Probleem alarm etc.

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Beens1

Probleem alarm etc.

Bericht door Beens1 » 14 nov 2013, 07:39

Weet niet of over dit probleem al een topic is, heb zo wat gezocht maar het is het allemaal nét niet.

Vanmorgen wilde ik naar m'n werk, dus de auto moet van 't slot.
Druk op het knopje (witte), maar: noppes nada. Het rode ledje op de afstandsbediening deed het nog wel.

Omdat ik toch echt weg moet, de auto met de sleutel geopend. Resultaat: De buurt wakker.
Ik heb z'n beetje alle knopjes ingedruk die ik maar kon linken met het alarm. Het alarm zweeg: pfuiw.
Overigens ging het met de sleutel ook niet van harte. Moest een paar keer 'open' 'dicht' doen, voordat de slotpennetjes omhoog kwamen.

Op het moment dat ik de auto op contact zette, je raad het al: Alarm ging af.

Ik zat werkelijk met m'n handen in m'n al zo weinige haar. Mijn broer (die ik even om raad vroeg) opperde de accupool eraf te halen voor een aantal seconden. Zo gezegd, zo gedaan.
Alles werkte opeens weer prima... :gek:

Gewoon naar m'n werk gekomen en daar de wagen nog eens op slot en los, vice versa. Werkt weer 'perfect'.
Ik moet wel vermelden dat de wagen (sinds ik 'm heb) bij op slot doen er een rood lampje constant brand op de middenconsole = er is dus iets niet helemaal pluis. Maar wat?

Weet iemand misschien hoe zoiets kan gebeuren zomaar (voor vandaag werkte alles goed; op dat rode lampje na).Bij aanschaf van de wagen is een nieuwe accu erin gekomen.
Misschien is het wel verstandig eens een ander alarmkastje te halen (deze is wat gescheurd hier en daar; wel helemaal in fatsoen geplakt).

Mijn sleutelkastje ed:
https://www.dropbox.com/s/hvk0pa55bof2i ... 0018.jpg?m

Beens1

Re: Probleem alarm etc.

Bericht door Beens1 » 14 nov 2013, 17:44

Oké, heb zelf ontdekt dat het overal goed werkt, behalve hier voor de deur thuis.
Zet ik vervolgens de auto 4 meter verder, dan werkt alles weer.
Zou haast denken dat er precies op dat punt een stoor zender staat.

Beens1

Bericht door Beens1 » 15 nov 2013, 11:28

Hmmm, en vanmorgen werkte het weer niet.

Vermoed nu dat het batterijtje in de handzender aan vervanging toe is (dus het hele zendertje vanwege de scheuren ed.)

dw70

Bericht door dw70 » 15 nov 2013, 12:59

je kunt ook een stroomlek hebben van een naderhand ingebouwde radio of telefoon-navigatie acc. die niet in zijn ruststand wil gaan. Of de auto komt vanzelf niet in zijn ruststand.

De auto 4 meter verderop zetten, nee daar geloof ik niet in, tenzij de bliksem ingeslagen is...
Je auto is een kooi van farraday. Zoiets als de operatiekamer van een ziekenhuis (elektrotechnisch).
Daar zit het in de werking van je alarm niet in.

Check je handzender en geef hem zeker een nieuwe batterij.
Check je module op vocht en tape het desnoods opnieuw in.
Trek de polen los en laat hem minimaal 45 min staan zonder aangesloten batterij.

Daarna de elektrische ramen weer hun eindstand geven (10sec vasthouden schakelaar bij het bereiken bovenste en onderste stand). Deuren dicht, kwartier wachten en dan het alarm activeren.

Dan verder zien.
E36 320i Coupé 1994 verkocht :zwaai: News from the new owner: the car is a total loss after a crash :|

grijsje

Bericht door grijsje » 16 nov 2013, 00:07

kan wel door stroom masten, telefoon masten. die kunnen zeker storen op je alarm. vroeger veel meegemaakt met klanten.

