Chiptuning ervaringen
Re: Chiptuning ervaringen
Dat is het bedrijf wat op autotreff als beste bekend staat....
BPM berekenen? Meer weten over invoeren? http://www.bpmberekenen.com.
-
Aaah okee, dus zeker geen prutser?!
Mmmmm, nu ben ik toch aan het twijfelen. Die cijfers , maar ja....die prijs Toch lees ik veel over de kwaliteit van de au
tomaten ( komen niet zo goed uit de bus). Hoeveel Nm behoren ze nu aan te kunnen zonder dat ze na 10.000 km het voor gezien houden?
Trouwens Kees, willen de onderhandelingen bij Supro een beetje vlotten? *D
Mmmmm, nu ben ik toch aan het twijfelen. Die cijfers , maar ja....die prijs Toch lees ik veel over de kwaliteit van de au
tomaten ( komen niet zo goed uit de bus). Hoeveel Nm behoren ze nu aan te kunnen zonder dat ze na 10.000 km het voor gezien houden?
Trouwens Kees, willen de onderhandelingen bij Supro een beetje vlotten? *D
Heb vorige week mijn dieseltje laten chippen zij Zip tuning. Beetje arrogante mannetjes, dat wel. Voor de vriendelijkheid of een relaxed gesprek hoef je er niet heen te gaan. Meisje 'werpt' in het voorbijgaan een kopje koffie voor je op tafel en daar wordt je geacht een uur op te teren.
De 'heren' komen slechts uit het kantoor vandaan voor de faktuur.
Het resultaat, ok ik merk wel dat er wat meer vermogen uit komt, sprint en inhaalactie is wel iets sneller. Nadeel is wel dat het vermogen niet lekker komt, tot 2000 tpm is er niks en opeens knalt ie er in. Was voorheen stukken ontspannener om te rijden. Verbruik is alleen maar meer geworden. Resultaa't; best wel spijt eigenlijk, kostte me €600.- en ondanks dat ik meer vermogen heb rijdt de auto minder fijn, beetje aan/uit gevoel zeg maar. Indien de dealer ooit de computer zou resetten dan laat ik het zeker niet terugzetten, ook al kost dat dan bijna niets.
Albert
Het resultaat, ok ik merk wel dat er wat meer vermogen uit komt, sprint en inhaalactie is wel iets sneller. Nadeel is wel dat het vermogen niet lekker komt, tot 2000 tpm is er niks en opeens knalt ie er in. Was voorheen stukken ontspannener om te rijden. Verbruik is alleen maar meer geworden. Resultaa't; best wel spijt eigenlijk, kostte me €600.- en ondanks dat ik meer vermogen heb rijdt de auto minder fijn, beetje aan/uit gevoel zeg maar. Indien de dealer ooit de computer zou resetten dan laat ik het zeker niet terugzetten, ook al kost dat dan bijna niets.
Albert
En dit soort berichten zijn nou precies de reden dat ik mijn auto nog niet heb laten chiptunen .... |d
Hopelijk horen we over een tijdje positievere verhalen van de Supro gangers ..
Hopelijk horen we over een tijdje positievere verhalen van de Supro gangers ..
-
ik moet zeggen, ik ben super tevreden voor die prijs, 250 euro, merk cker meer trekkracht, auto loopt veel soepeler door de toeren heen, zuinigheid merk ik niet echt ligt denk ik aan mijn rechtervoet *D
Tja, lijkt erop dat de auto niet goed getuned is, zou niet mogen of je luchtmassameter oid is defect.
Garantie? Tot aan de deur?
Garantie? Tot aan de deur?
Jammer je ervaringen te horen Albert, ik had je liever bij Supro laten tunen. Dit klinkt idd als een slechte/niet goed werkende update
Heb je de Supro-topics gezien?
Ik heb deze jongens inmiddels heel hoog zitten (en we zijn er nog niet eens geweest!)
Lees dit topic dit eens.
Ga je nog "verhaal halen" bij ZipTuning??
Ik heb deze jongens inmiddels heel hoog zitten (en we zijn er nog niet eens geweest!)
