Carb: E46 330d
Re: Carb: E46 330d | p9 Winterprojectje
Gezien je verhaal een goede beslissing om gewoon lekker door te blijven rijden met de 330d. 

Dat hoop ik wel.
Met de kerst eerst maar eens verder met het winterprojectje. Velgen zijn inmiddels aan de voorkant bijgewerkt met plamuur en geschuurd. Binnenzijde is de volgende stap en dan kunnen ze in de primer.
Met de kerst eerst maar eens verder met het winterprojectje. Velgen zijn inmiddels aan de voorkant bijgewerkt met plamuur en geschuurd. Binnenzijde is de volgende stap en dan kunnen ze in de primer.
Vandaag de Swirlflap check eens gedaan. Gelukkig heb ik ze niet. Tevens blok voorzien van een nieuw luchtfiter, was inmiddels na bijna een jaar weer helemaal zwart.
Zaterdag bij het tanken een nieuw record op de verbruiksmeter geconstateerd. Als ik deze afstand ook daadwerkelijk haal mag ik niet klagen met een 330d
.

Afgelopen paar maanden met regelmaat in het weekend wat geklust aan de zomervelgen. Vandaag de afronding met het voorzien van de voorkant van 2K-blanke lak.
Paar kleine imperfecties in de voorbereiding (weggewerkte schades), maar dit valt niet meer op zodra ze onder de wagen zitten en je vanafmeer dan 50cm afstand kijkt.
Bij aanschaf: (3 van de 4 velgen hadden zulke schades)

Eind resultaat:

Wat mij betreft geslaagd project
.
Paar kleine imperfecties in de voorbereiding (weggewerkte schades), maar dit valt niet meer op zodra ze onder de wagen zitten en je vanafmeer dan 50cm afstand kijkt.
Bij aanschaf: (3 van de 4 velgen hadden zulke schades)

Eind resultaat:

Wat mij betreft geslaagd project

Mooi resultaat 

Re: Carb: E46 330d | p10 velgen opnieuw gespoten
Afgelopen week de zomerbanden op de velgen laten monteren. Direct de auto zaterdag ook voorzien van en korte polijst- en wax beurt. Dus staat er weer geheel netjes bij.
Kan inmiddels ook bijna een ijzerwinkel gaan openen. De winterset bevatte totaal 5 spijkers
. Gelukkig verliezen de banden geen extra druk tov normaal, dus ik laat ze er lekker inzitten.
Kan inmiddels ook bijna een ijzerwinkel gaan openen. De winterset bevatte totaal 5 spijkers

Re: Carb: E46 330d | p10 velgen opnieuw gespoten
Vandaag weer een pakket van de huisleverancier ontvangen. Kom maar op met de zon
.

Voor 2012 nog een paar kleine mods op het programma. Verder van de zomer een (bijna) volledige respray zoals het er nu naar uitziet.

Voor 2012 nog een paar kleine mods op het programma. Verder van de zomer een (bijna) volledige respray zoals het er nu naar uitziet.
Re: Carb: E46 330d | p10 zonneschermen gemonteerd
Ziet er lekker donker uit 

