Het modden is begonnen met 2 kleine, maar toch stiekem grote mods
Ik zou zeggen.Spot de mod
En zoek de verschillen:
- Spoiler: Laat zien

Mijn ruit van de bestuurdersportier ging niet helemaal lekker omhoog. Ook kon ik goed zien dat dit kwam omdat deze aan de achterkant beter omhoog werd gedrukt dat voor.
Als je goed kijkt op de foto's zie je dat er een stukje aluminium afgebroken is. Dit stukje aluminium verbind de beugel waar de ruit in hangt (dat is het ijzeren plaatje in zijn geheel) met de kabel van het ruitmechanisme. In dit stukje aluminium zit dat een busje dat op die kabel geklemd zit. En hiermee wordt de ruit omhoog en omlaag geduwd. (je ziet ook dat de een spiegelbeeld is van de ander... maar dat was niet het verschil wat ik bedoelde

) Het is ook duidelijk (wellicht op de foto niet zo) dat de rechter veel meer krachten te verduren heeft gehad.
Dit onderdeel is uiteraard niet los te bestellen. En aangezien dit bij de dealer waarschijnlijk ook niet vooraadig is heb ik het tijdelijk opgelost met 2 tyraps. Wellicht dat een stukje ijzerdraad beter was geweest. Maar ik had maar 30min om ff te kijken wat er aan de hand was.
Mocht het nog ooit breken ga ik op de sloop maar even een ruitmechanisme uit elkaar halen. Want voor 70 euro (nieuwprijs) kan ik er wel een aantal van de sloop proberen gok ik. Mijn raam werkt nu iig weer zoals het hoort. Wel zo prettig aangezien ik elke dag op school mijn parkeerpas voor de slagboom moet laten zien