Levensduur OEM einddemper 330I
Re: Levensduur OEM einddemper 330I
ik weet niet hoe het bij de E46 serie zit, maar ik had hier voor had ik een E36 316 compact met een imitatie uitlaat type "goedkoop"
dat in combinatie met ik DENK een door slijtage leeg geblazen midden demper gaf ook een prachtig geluid voor een 4 cilinder . (diepe brom --> niet storend maar mensen keken wel om als je door een smal straatje reed. )
dus als er iets "kapot" zou zijn, en je hebt de demper al vervangen zou je dan niet de middendemper kunnen verdenken?
ik zeg zo maar iets, niet dat ik er verstand van heb
dat in combinatie met ik DENK een door slijtage leeg geblazen midden demper gaf ook een prachtig geluid voor een 4 cilinder . (diepe brom --> niet storend maar mensen keken wel om als je door een smal straatje reed. )
dus als er iets "kapot" zou zijn, en je hebt de demper al vervangen zou je dan niet de middendemper kunnen verdenken?
ik zeg zo maar iets, niet dat ik er verstand van heb
Re: Levensduur OEM einddemper 330I
Hoi Reloader,
Zou natuurlijk kunnen, ik vermoed echter van niet. Gezien het lekkende geluid uit de einddemper als deze niet op bedrijfstemperatuur is.
Zou natuurlijk kunnen, ik vermoed echter van niet. Gezien het lekkende geluid uit de einddemper als deze niet op bedrijfstemperatuur is.
E39 528I Touring automaat 1999
E46 330I Touring Automaat 2002
E46 330I Touring Automaat 2002
-
- Berichten: 1549
- Lid geworden op: 04 nov 2007, 21:04
Re: Levensduur OEM einddemper 330I
Heeft de vorige eigenaar misschien de KAT leeggeslagen?
Met een beetje geluk staat er een 330i bij de dealer en vraag je even of je daar een blokje in om mag.
Anders ff in een andere auto langs een garage rijden die er wel een heeft en een proefrit maken.
Die einddempers van BMW zijn stervens duur. Dus die zou ik niet vervangen als je niet 100% zeker weet dat het probleem opgelost is.
Met een beetje geluk staat er een 330i bij de dealer en vraag je even of je daar een blokje in om mag.
Anders ff in een andere auto langs een garage rijden die er wel een heeft en een proefrit maken.
Die einddempers van BMW zijn stervens duur. Dus die zou ik niet vervangen als je niet 100% zeker weet dat het probleem opgelost is.
Re: Levensduur OEM einddemper 330I
Hoi Alpinadrachten,
Ik heb de 330i bijna een jaar geleden gekocht van de eerste (Duitse) eigenaar van rond de 72 jaar.
met een verse inspectie II. Die KAT zit er dus denk ik wel in. Die man had wel veel korte stukjes
gereden daarom was voor mij ook de eindemper verdacht.
Nieuwe einddemper kost ergens rond de € 600,00 inclusief montage. Als ik hem moet
vervangen ga ik ook bij een dealer in Duitsland informeren wat dat kost. (ik woon bij de grens).
Ik zal met de volgende oliebeurt de dealer nog een laten luisteren.
Je tip houd ik in gedachte.
Thanks
PN
Ik heb de 330i bijna een jaar geleden gekocht van de eerste (Duitse) eigenaar van rond de 72 jaar.
met een verse inspectie II. Die KAT zit er dus denk ik wel in. Die man had wel veel korte stukjes
gereden daarom was voor mij ook de eindemper verdacht.
Nieuwe einddemper kost ergens rond de € 600,00 inclusief montage. Als ik hem moet
vervangen ga ik ook bij een dealer in Duitsland informeren wat dat kost. (ik woon bij de grens).
Ik zal met de volgende oliebeurt de dealer nog een laten luisteren.
Je tip houd ik in gedachte.
Thanks
PN
E39 528I Touring automaat 1999
E46 330I Touring Automaat 2002
E46 330I Touring Automaat 2002
-
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 28 jan 2010, 17:14
- Locatie: 's Gravenzande
Re: Levensduur OEM einddemper 330I
Ik heb voor de liefhebbers een einddemper liggen, komt van m'n 330 af bij 38.000 km
Heb nu Eissenman, was van plan hem op marktplaats te zetten..
Heb nu Eissenman, was van plan hem op marktplaats te zetten..
- largeproject
- Berichten: 2219
- Lid geworden op: 11 nov 2007, 19:01
- Locatie: Ergens tussen Arnhem en Nijmegen
- Contacteer:
Re: Levensduur OEM einddemper 330I
Het omhulsel is van rvs,maar het binnenwerk niet geheel denk ik,zou zo maar kunnen dat een reflectie poortje los ligt.
Mijn diesel van 99 heeft ook nog steeds de orginelen uitlaat,de buis naar achter toe heb ik wel meerderen keren moeten lassen.
Ook bij mijn hoor ik als de motor koud is soms iets rammelen,als ie warm is niet meer,dan zal de reflectie poort wel uitgezet zijn en zich in de demper afklemmen.
Maar voor de huidige oem dempers,vroeger kom je elk 2 jaar een nieuwe bosal hangen.
