Water in de auto

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Phantom

Re: Water in de auto

Bericht door Phantom » 27 aug 2011, 23:02

@ Mikkie: is het vochtprobleem bij jou inmiddels opgelost?

Heb een tijdje geleden de vochtscherm dichtgemaakt maar er komt nog steeds water binnen. Ik zie dat de stof net langs de plastic dorpellijst (dus in de hoek richting motorruimte) dan ook wat nat is. Volgens mij komt het daar via de deur nog steeds naar binnen.
De clipjes hebben nog niet alle rubbertjes erop maar ik ga binnenkort eens de panelen eraf halen en dan met water aan de buitenkant deur erop spoelen. Hopelijk zie ik dan waar het naar binnen komt..
Afbeelding
[E46 318i sedan ///M] Sold
[E90 320i sedan high executive]

Holographic91

Bericht door Holographic91 » 29 aug 2011, 20:13

Weet iemand toevallig het onderdeelnummer van deze clipjes, kan het niet terugplaatsen vanuit realoem

Mikkie

Bericht door Mikkie » 29 aug 2011, 22:41

Phantom,

Bij mij is het probleem grotendeels weg. Ik voel rechtsachter in elk geval bij lange niet meer het vocht dat er eerst zat. Ik heb het idee dat ik nog wel hele lichte vochtigheid aan de onderkant van de mat voel, maar dat kan ook bedrog zijn, want echt voelen op mijn vingers als ik er overheen wrijf doe ik het niet (kan dus zomaar de structuur van de mat zijn die me fopt). De vloerbekleding is sowieso praktisch droog. Dus ik heb het idee dat het voldoende gelukt is: ik ga er in elk geval voorlopig niets aan doen. Als het binnenkort nog eens twee dagen goed plenst zal ik het eens in de gaten houden, maar vooralsnog lijkt het erop dat dichtkitten en isolatiemateriaal (niet eens de originele rubbertjes maar gewoon foam) over de clipjes plakken voldoende is geweest.

Nu linksvoor nog een keer, want daar ligt regelmatig een klein plasje op de instaplijst. Gelukkig blijft het daarbij en kruipt het niet naar binnen, de mat is droog.

BMW WIM

Bericht door BMW WIM » 30 aug 2011, 10:22

Ik had het zelfde probleem, bleek het een lekkende voorruit te zijn.
Door carglass laten testen bleek lek en nieuwe voorruit laten plaatsen kosteloos via verzekering. ( lees wel eerst je polis voorwaarden )

Het is nu kurkdroog!

succes wim

Phantom

Bericht door Phantom » 01 sep 2011, 16:37

bedankt voor je reactie Wim. Ik heb 5 liter water op de voorruit laten lopen maar het wordt binnen niet vochtig. Zaterdag toch maar eens de deuren opnieuw nakijken en zorgen dat er overal rubbertjes zitten.
Afbeelding

Harm78

Bericht door Harm78 » 02 sep 2011, 08:58

Door carglass laten testen bleek lek en nieuwe voorruit laten plaatsen kosteloos via verzekering.
Als je die nieuwe weer door Carglass hebt laten plaatsen zul je wel weer een keer terug moeten omdat het weer lekt ofzo... da's me toch een stelletje eersteklas prutsers!

Bij mijn 320D had ik linksachter natte vloerbedekking. Ik heb eerst het vochtscherm met kit weer goed dichtgemaakt, maar toen bleef het nog niet droog. Daarna een nieuw vochtscherm gehaald en zo'n soort dropveter van de dealer om het vast te plakken, toen was het wel goed. Komt blijkbaar nogal nauw met die vochtschermen.

BMW WIM

Bericht door BMW WIM » 04 sep 2011, 11:16

Ja Harm dit heb ik vaker gehoord maar deze is er super netjes ingekit dus ik denk dat het deze keer goed gaat. :driving: :duim:

Robocop

Bericht door Robocop » 09 sep 2011, 08:12

Hey Mikkie, ook ik heb last van water op de mat onder de pendalen. Na hevige regenval is het zeiknat. Ik ben dus ook benieuwd waar dat van daan kan komen? Het lijkt mij dat het nooit door de deur kan komen want er omheen was het droog. Mijn broer had vroeger een toyota en de opvangbak onder het motorkap rooster (kachel inlaat) was doorgerot. Daar zitten normaal afvoer rubbertjes in en die waren verstopt met bladeren. Dus ik zat te denken zou dat ook bij onze auto's het geval zijn? Verder viel het mij ook op als mijn vrouw wegreed dat er een heel water spoor aan de linkerkant onder de auto vandaan kwam. Dus als er iemand hier ervaring mee heeft hoor ik het graag!

Phantom

Bericht door Phantom » 10 sep 2011, 13:27

De opvangbak onder de motorkap kun je zo nakijken. Je maakt de drie draaischroefjes op de langwerpige kap (die vlak voor de ruit zit) los en haalt de interieurfilter eruit. Dan kun je zo de afvoerkanaaltjes bekijken, mogelijk zitten ze misschien wat verstopt. Maar ik zou eigenlijk niet weten hoe het water aan de voorkant naar binnen zou kunnen lopen :roll:
Bij mij waren het toch de vochtschermen in de deuren. Laatst had ik de rechterdeur nagekeken en het scherm was weer losgelaten aan de onderkant, dus even goed dichtgekit. Daarnaast gezorgd dat op alle paneelclipjes een rubbertje zat. Hopelijk is het nu eindelijk gefixt.
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”