JS77 schreef:Inmiddels is het vliegwiel vervangen en de koppeling. Maar helaas nog steeds last van het trillen en het schudden.
Ik merk dat het ook goed waarneembaar is als ik in de file rijdt en de auto in zijn 1 of 2 op de koppeling laat rijden. Dan zit je continue te schudden alsof je je op een klinkerweg bevind ipv de snelweg.
Ook als ik de koppeling intrap en de auto verder laat uitrollen gaat het niet weg. Iemand ideeën?
Dus,wie het weet mag het zeggen.
De
dosering bij het koppelen lijkt niet meer goed. Daar zijn de hulp- en hoofdkoppelings cylinder voor (no 1 en no 18).
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=21&fg=10
Aangezien alles haast vernieuwd is lijkt me dit ook een punt van aandacht. Kan die gelijk nieuwe vloeistoffen krijgen en eens goed gespoeld worden.
Toch lijkt er meer aan de hand te zijn. Er is een mechanische speling in de lengterichting. Motor-bak-aandrijflijn. Alle 3 moeten ze synchroon functioneren.
Het enorme springen van 1 naar 2 in de file herken ik van mijn e30. Vooral als deze enorm heet is. Haast niet te rijden. Alsof je op een wild paard zit en zo ziet het ook uit.
Controleer: motorophanging/steunen/rubbers. Versnellingsbak bevestiging ( ! ! ) of deze vast zit (bij mijn e30 spontaan 1 bout losgetrild) en de achteras ophangingen of deze geen speling hebben.
In een van deze 3 zit ergens speling. Het is een mechanische storing.