[E46 318i sedan ///M] Sold
[E90 320i sedan high executive]
Re: Carb: E46 330d
Alweer een tijdje geen update, maar het dieselblokje pruttelt nog lekkker voort. Laatste paar maanden weinig km's door verplaatsing van mijn werklocatie naar fietsafstand (8km). Dus wordt alleen nog gebruikt voor zakelijke km's en prive ritten.
Komend weekend met 3 vrienden een roadtrip naar Servië (2 weken) gevolgt door een paar dagen Kroatië en Italië. Toch weer een kleine 5000-5500 km in de planning dus. In Servië staat een kleine herspuitbeurt op de planning. De voorkant (bumper en motorkap), achterkant (bumper + achterscherm links).
Twijfel nog of de 330 lang in bezig blijft. Het is eigenlijk zonde on zo'n heerlijke wagen weg te doen, maar ik maak gewoon niet meer de km's om de hogere vaste kosten eruit te halen. Maar restwaarde van grotere dieselmotoren is toch ook hard gedaald, dus dat is binnen 2 jaar een aanzienlijke afschrijfpost. Daarbij is de 330d gewoon top in vorm en zit er ook weinig bijzonder onderhoud aan.
Komend weekend met 3 vrienden een roadtrip naar Servië (2 weken) gevolgt door een paar dagen Kroatië en Italië. Toch weer een kleine 5000-5500 km in de planning dus. In Servië staat een kleine herspuitbeurt op de planning. De voorkant (bumper en motorkap), achterkant (bumper + achterscherm links).
Twijfel nog of de 330 lang in bezig blijft. Het is eigenlijk zonde on zo'n heerlijke wagen weg te doen, maar ik maak gewoon niet meer de km's om de hogere vaste kosten eruit te halen. Maar restwaarde van grotere dieselmotoren is toch ook hard gedaald, dus dat is binnen 2 jaar een aanzienlijke afschrijfpost. Daarbij is de 330d gewoon top in vorm en zit er ook weinig bijzonder onderhoud aan.
Na enige tijd weer eens een update.
Afgelopen zomer geen onderdelen op vakantie laten herspuiten. Staat nog wel in de planning om het hier te laten doen in NL. De kwaliteit van spuitwerk zag er wel goed uit, maar de locatie en voorbereiding gaf mij toch wel enige rillingen om te besluiten het niet in Servië te laten doen.
Afgelopen week APK en inspection II laten uitvoeren. bleek dat 1 van de achterbanden aan binnenkant compleet kaal was. Karkas was zelfs al zichtbaar dus heb nog aardig geluk gehad, de rest van dezelfde band was nog 4,5 MM. Gelijk de hele boel weer laten uitlijnen. Verder geen bijzonderheden dus met net geen 260.000 op de teller tuft de 330d nog lekker door. Winterbandjes liggen er uit nood dus alvast onder. Binnenkort maar een setje zomerbanden voor de achterkant aanschaffen.
Staan weinig mods op het programma door aanschaf van een huis komende maand. De Bimmer bevat gewoon top
.
Afgelopen zomer geen onderdelen op vakantie laten herspuiten. Staat nog wel in de planning om het hier te laten doen in NL. De kwaliteit van spuitwerk zag er wel goed uit, maar de locatie en voorbereiding gaf mij toch wel enige rillingen om te besluiten het niet in Servië te laten doen.
Afgelopen week APK en inspection II laten uitvoeren. bleek dat 1 van de achterbanden aan binnenkant compleet kaal was. Karkas was zelfs al zichtbaar dus heb nog aardig geluk gehad, de rest van dezelfde band was nog 4,5 MM. Gelijk de hele boel weer laten uitlijnen. Verder geen bijzonderheden dus met net geen 260.000 op de teller tuft de 330d nog lekker door. Winterbandjes liggen er uit nood dus alvast onder. Binnenkort maar een setje zomerbanden voor de achterkant aanschaffen.
Staan weinig mods op het programma door aanschaf van een huis komende maand. De Bimmer bevat gewoon top

Omtrent het wegdoen: de vaste lasten zijn hoog, maar reken voor de grap eens waar het omslagpunt ligt tov een vergelijkbare benzine. Als je dan ook een zespitter wil, is je diesel al relatief snel rendabel. Vooral omdat je nu ook weet wat je hebt, en je bij een andere auto toch wel weer tegen onderhoud aan loopt.
Als je toch besluit om hem weg te doen.. wil ik die style 137 wel van je overnemen.. dan komen ze weer onder de auto waaronder ze de fabriek zijn uitgerold 

E46 330D touring Lifestyle Executive edition
In het geval de bimmer het veld moet ruimen dan komt er geen 6 -pitter benzine terug de de kostenvoordelen lopen dan snel op. Denk dan toch al snel aan een E46 compact of Mini Cooper s. Een mini scheelt een €1700 per jaar bij huidige km stand. Dus dan haal je wat extra onderhoud er ook wel snel uit. Helaas mis ik dan wel de kracht en comfort van de 330d.
Voorlopig houd ik hem nog even vast tot Q1 2013. Mede ook door wat onzekerheid van mijn werkplek bij huidige werkgever.
Voorlopig houd ik hem nog even vast tot Q1 2013. Mede ook door wat onzekerheid van mijn werkplek bij huidige werkgever.