Slijt Indicator Remblokjes
-
- Berichten: 133
- Lid geworden op: 01 nov 2008, 20:01
Slijt Indicator Remblokjes
Weet iemand hoe je makkelijkkan zien wat de dikte is van de remblokjes?
Geeft de BC aan als ze aan vervanging toe zijn?
Alle reacties uiteraard welkom!!
grtzzz
Geeft de BC aan als ze aan vervanging toe zijn?
Alle reacties uiteraard welkom!!
grtzzz
330i is the way to go
Re: Slijt Indicator Remblokjes
jep de BC geeft het aan, oranje lampje met een wiel en stippellijntjes aan de linker en rechterkant.
de dikte ervan weet ik niet..
de dikte ervan weet ik niet..
Re: Slijt Indicator Remblokjes
Zit een sensor in je remblok die met je remblok mee slijt... Zodra die sensor kritieke dikte heeft gaat er een lampje op je dash branden. Die sensors zitten als het goed is linksvoor en rechtsachter in je remblokken. 1 per kant dus.
Bij het vervangen van je remblokken kun je dus ook best even deze slijtagesensors vervangen. Slijten namelijk ook gewoon.
Bij het vervangen van je remblokken kun je dus ook best even deze slijtagesensors vervangen. Slijten namelijk ook gewoon.
Re: Slijt Indicator Remblokjes
Het is toch zo dat de sensor in principe niet slijt. De sensor maakt sluiting op de massa van de remschijf als de blokken te dun worden, waardoor de computer een puls krijgt en het lampje doet branden. De slijtindicator is namelijk heel dun.
Wacht je daarna te lang met blokken vervangen zal je wel de indicator mee moeten pakken. Deze is maar een 1,0 mm dik schat ik zo.
Neemt niet weg dat je voor 18 euro ong. een indicator hebt en em daarom gewoon meepakt als je toch bezig bent
Wacht je daarna te lang met blokken vervangen zal je wel de indicator mee moeten pakken. Deze is maar een 1,0 mm dik schat ik zo.
Neemt niet weg dat je voor 18 euro ong. een indicator hebt en em daarom gewoon meepakt als je toch bezig bent
Re: Slijt Indicator Remblokjes
Bij mij brandde het lampje nog niet, maar de sensor was al duidelijk deels afgesleten. Nieuwe remblokken nieuwe sensors
Die indicator is wel dikker als 1 mm hoor...
Die indicator is wel dikker als 1 mm hoor...
Re: Slijt Indicator Remblokjes
Linksvoor en rechtsachter inderdaad, heb ze laatst nog vervangen.
En idd, altijd mee vervangen die dingen
En idd, altijd mee vervangen die dingen
www. M3 register .nl
Re: Slijt Indicator Remblokjes
Hoeveel tijd ben je kwijt om remblokken e.d. te vervangen? En hoe stel je de handrem weer goed af?
De handrem van de 330d is namelijk behoorlijk zwakjes ... Rolt nog van de oprit af bij bijna op 80% van max uitslag x|
De handrem van de 330d is namelijk behoorlijk zwakjes ... Rolt nog van de oprit af bij bijna op 80% van max uitslag x|
The sheere pleasure of driving ... nothing compares to a BMW
<<E87 118d DPF --- 't is eens wat anders dan een degelijke M57>>
<<E87 118d DPF --- 't is eens wat anders dan een degelijke M57>>
Re: Slijt Indicator Remblokjes
Remblokken en schijven vervangen hooguit 2 uurtjes werk...
Re: Slijt Indicator Remblokjes
Het is wel slim om gelijk de sensoren te vervangen omdat die vaak snel stuk gaan na vervangen van de remblokjes.
Ze kosten maar enkele euro's en het is het werk niet als je daar toch bezig bent
Ze kosten maar enkele euro's en het is het werk niet als je daar toch bezig bent
- bjornc
- Bouwer van BimmerPortal
- Berichten: 13918
- Lid geworden op: 15 apr 2008, 12:50
- Locatie: die Heimat
Re: Slijt Indicator Remblokjes
En sommigen doen het in 1.5 uur heGriffendahl schreef:Remblokken en schijven vervangen hooguit 2 uurtjes werk...
-
- Berichten: 24
- Lid geworden op: 15 jun 2008, 19:37
Re: Slijt Indicator Remblokjes
Bij m'n motor kan ik aan de stand van de remvloeistof zien hoever m'n rem blokken zijn. Misschien geld dat ook voor auto's.
Die zwakke handrem heb ik ook. Gelukkig heb ik een P stand :?
Die zwakke handrem heb ik ook. Gelukkig heb ik een P stand :?
Re: Slijt Indicator Remblokjes
Johnny schreef:Hoeveel tijd ben je kwijt om remblokken e.d. te vervangen? En hoe stel je de handrem weer goed af?
De handrem van de 330d is namelijk behoorlijk zwakjes ... Rolt nog van de oprit af bij bijna op 80% van max uitslag x|
Handrem stel je af door:
- Je krikt je achterwiel op;
- Je draait 1 wielbout eruit;
- Je neemt een zaklamp;
- Je draait het wiel tot je een afstelschroef ziet;
- Je neemt een platte schroevendraaier;
- Je draait deze afstelschroef terug vast;
- Je monteert de wielbout terug.
- Je doet exact hetzelfde langs de andere kant;
Groetjes,
Mathieu
Re: Slijt Indicator Remblokjes
Je kan toch ook de kabel een beetje opspannen??? Misschien neit helemaal de goede manier, maar het werkt wel toto op zekere hoogte.
De bekleding rondom je handrem even uitklikken en de twee stelmoeren iets opspannen (uiteraard hetzelfde aantal slagen per moer.
De bekleding rondom je handrem even uitklikken en de twee stelmoeren iets opspannen (uiteraard hetzelfde aantal slagen per moer.
Re: Slijt Indicator Remblokjes
Da's absoluut niet de goede manier.. Daar stel je kabelspanning mee af maar niet de remschoenen zelf. Dat doe je nadat je de remschoenen hebt afgesteld als de handremhendel nog een beetje losjes zit.