Iemand met Interface kabel/software
Re: Iemand met Interface kabel/software
Sorry voor de dubbele post maar:
-Ramen gaan inderdaad automatisch dicht bij langer indrukken van de sluit knop, en andersom ook, thanks.
-Om de speigels automatisch in te klappen moet je het volgende programmeren:
Module - KGM
BEIKLAPPEN_B_KOMFORTSCHL
aktiv
-Denk dat ik de BMW Online er weer af haal want dat wordt in NL nog niet ondersteunt lees ik....
-Ramen gaan inderdaad automatisch dicht bij langer indrukken van de sluit knop, en andersom ook, thanks.
-Om de speigels automatisch in te klappen moet je het volgende programmeren:
Module - KGM
BEIKLAPPEN_B_KOMFORTSCHL
aktiv
-Denk dat ik de BMW Online er weer af haal want dat wordt in NL nog niet ondersteunt lees ik....
bmw_lover welke software gebruik je. heb zelf ook dat kabeltje besteld dus zou een dezer dagen moete aankomen heb ondertussen mijn laptop klaar gemaakt met software om te coderen. voor mij zou het nodig zijn om mijn spiegels in te klappe bij het sluiten en het activeren van het welcomelight. ik las dat je mp3 kunt activeren is dat dan voor de cd wisselaar want bij mij werkt mp3 wel op de dvd speler dus heb een dual layer gevult met mp3´s en werkt prima alleen lastig dat je dan ergens naartoe moet en je navi moet gebruiken
Ik gebruik NCS Expert 3.1.0 om te programmeren.
Verder gebruik:
-EDIABAS 6.4.3
-INPA 4.4.7
MP3 kan volgens mij nooit met een CD-Wisselaar... maar ik kan het mis hebben. Deze mod is dus voor de CD speler in het midden console en moet ook actief zijn wil je ooit een Dension Gateway 500 inbouwen (laten)
-Om de spiegels automatisch in te klappen moet je het volgende programmeren:
Module - KGM
BEIKLAPPEN_B_KOMFORTSCHL
aktiv
-MP3 activeren is:
Module CAPPL
MP3_CCC
full
SUCCES!
Verder gebruik:
-EDIABAS 6.4.3
-INPA 4.4.7
MP3 kan volgens mij nooit met een CD-Wisselaar... maar ik kan het mis hebben. Deze mod is dus voor de CD speler in het midden console en moet ook actief zijn wil je ooit een Dension Gateway 500 inbouwen (laten)
-Om de spiegels automatisch in te klappen moet je het volgende programmeren:
Module - KGM
BEIKLAPPEN_B_KOMFORTSCHL
aktiv
-MP3 activeren is:
Module CAPPL
MP3_CCC
full
SUCCES!
- Kingfisher
- Contacteer:
Thanks BMW_lover. Ik ga ook maar eens overwegen zo'n kabeltje aan te schaffen.
Huidig: F31 320i M Sport Edition HE, Ex: E61 530dA M
Goed bezig kerel.
Kom vd week ff langs
Kom vd week ff langs
- M - 19" Vertini magic concave - Eibach Pro kit -
- golden brake calipers - M5 Brakes - Carbon details - SMG Shift paddles
Dark knight edition

- golden brake calipers - M5 Brakes - Carbon details - SMG Shift paddles
Dark knight edition

Om het ook voor mijzelf overzichtelijk te houden heb ik de belangrijkst functie en die ik al bij mijzelf gedaan heb maar even in een spreadsheet gezet die ik zal blijven updaten:

Goed bezig zeg.
BMW Blijf Maar Werken; maar dan is je geld goed besteedt!
hebt ge progman ccc al eens geprobeerd. het is wel moeilijk te installeren maar het si mij uiteindelijk wel gelukt met een uitgebreide how to install moest ge intresse hebben in deze software kan ik u wel de link en eventueel de software wel doorsturen via msn ofzo
Eindelijk.....
Het is me eindelijk gelukt om iets te programmeren.
Aangezien ik mijn airbags niet kan uitlezen met INPA, maar bijv. wel de Logic7 Amplifier durfde ik niks te doen.
Heb dus net in CAPPL de acoustic op aktiv gezet.
Nu kan ik in de idrive selecteren of ik een PIEP wil bij het openen of sluiten van de vergrendeling.
Met dank aan BMW_Lover.

Aangezien ik mijn airbags niet kan uitlezen met INPA, maar bijv. wel de Logic7 Amplifier durfde ik niks te doen.
Nu kan ik in de idrive selecteren of ik een PIEP wil bij het openen of sluiten van de vergrendeling.

Met dank aan BMW_Lover.
Maar kun je daar ook zelf bewerkingen mee uitvoeren? Dus niet alleen maar uitlezen?Ogerr530 schreef:Misschien een optie voor de techneuten onder ons, wordt geleverd met carsoft en de reviews zijn goed.
http://www.dealextreme.com/p/carsoft-6- ... face-16549
levertijd bij dealextreme is gemiddeld 3 a 4 weken, dus je moet geduld hebben
Kijk da's goed nieuws! Met een nieuwe kabel gedaan of de oude werkend gekregen?Ralph schreef:Eindelijk.....![]()
![]()
Nu kan ik in de idrive selecteren of ik een PIEP wil bij het openen of sluiten van de vergrendeling.![]()
Met dank aan BMW_Lover.
Wist niet dat er een piep optie bij kwam in iDrive... waar zit die?
Zelfde USB kabel gebruikt en de kleine eeepc netbook.
Straks ga ik verder kijken wat voor leuks er nog allemaal mogelijk is.
Die piep aan en uitzetten is er bij gekomen bij de opties van het centrale vergrendeling.
Nu nog even uitvinden hoe de zijspiegels erin zien te krijgen met verlichting.
Straks ga ik verder kijken wat voor leuks er nog allemaal mogelijk is.

Die piep aan en uitzetten is er bij gekomen bij de opties van het centrale vergrendeling.
Nu nog even uitvinden hoe de zijspiegels erin zien te krijgen met verlichting.
Ja stom, had al gezien waar die biep optie zat.
:stupidup:
Vandaag een EUREKA momentje gehad! Nasst de optie MP3_CCC -> aktiv te zetten voor MP3, moest ik ook nog de CDC -> aktiv zetten voor de cd-wisselaar funktie! Gedaan en ja hoor hij ziet nu CD1-6 en dus mijn AUX ingang en USB sticks. De 60GB harddisk herkent die nog niet maar daar ben ik mee bezig. Lekker VEEL muziek dus in de auto
:stupidup:
Vandaag een EUREKA momentje gehad! Nasst de optie MP3_CCC -> aktiv te zetten voor MP3, moest ik ook nog de CDC -> aktiv zetten voor de cd-wisselaar funktie! Gedaan en ja hoor hij ziet nu CD1-6 en dus mijn AUX ingang en USB sticks. De 60GB harddisk herkent die nog niet maar daar ben ik mee bezig. Lekker VEEL muziek dus in de auto

Geprogrammeerd met mijn USB kabel.
Dit zijn de nieuwe opties in de idrive. Met de onderste opties "piept" de auto bij het ontgrendelen.
60GB HDD word inmiddels ook herkent. Had een USB kabel met split (dus dat je er nog een USB apparaat aan kunt hangen) gebruikt, en met een normale USB kabel werkt die wel!