Ik ben best een mierenneuker als het te maken heeft met mijn auto, maar de FK set bevalt super.

Valt wel mee hoor. Vanwege het lagere gewicht van de auto duurt wat langer voordat de veren helemaal zijn ingezakt.Eibach Pro op een 4 cilinder benzine valt gewoon niet mooi, die laat de auto enorm duiken. Met name op een sedan is dit niet echt een mooi gezicht, verder heeft te veel rake een negatieve invloed op de werking van je ABS en TC.
Allemaal leuk, maar dit is wel een hele versimpelde uitleg, het cog van je auto is wel degelijk van invloed op de werking van je ABS. Bij een duikende auto verplaatst je cog naar voren. Hierdoor zullen je voorwielen eerder blokkeren bij hevig remmen en je achterwielen minder hard op het asfalt gedrukt worden dus ook sneller blokkeren. Je achterremmen zullen op deze manier ook minder bijdragen aan je gehele remkracht. Dit geldt helaas ook voor correcties die door de ABS uitgevoerd worden.JJ_BMWe46 schreef:De werking van het ABS systeem:link
Niet helemaal waar want de je cog naar beneden of naar boven verplaatsen heeft eigenlijk geen effect voor de werking. Het probleem is het naar voren en naar achteren verplaatsen van je cog. De meeste verlagingsveren blijven binnen een veilige marge. Voor 10 of 20 mm extra verlagen tov achter is geen probleem, maar bij 50mm verschil tussen verlaging voor en achter ga je dit wel ondervinden.Holographic91 schreef:Dan zou de ABS toch ook niet optimaal kunnen werken als je schroefveren aan je eigen wens aanpast, want zo was de auto OEM ook niet.
Dat idee heb ik inderdaad ook want het blijft me toch elke keer opvallen bij een 316i of 318i sedan met Pro-kit verlaging.Griffendahl schreef:Volgens mij hebben ze het 'mindere' gewicht van de 4 cilinder over gecompenseerd door een iets te lichte voorveer te gebruiken.