conti sportcontact 3 met plattekant

Chiptuning, turbo's, onderstel, remmen, banden? Bespreek het hier.
Griffendahl

Re: conti sportcontact 3 met plattekant

Bericht door Griffendahl » 16 mei 2011, 18:43

Als het waar is wat jij zegt zou iedereen er hier last van moeten hebben, er zijn hier honderden BMW rijders met banden in die hoogtematen...

Ik zou er niet mee leren leven en gewoon een band zoeken die het niet heeft. Al mijn Dunlops - in 4 verschillende maten, ook in die hoogtematen - hebben daar absoluut geen last van.

e46coope

Bericht door e46coope » 16 mei 2011, 19:34

Griffendahl schreef:Als het waar is wat jij zegt zou iedereen er hier last van moeten hebben, er zijn hier honderden BMW rijders met banden in die hoogtematen...

Ik zou er niet mee leren leven en gewoon een band zoeken die het niet heeft. Al mijn Dunlops - in 4 verschillende maten, ook in die hoogtematen - hebben daar absoluut geen last van.

Alle banden hebben er last van, alleen ligt het aan de compound van de band of je het merkt of niet, wat ook bepalend is of je bv al heel snel op de snelweg zit of eerst binnendoor tijd met lagere snelheden, het onderstel, bandenspanning enz.

Henry320d
Contacteer:

Bericht door Henry320d » 16 mei 2011, 19:40

Was vanmiddag bij de Profile en vroeg naar de Pirelli Cinturato.
Werden me afgeraden, omdat die hier ook de eerste 10km last van zouden hebben.... :s

Griffendahl

Bericht door Griffendahl » 16 mei 2011, 19:42

e46coope schreef:Alle banden hebben er last van, alleen ligt het aan de compound van de band of je het merkt of niet, wat ook bepalend is of je bv al heel snel op de snelweg zit of eerst binnendoor tijd met lagere snelheden, het onderstel, bandenspanning enz.
Dan nog ben ik van mening dat als je kan kiezen uit een band waarbij je het merkt en een band waarbij je het niet merkt, dat die laatste toch echt de voorkeur heeft.

e46coope

Bericht door e46coope » 16 mei 2011, 19:49

Citaat verwijderd, zie forumregels m.b.t. citeren

Moderatoropmerking Darudevampire
Lees even het stukje hierboven, pirelli werd ook afgeraden.
Ik ben het met je eens dat het heel vervelend rijden is, de enige band waarbij je het niet of nauwelijks merkt zijn banden met een zachte wang maar deze banden rollen ook meer dus dan zal je een compromis moeten sluiten.

Fabian79

Bericht door Fabian79 » 16 mei 2011, 20:46

Inderdaad. Dit hoort gewoonweg niet. :bang:
E30 325i cabrio :)klik voor showroom
Afbeelding

aahhhhhh een classics gedeelte ;)

IQM

Bericht door IQM » 16 mei 2011, 22:34

Nou ik kan je melden dat mijn 18" breedset (style 123) met orginele Dunlop RF SP Sport banden er ook behoorlijk last van heeft.
Dit jaar even geen nieuwe banden maar misschien laat ik volgend jaar alle banden vervangen. Zit er ook sterk over te denken om geen RF banden te laten monteren.

Reloader

Bericht door Reloader » 17 mei 2011, 11:42

kunnen we continental SP en dunlop RF SP ook even blacklisten op de lijst met banden die eigenlijk niet aan de wensen voldoen, kunnen we de discussie over nooit geen B-merk banden kopen ook weer op laten laaien :devil:

ik doe het ermee , ging vanochtend tanken en heb de eerste 5 kilometer ook zitten hobbelen :+ maar na een paar minuutjes was het dus weer weg :)

e46coope

Bericht door e46coope » 17 mei 2011, 12:03

Iedreen moet maar lekker zelf bepalen welke banden ze kopen toch?
Een feit is wel dat bijna alle A merken, submerken hebben om de omzetvolumes te verhogen, dit wil echter niet zeggen dat die submerken dezelfde kwaliteit hebben.
Voor een automet een beetje vermogen zou ik toch niet zo snel geneigd zijn om er een swahili band onder te zetten maar dat is mijn mening :shine:

e46coope

Bericht door e46coope » 17 mei 2011, 12:41

hahahahhaha, das een goed idee, een meeverende vloer :rolf: :gekdoen:

largeproject
Contacteer:

Bericht door largeproject » 20 mei 2011, 19:48

Heb Bridgestones voor. ook geen last van,wel van de herrie achter, maar daar liggen Maxxis op,denk zal wel een keertje slijten zodat ik die kan vervangen,slijten die krengen voor geen mm. -_-

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Performance en tuning”