wat weet je van een schadeverleden van je wagen?
(excuses als de vraag in je topic al eerder voorbij is gekomen)
De geschiedenis van de BMW is volledig bekend dus de auto heeft nooit schade gehad en toen ik de auto kocht reed ie perfect. Ik ben toen zelfs 2x naar Italië heen en weer gereden, dus de auto moet gewoon in die staat terug gebracht kunnen worden.
Verder heb ik al eerder de stabilisatorstang rubbers en de draagarmrubbers voor en achter vervangen, dat hielp allemaal een beetje, maar de banden waren bij mij de grootste oorzaak.
De stabilisatorstang rubbers heb ik ook vervangen en na het vervangen reed de auto echt veeeeeel beter. De demping van oneffenheden was echt veel beter. Een wereld van een verschil. Maar ook toen weer na een dag rijden reed de BMW weer als daarvoor, klote dus, alsof de rubbers ineens eronder uit waren gevallen. Zou een defecte stabilisatorstang voor mijn problemen kunnen zorgen? Ik heb wel geconstateerd dat er veel roest zit op de stang (op de bochten)
Wat voor banden/velgen heb je er op zitten?
Ik had Racing dynamics erop zitten, een breedsetje dus. Die heb ik vervangen voor nieuwe voor een originele set (ook breedset) De banden die erop zitten zijn Vredestein voor 225 achter 255. Ik heb al een paar keer een ander setje erop gehad (geen breedset) met andere banden (michelin), maar het hielp helemaal niks. Ik vind ook dat het weggedrag gepaard gaat met enorme onderstuur. Het vervelende is dat ik ondanks alle ellende nog steeds zo een instelling heb van "Het gaat mij niet gebeuren dat ik dit probleem niet opgelost krijg".