Mijn diesel van 99 heeft ook nog steeds de orginelen uitlaat,de buis naar achter toe heb ik wel meerderen keren moeten lassen.
Ook bij mijn hoor ik als de motor koud is soms iets rammelen,als ie warm is niet meer,dan zal de reflectie poort wel uitgezet zijn en zich in de demper afklemmen.
Maar voor de huidige oem dempers,vroeger kom je elk 2 jaar een nieuwe bosal hangen.
Re: Levensduur OEM einddemper 330I
Ben vandaag voor een olieservice naar de BMW dealer geweest. Ze hebben ook mijn einddemper gecontrolleerd. Zij bevestigde dat deze einddemper nog in heel goede staat, niets mis mee. Zij bevestigde ook dat dit zwaardere geluid rond de 3000 TPM hoort bij een 330I. Mijn dank voor jullie info. Ik wilde de topic hiermee sluiten.
E39 528I Touring automaat 1999
E46 330I Touring Automaat 2002
E46 330I Touring Automaat 2002
Re: Levensduur OEM einddemper 330I
philip: bij mijn e30 320i vond ik het originele geluid van mijn einddemper storend na verloop van tijd. Een originele bmw demper. Die ging ploffen als ik bij 2500 toeren van mijn gas afging en hem uit liet rollen in de 3e versnelling bijvoorbeeld. Erg irritant, want daar houd ik absoluut niet van.
Destijds ging ik voor een AC schnitzer uitlaat. Ik heb 7 jaar feest gehad met deze uitlaat. Wat een geweldige sound en kwaliteit.
Moraal: BMW maakt mooie automobielen, maar er zijn merken die betere uitlaten maken. En je opmerking over de vette 325i e30 sound die je ooit zelf had, maakte mij nieuwsgierig naar je wensen (die ik dus ook destijds had).
Ik rij nu een e36 320i met een originele demper. En wat denkt je? Een iets veranderde plof als de e30 (natuurlijk door de 24V beademing apparatuur i.p.v. de oudere 12V). Niks verbeterd. Ja, ze zijn nu van RVS (dat vind ik ook niks). Kortom: ga voor een A klasse merk zoeken. Schnitzer of Alpina. Eisenmann vind ik persoonlijk niet de allermooiste sound (te ketel achtig) . (Ist halt nicht jedermans sache - is niet iedereen zijn ding ).
Destijds ging ik voor een AC schnitzer uitlaat. Ik heb 7 jaar feest gehad met deze uitlaat. Wat een geweldige sound en kwaliteit.
Moraal: BMW maakt mooie automobielen, maar er zijn merken die betere uitlaten maken. En je opmerking over de vette 325i e30 sound die je ooit zelf had, maakte mij nieuwsgierig naar je wensen (die ik dus ook destijds had).
Ik rij nu een e36 320i met een originele demper. En wat denkt je? Een iets veranderde plof als de e30 (natuurlijk door de 24V beademing apparatuur i.p.v. de oudere 12V). Niks verbeterd. Ja, ze zijn nu van RVS (dat vind ik ook niks). Kortom: ga voor een A klasse merk zoeken. Schnitzer of Alpina. Eisenmann vind ik persoonlijk niet de allermooiste sound (te ketel achtig) . (Ist halt nicht jedermans sache - is niet iedereen zijn ding ).
E36 320i Coupé 1994 verkocht News from the new owner: the car is a total loss after a crash
Re: Levensduur OEM einddemper 330I
Hoi DW70: Mijn dank voor je uitgebreide reactie. Die E30 325i Touring heb ik nog steeds hoor en die gaat nooit meer weg.
Maar goed, ben inmiddels beste tevreden met de sound omdat ik begrijp dat een 330I een andere auto is als een Volvo XC70.
Het komt met name door de klep in de eindemper die bij circa 3000 TPM open gaat. Dat is rond de 150 KM per uur. Dus meestal rijd ik zachter als 150 KM of anders harder als 150 KM per uur. Ik kan er mee leven...
Maar goed, ben inmiddels beste tevreden met de sound omdat ik begrijp dat een 330I een andere auto is als een Volvo XC70.
Het komt met name door de klep in de eindemper die bij circa 3000 TPM open gaat. Dat is rond de 150 KM per uur. Dus meestal rijd ik zachter als 150 KM of anders harder als 150 KM per uur. Ik kan er mee leven...
E39 528I Touring automaat 1999
E46 330I Touring Automaat 2002
E46 330I Touring Automaat 2002
Re: Levensduur OEM einddemper 330I
ja het leven gaat gewoon door. Die klep schijnt de e36 325i ook te bezitten, zoals je beschrijft. Alleen geen pot van RVS.
P.s.: heb mijn e30 320i touring ook nog. Kan er geen afscheid van nemen. 12 jaar gereden en nog steeds plezier. Hou hem maar in ere. Het is al de nieuwe klassieker generatie.
P.s.: heb mijn e30 320i touring ook nog. Kan er geen afscheid van nemen. 12 jaar gereden en nog steeds plezier. Hou hem maar in ere. Het is al de nieuwe klassieker generatie.
E36 320i Coupé 1994 verkocht News from the new owner: the car is a total loss after a crash