Probleem alarm etc.

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Mark_BMW

Re: Probleem alarm etc.

Bericht door Mark_BMW » 16 dec 2013, 22:17

Thnx voor je snelle reply Beens1 :duim:

oke heel fijn om te weten dat die nog te bestellen zijn, ja hier in de buurt word de laatste tijd nogal veel ingebroken en auto`s gejat... audi Q7, 1x bmw 1-serie, en 2x golf 4 daarbij is bij mij de sub ook uit de auto gejat icl versterker :(
en zo`n alarm schrikt toch wel af, en omdat mn raam van mn slaapkamer exact boven de bmw is kan ik wel optijd wakker worden en zien wie er met zn klauwen aanzit en desnoods eventjes naar buiten lopen

keuzes ja ik ken ze, en ook ik zit HELAAS zonder werk.... :bah:

Mark_BMW

Bericht door Mark_BMW » 16 dec 2013, 22:25

bilkert35 schreef:Inleren is heel gemakkelijk heb je geen dealer voor nodig.
http://www.youtube.com/watch?v=UBvBZ3fC4YI
Sorry maar ik ga dat niet eens proberen, ik heb ook geprobeerd mijn Service indicator zelf te doen, 4x geprobeerd en niks, en ik deed echt niks fout!

Beens1

Bericht door Beens1 » 16 dec 2013, 22:26

bilkert35 schreef:Inleren is heel gemakkelijk heb je geen dealer voor nodig.
http://www.youtube.com/watch?v=UBvBZ3fC4YI
Geldt dat ook wel wanneer je een nieuw kastje hebt.
Ik dacht dat je dan een soort code moet laten uitlezen/inleren bij de dealer, omdat je met een ander zender printplaatje werkt dan aanvankelijk geleverd.

@Mark, gelukkig leven wij hier in een relatie rustige stad(je) dan.

bilkert35

Bericht door bilkert35 » 17 dec 2013, 18:49

Kun je met elk nieuw kastje doen.

Beens1

Bericht door Beens1 » 17 dec 2013, 19:04

Oké, weet ik dat alvast. Als het me dan alsnog niet lukt kan ik altijd nog een bezoekje brengen aan de dealer.

Mark_BMW

Bericht door Mark_BMW » 18 dec 2013, 00:00

Toestraks een bezoekje aan de dealer gebracht hier in de buurt :/
ik kwam aanrijden en meneer de verkoper en de receptionist hadden gelijk van och god daar heb je er weer eentje

dus ik vraag kunnen jullie een alarm kastje regelen en graag ook van die interieur klikdopjes

meneer: Nee dat kunnen wij niet e36 is te oud kijk maar op marktplaats en liep met geheven hoofd terug naar zijn kantoortje :s

Beens1

Bericht door Beens1 » 18 dec 2013, 19:38

Da's dan wel een omhooggevallen idioot dan. Hier bij de dealer in Zwolle doe ik regelmatig aankopen voor mijn E36 en heb slechts nog maar 1 maal te horen gekregen dat ze me niet konden helpen omdat het onderdeel volgens hun niet origineel was. Overigens was het wel origineel, maar hebben zij daar blijkbaar de kennis niet (meer) van.

Ik heb het aan zo'n verkoper gevraagd, die gaf aan dat hij alleen de volle kastjes nog kon krijgen en niet een leeg omhulsel, wat ik dus vroeg. Dus ze moeten nog wel verkrijgbaar zijn.

Ik vind het inderdaad wel jammer dat bij veel dealers heerst dat een e36 te oud is. 't Is net zo goed een BMW uit de middenklasse. Ze moesten het een eer vinden dat je met een dergelijke youngtimer nog bij hen komt voor een onderdeel... ;)
Ik weet niet waar jij vandaan komt, maar ik weet dat een jaar of wat terug iemand van het forum een dergelijk kastje heeft besteld bij de dealer in de omgeving van Rijswijk.

Mark_BMW

Bericht door Mark_BMW » 18 dec 2013, 20:57

ik was ook behoorlijk geirriteerd over het feit dat hij dat zei en met zo`n geheven hoofd weg liep van joh arme sloeber koop n nieuwe 5 serie ofzo -_-

ik kom uit de kop van limburg, plaatsje Bergen, dat ligt tussen Nijmegen en Venlo in zou het heerlijk vinden om een afstandsbediening te hebben

toen ik de parkeerplaats al kwam op rijden had ik al iets van Hm dat gaat m niet worden dus parkeerde ik m lekker tussen n paar gloed nieuwe modellen er stonden n paar lui buiten en in de werkplaats te kijken van wtf? :W

maar goed een bmw is een bmw en ik vind dat ze me gerust netjes te woord hadden mogen staan... maar goed ik ga hier verder geen ophef over maken, Rijswijk is voor mij een beetje ERG ver rijden voor alleen een afstandsbediening hij heeft eigenlijk nooit echt fatsoenlijk gewerkt dus ik denk dat de module ook ergens hapert module zit als het goed is achter het dashboard kastje toch? en daarvan zal ik de serial nr nodig hebben wil ik daarop een afstandsbediening kunnen bestellen.... alleen toen ik via mijn VIN nummer alle gegevens ging opvragen miste ik er een hoop

S240A Lenkrad Leder Airbag Leather steering wheel
S354A Frontscheibe grün Grünkeil Green windscreen, green shade band
S401A Schiebehebedach elektrisch Lift-up-and-slide-back sunroof, electric
S481A Sportsitz Sports seat
S510A Leuchtweitenregulierung Headlight aim control
S529A Mikrofilter MICROFILTER
S542A Check-Control Check Control
S556A Aussentemperaturanzeige Outdoor temperature indicator
S704A M Sportfahrwerk M Sports suspension
S848A Erweiterter Kabelbaum Extended wiring harness

daarbij mis ik nog abs, airbags, alarm, en antenne in de achterruit????????

edit: wat houd die uitgebreide kabelboom/ extended wiring harness in en is het vaker zo dat die lijsten niet kloppen?

