Nog een paar foto's van de in mint-condition verkerende Ferrari 328GTS uit '89 met nog geen 50k op teller:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
BMW - Maßstab für Fahrspaß

Gebruikersavatar
joost
Berichten: 888
Lid geworden op: 09 jun 2008, 14:20
Contacteer:

Re: E92 325iA High Executive (update pagina 5)

Bericht door joost » 31 mar 2009, 22:19

gaaf man, heb je nog plannen ermee verder?
M bumper/skirt setje? eibachje ;)

ohjaa en dat super gave stuur van nightrider 8)
Spoiler: Laat zien
Afbeelding

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 1339
Lid geworden op: 02 sep 2007, 22:04
Locatie: Renswoude / Ede

Re: E92 325iA High Executive (update pagina 5)

Bericht door Joop » 31 mar 2009, 23:05

Tijdens de rit van zondag wel tot de conclusie gekomen dat de auto zeker niet lager hoeft met al die drempels op de binnenwegen hier in NL. Verlagen zit er voorlopig dus niet in.

Interieur is eigenlijk al af, daar hoeft iig niets aan te gebeuren. En buitenom vraag ik me eigenlijk af wat ik daar aan zou moeten veranderen. Een M-sport pakket zal wellicht nog wel aardig zijn, maar staat ook niet op de directe to-do-lijst.

Eerst de volgende 5k maar eens op de teller knallen; dat gaat aankomende maand wel goed komen met al de afspraken en uitjes...
BMW - Maßstab für Fahrspaß

Gebruikersavatar
Farl
Berichten: 4507
Lid geworden op: 01 nov 2007, 21:47

Re: E92 325iA High Executive (update pagina 5)

Bericht door Farl » 01 apr 2009, 10:28

Goede samenvatting van je nieuwe E92! :amen:

Heb je voor de cruise control nou zo'n extra hendel linksachter het stuur? Die heb ik echt als vervelend ervaren in een ritje in een E90.

Persoonlijk vind ik dat het model E92 veel beter tot zijn recht komt als je hem een beetje verlaagd. :!

Gebruikersavatar
Robbel
Berichten: 3069
Lid geworden op: 27 okt 2008, 17:53
Locatie: Brabant

Re: E92 325iA High Executive (update pagina 5)

Bericht door Robbel » 01 apr 2009, 17:20

Mooi verhaal weer idd :duimen:
Al met al dus wel erg tevreden? Hoe zou je dr beoordelen op de schaal van 1 t/m 10? :)
_______________________________Showroom________________________________
Afbeelding
Dit onderschrift is mede mogelijk gemaakt door DV

Gebruikersavatar
Mike
Berichten: 1551
Lid geworden op: 20 feb 2008, 18:10
Locatie: Friesland

Re: E92 325iA High Executive (update pagina 5)

Bericht door Mike » 01 apr 2009, 17:55

Mooie foto's joop, ging jij nou ook naar groningen over 2 weken?

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E90 / E91 / E92 / E93) Showroom”