Verversen automaatbak olie
Re: Verversen automaatbak olie
Ik heb contact gehad met ZF in Dortmund, nav goede verhalen op internet. Voor mij is dat een keertje uurtje rijden
De volgende link produceert een pdf met een goede beschrijving van de Steptronic versnellingsbak van de E60 http://www.e90post.com/forums/attachmen ... 1139956533
535d Touring 2005 - newbie
-
Ik ben net terug van automaat olie+filter vervangen, en reinigen van het brein+ vervangen van slijtageonderdelen als kogeltjes en magneetjes.
Ik heb het laten doen bij ZF dortmund. Herr Sagert is zoals overal te lezen zeer professioneel
Voor de 328i met 5HP19 automaat was ik 413 euro kwijt. 188000 gelopen.
Schakelen gaat soepeler, maar was al redelijk soepel dus geen wereld van verschil. Vriend van me met 7.40i had een veel groter merkbaar verschil, maar die deed ook meer schokken.
Aan iedereen met een ZF gearbox de tip om het daar te laten doen!
Ik heb het laten doen bij ZF dortmund. Herr Sagert is zoals overal te lezen zeer professioneel
Voor de 328i met 5HP19 automaat was ik 413 euro kwijt. 188000 gelopen.
Schakelen gaat soepeler, maar was al redelijk soepel dus geen wereld van verschil. Vriend van me met 7.40i had een veel groter merkbaar verschil, maar die deed ook meer schokken.
Aan iedereen met een ZF gearbox de tip om het daar te laten doen!
Never underestimate the power of a BMW!
- Kingfisher
- Contacteer:
Dit staat inderdaad ook nog op mijn verlanglijstje om te doen, het enige wat mij lastig lijkt is dat het onderhoud volgens mij alleen plaats kan vinden als de auto helemaal afgekoeld is en je dus met twee auto's die kant op moet.
Hoe heb jij dit opgelost (overnachting in Dortmund, iemand anders ook die kant op gereden?)
Hoe heb jij dit opgelost (overnachting in Dortmund, iemand anders ook die kant op gereden?)
Huidig: F31 320i M Sport Edition HE, Ex: E61 530dA M
-
Wij zijn met 2 auto's naar ZF gereden en waren er om 9.30u
Auto's werden naar binnen gereden en wij hebben taxi naar Dordmund gepakt (10 minuten rijden) en daar wat de toerist uitgehangen.
15.00 zouden de auto's klaar zijn en toen we om 15u aan kwamen stonden ze alweer buiten. Nog even met Herr Sagert alles doorgenomen en betaald, en we konden weer gaan.
Auto moet inderdaad 4 uur lang afkoelen, daarna doen ze olie afvullen.
Factuur bestaat uit
135 euro onderdelen
90 euro olie
112 euro loonkosten (1.5 uur)
75 euro BTW
Samen 412 euro.
Daar hebben ze dan ook meteen je differentieelolie voor vervangen
Auto's werden naar binnen gereden en wij hebben taxi naar Dordmund gepakt (10 minuten rijden) en daar wat de toerist uitgehangen.
15.00 zouden de auto's klaar zijn en toen we om 15u aan kwamen stonden ze alweer buiten. Nog even met Herr Sagert alles doorgenomen en betaald, en we konden weer gaan.
Auto moet inderdaad 4 uur lang afkoelen, daarna doen ze olie afvullen.
Factuur bestaat uit
135 euro onderdelen
90 euro olie
112 euro loonkosten (1.5 uur)
75 euro BTW
Samen 412 euro.
Daar hebben ze dan ook meteen je differentieelolie voor vervangen
Never underestimate the power of a BMW!
Heb na alle goede berichten in en buiten dit forum over ZF Dortmund voor half mei een afspraak gemaakt. Ze hebben inderdaad wel een werkvoorraad van een maand. Overigens heb ik ZF Delft ook nog geprobeerd, die doen geen werkzaamheden voor particulieren.
Hieronder wat losse zinnen uit de communicatie met van ZF Dortmund ter info:
In ihrem Fahrzeug ist das ZF 6 HP-26 Getriebe verbaut.
ZF empfiehlt einen Getriebeölwechsel bei 80- bis 120000Km.
Es wird die Getriebeölwanne getauscht, neue Schrauben und eine Führungshülse.
Die ganze Aktion dauert ca. 4 Stunden weil das Getriebe nurn kalt befüllt werden darf.
Sie sollten wenn möglich bis 10.30 Uhr bei uns sein, nicht später.
Kostenaufwand incl. wechseln des HA-Diff Öl ca. € 430,-
Ook ik heb bij een koude versnellingsbak de toerenwissel tussen de 1400 en 1800 toeren bij 70km/u door het continu op- en terugschakelen tussen versnellingen waardoor ik in de DS moet rijden om dit te voorkomen. Ik zal laten weten of dit na de 'Getriebeölwechsel' verholpen is.
E61 535d 2005 KM 136.000
Hieronder wat losse zinnen uit de communicatie met van ZF Dortmund ter info:
In ihrem Fahrzeug ist das ZF 6 HP-26 Getriebe verbaut.
ZF empfiehlt einen Getriebeölwechsel bei 80- bis 120000Km.
Es wird die Getriebeölwanne getauscht, neue Schrauben und eine Führungshülse.
Die ganze Aktion dauert ca. 4 Stunden weil das Getriebe nurn kalt befüllt werden darf.
Sie sollten wenn möglich bis 10.30 Uhr bei uns sein, nicht später.
Kostenaufwand incl. wechseln des HA-Diff Öl ca. € 430,-
Ook ik heb bij een koude versnellingsbak de toerenwissel tussen de 1400 en 1800 toeren bij 70km/u door het continu op- en terugschakelen tussen versnellingen waardoor ik in de DS moet rijden om dit te voorkomen. Ik zal laten weten of dit na de 'Getriebeölwechsel' verholpen is.
E61 535d 2005 KM 136.000
535d Touring 2005 - newbie
Ik ben heel benieuwd, als dit het geval is zal ik gelijk ook even een afspraak plannen.