Beens1

Bericht door Beens1 » 18 dec 2013, 21:22

Je zou wel kunnen bellen naar een andere dealer, wellicht dat zij het wel voor je kunnen bestellen en dan versturen?
Waar heb je die lijst vandaan dan? Ik heb de mijne opgevraagd bij de BMW site op de VIN-code. Ergens in het algemeen forum staat hoe je op die site komt. Wat er bij mij op de lijst staat, heb ik ook daadwerkelijk in de auto zitten, ik heb dan ook een vrij luxe uitgevoerde.

Ik zou niet weten wat die uitgebreide kabelboom inhoud. Van al mijn BMW's waar ik de optielijst heb opgevraagd, klopt deze ook, dus mij is niets bekend van verschil met de werkelijkheid.
Laatst gewijzigd door Beens1 op 18 dec 2013, 21:39, 1 keer totaal gewijzigd.

Beens1

Bericht door Beens1 » 18 dec 2013, 21:32

viewtopic.php?f=42&t=23449
Op die link klikken, of
https://www.bmw.nl/nl/content/service/a ... logus.html
De code in die tekst gebruiken als je naar de onderdelen catalogus gaat. Vervolgens zie je bij 'favoritos' ' start' staan. Daar klik je op en kom je in een scherm waar je je VIN-code in kunt voeren. Druk op enter en ga daarna naar ' uitrusting' bovenaan.
Mijn is

S243A AIRBAG FUER BEIFAHRER Airbag meerijder
S246A LENKSAEULENVERSTELLUNG MECHANISCH Stuurkolom manuaal verstelbaar
S255A SPORT-LEDERLENKRAD Sportstuurwiel leder
S314A FRONTSCHEIBENWASCHDUESEN BEHEIZT Buitenspiegel / bestuurdersslot verwarmd
S411A FENSTERHEBER,ELEKTRISCH VORN/HINTEN Elektr.bediende ruiten, voor/achter
S431A INNENSPIEGEL,AUTOMATISCH ABBLENDEND Binnenspiegel, automatisch dimmend
S473A ARMAUFLAGE VORN Armsteun voor
S498A KOPFSTUETZEN IM FOND Kopsteun achter mechanisch
S508A PARK DISTANCE CONTROL (PDC) Park Distance Control (PDC)
S510A LEUCHTWEITENREGELUNG ABBLENDLICHT Koplichthoogteverstelling
S520A NEBELSCHEINWERFER Mistlamp
S534A KLIMAAUTOMATIK Automatische airco
S542A CHECK CONTROL Check-Control
S556A AUSSENTEMPERATURANZEIGE Buitenthermometer
S687A RADIOVORBEREITUNG Radiovoorbereiding

Code Benaming (interface) Benaming (EPC)
S806A 3.BREMSLEUCHTE Derde remachterlicht

dayli

Bericht door dayli » 19 dec 2013, 00:39

Mark_BMW schreef:
edit: wat houd die uitgebreide kabelboom/ extended wiring harness in en is het vaker zo dat die lijsten niet kloppen?
Wat houd dat idd in ik heb ook een uitgebreide kabelboom maar vroeg me ook af wat je er aan heb

Mark_BMW

Bericht door Mark_BMW » 19 dec 2013, 03:11

dayli schreef:
Mark_BMW schreef:
Wat houd dat idd in ik heb ook een uitgebreide kabelboom maar vroeg me ook af wat je er aan heb
ik dacht zelf voorbereiding van: stoelverwarming, mistlampen, etc etc ik weet dat een volkswagen de nieuwere types dan vooral ook zijn uitgerust daarmee en dat het dan een kwestie is van alleen aansluiten

Beens1

Bericht door Beens1 » 20 dec 2013, 15:41

Goed, vandaag dus even weer bij de dealer geweest.
Nu kunnen ze het opeens niet meer bestellen, terwijl een paar weken terug volgens een andere verkoper het wel kon.
De medewerker verwees me naar de Mercedes dealer... :gek: en gaf aan dat die wellicht nog wel zoiets konden bestellen.
Dus ik naar de Mercedes dealer, maar helaas. Zij gaven aan dat het systeem te oud is en niet meer verkrijgbaar. Dus zal het waarschijnlijk van e-bay moeten gaan plukken. BMW-medewerker gaf aan dat het om een Gemini alarm gaat. Ik kan op google niet dezelfde kastjes vinden onder de naam Gemini. Meneer beweerde ook dat Gemini failliet was gegaan, maar als ik het zo bekijk op die site daarvan lijkt deze nog wel te bestaan.
Teleurstelling dus, omdat een andere medewerker had aangegeven dat ze nog wel beschikbaar waren.

Mark_BMW

Bericht door Mark_BMW » 20 dec 2013, 16:00

word dus eruit halen en een ander aftermarket setje er in?

Beens1

Bericht door Beens1 » 20 dec 2013, 16:05

Nope, heb zojuist dat kastje van e-bay besteld, van eerder terug in dit topic. Nooit geschoten is altijd mis, zeg maar... ;)

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E36) Techniek”