dw70

Bericht door dw70 » 16 nov 2013, 00:24

die ervaring heb ik niet. En dan ben ik werkzaam geweest op de meest verrotte plekken
die dit zouden moeten veroorzaken. Mijn alarm gaf nooit een kick. Bij mijn collega's ook niet.
Misschien dat de juiste component keuze hierin de doorslag gaf dat alarmsystem wel stabiel bleven.
Daarom denk ik ook dat beens een stroomlekje heeft wat komt en gaat.
E36 320i Coupé 1994 verkocht :zwaai: News from the new owner: the car is a total loss after a crash :|

matheeuwissen
Contacteer:

Bericht door matheeuwissen » 16 nov 2013, 09:06

Vriend van me die had een Opel agila. Wanneer die onder een hoogspanningsmast doorreed sprong dat ding altijd vol in storing en in de noodloop. Nooit achter kunnen komen wat het nou was.
Misschien koop ik wel een BMW... vroem vroem

dw70

Bericht door dw70 » 16 nov 2013, 10:28

als je zoiets aan je fiets hebt: gelijk een aardstrip onder de auto zetten.
Auto kan zijn statische lading niet kwijt. Met een strip lukt dit wel.

Beens1

Bericht door Beens1 » 16 nov 2013, 12:47

Ik ben sinds vandaag niet de enige meer met dit probleem.
De pakketbezorger had nu hetzelfde probleem hier voor de deur.
Ook met de afstandbediening wel op slot vervolgens niet meer open te krijgen.
Zo'n handzender werkt op radiogolven en stel dat iemand nu juist iets geïnstalleerd heeft van de week wat dezelfde golflengte gebruikt, dan stoort dat met elkaar.
Internet staat overigens vol met problemen met elektrische apparaten die opeens niet meer werken omdat er iets anders is geïnstalleerd met dezelfde frequentie.
Ik vermoed toch dat hier iets speelt in de straat.

bofkont

Bericht door bofkont » 16 nov 2013, 13:07

Textar alarm te zien aan het kastje, heb zelf ook een E36 gehad met dit alarm.
Zelfde probleem als jij gehad. Hoogstwaarschijnlijk een stoorzender in de vorm van een zendmast.
Zou eerst je batterijen vervangen, wellicht is het signaal te zwak en drukt de zendmast het weg.

Ik ben met loeiende sirene naar de dealer gereden, halverwege hield die rotsirene eindelijk op :gek:
De dealer heeft ook niets kunnen vinden met uitlezen.
Huidige auto: 2003 E85 Z4 3.0i S
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe

Mark_BMW

Bericht door Mark_BMW » 16 dec 2013, 20:58

het spijt me als ik dit topic omhoog haal!

ook ik zit met problemen met het alarm, auto gekocht in Juni, alarm kastje werkte soms wel soms niet, ook n textar alarm ofzoiets met aan de binnenkant van die sensoren in de stijlen??....

nu ging onze akelige husky er vandoor met het kastje en beet het kapot :leip: met als gevolg voort de deuren openen met sleutel, alarm maar afgekoppeld en eigenlijk geen problemen, maar omdat mijn auto nu al 2x is opengebroken wil ik dat alarm eigenlijk wel terug...

is er zo`n kastje aan te komen of? moet je dan compleet nieuw alarm aanleggen?

Mark_BMW

Bericht door Mark_BMW » 16 dec 2013, 21:51

Helaas werk ik niet met ebay en paypal dus deze zal ik moeten laten schieten, en dan nog inleren denk ik?
Thnx in elk geval

Beens1

Bericht door Beens1 » 16 dec 2013, 22:00

Ik was laatst bij de dealer in Zwolle, die kunnen dit kastje nog 'gewoon' bestellen, niet als leeg omhulsel maar compleet. Dan komt het inleren er nog bij inderdaad. Ik heb trouwens niet naar de prijs gevraagd.
Momenteel vind ik het wel goed zo, om de auto op en van slot te doen met de sleutel. Ikzelf moet het financieel even rustig aan doen in deze tijd en ben helaas inmiddels zo'n 2 jaar werkeloos, daarnaast heb ik nog wat andere uitgaven aan de auto. Keuzes..... :hug:

Dus zo'n kastje is nog te halen bij de dealer. Inleren zal dan inderdaad moeten gebeuren.

bilkert35

Bericht door bilkert35 » 16 dec 2013, 22:13

Inleren is heel gemakkelijk heb je geen dealer voor nodig.
http://www.youtube.com/watch?v=UBvBZ3fC4YI

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E36) Techniek”