Lees dit topic dit eens.
320dMtech Y2K.11 | lid #100 | |
Touring zonder dakrails:
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"
Tsja, heb ik gedaan, moet dan weer dat hele eind rijden en dan schroeven ze het koppel terug... Oftewel; wat voor zin had die tuning dan helemaal?Opt1mus schreef:Jammer je ervaringen te horen Albert, ik had je liever bij Supro laten tunen. Dit klinkt idd als een slechte/niet goed werkende update
Lees dit topic dit eens.
Laat'm'n 335i voorlopig maar even standaard denk ik
Albert
Die 335i heeft toch al power genoeg ! , stiekum toch geen spijt dat je niet verder naar een 530 hebt gezocht??Albert schreef: Laat'm'n 335i voorlopig maar even standaard denk ik
Albert
320dMtech Y2K.11 | lid #100 | |
Touring zonder dakrails:
-
Leg je verhaal bij SUPRO eens uit. misschien kan ie je verder helpen.Albert schreef:Heb vorige week mijn dieseltje laten chippen zij Zip tuning. Beetje arrogante mannetjes, dat wel. Voor de vriendelijkheid of een relaxed gesprek hoef je er niet heen te gaan. Meisje 'werpt' in het voorbijgaan een kopje koffie voor je op tafel en daar wordt je geacht een uur op te teren.
Albert
Misschien heb je een gelukje omdat je gedupeerd bent door de zip-tuning... en willen ze schappelijk zijn
Ik heb 'm laten chippen bij Rica in Wateringen. Het gaat om een 320d met 150 pk en 330 nm en na de nieuwe software heeft 'ie 181 pk en 390 nm. Vooral in de 2e versnelling is het feest. Wat me iets tegenvalt is het gebrek aan koppel onder de 2000 rpm. Ik kan me alleen niet meer zo goed herinneren hoe dat was voor het chippen. Ben wel van plan om nog een nieuwe LMM van Pierburg te plaatsen en hoop dat hij dan nog iets soepeler gaat rijden. Het was niet gratis ( ongeveer 500 euro) maar als je het geld over/er voor over hebt is het zeer aan te raden.
Ciao, Stefan
Ciao, Stefan
Ik ben in het bijzonder zeer geinteresseerd in je LMM vervanging. Laat ons weten wat dat doet met de auto.
Volgens mij is het wel beter/ was het beter geweest om eerst je LMM te kopen daarna te chippen.
Volgens mij is het wel beter/ was het beter geweest om eerst je LMM te kopen daarna te chippen.
Dat was geen keuze, een paar weken na het chippen merkte ik een dip rond de 2500 rpm. Maar waarom zou het beter zijn om eerst een nieuwe LMM te nemen en dan te chippen? Ff wat anders, heb jij misschien een Pierburg artikelnr en een adres waar ze die dingen verkopen voor me?
on topic pls....... hihihihi
kijk even in het andere topic over LMM.
Dan kan de chiptuner wellicht rekeninghouden met een Pierburg onderdeel. Ik weet zelf niet of het echt zo is, maar dat heb ik weer van iemand anders gehoord. Ik ben meer van de via-via kennis zeg maar.
kijk even in het andere topic over LMM.
Dan kan de chiptuner wellicht rekeninghouden met een Pierburg onderdeel. Ik weet zelf niet of het echt zo is, maar dat heb ik weer van iemand anders gehoord. Ik ben meer van de via-via kennis zeg maar.
Hey,
heb mij net een BMW 320 dA gekocht.
En heb mss nog wel interesse om er wat extra power onder te duwen (verbruik).
Heeft er iemand ervaring met de "Optimized Curve Maps" van Hamann Motorsport?
Deze brengen de standaard 150 pk naar een comfortabele 180 pk.
Greetz,
heb mij net een BMW 320 dA gekocht.
En heb mss nog wel interesse om er wat extra power onder te duwen (verbruik).
Heeft er iemand ervaring met de "Optimized Curve Maps" van Hamann Motorsport?
Deze brengen de standaard 150 pk naar een comfortabele 180 pk.
Greetz,