Vanmorgen wilde ik naar m'n werk, dus de auto moet van 't slot.
Druk op het knopje (witte), maar: noppes nada. Het rode ledje op de afstandsbediening deed het nog wel.
Omdat ik toch echt weg moet, de auto met de sleutel geopend. Resultaat: De buurt wakker.
Ik heb z'n beetje alle knopjes ingedruk die ik maar kon linken met het alarm. Het alarm zweeg: pfuiw.
Overigens ging het met de sleutel ook niet van harte. Moest een paar keer 'open' 'dicht' doen, voordat de slotpennetjes omhoog kwamen.
Op het moment dat ik de auto op contact zette, je raad het al: Alarm ging af.
Ik zat werkelijk met m'n handen in m'n al zo weinige haar. Mijn broer (die ik even om raad vroeg) opperde de accupool eraf te halen voor een aantal seconden. Zo gezegd, zo gedaan.
Alles werkte opeens weer prima...

Gewoon naar m'n werk gekomen en daar de wagen nog eens op slot en los, vice versa. Werkt weer 'perfect'.
Ik moet wel vermelden dat de wagen (sinds ik 'm heb) bij op slot doen er een rood lampje constant brand op de middenconsole = er is dus iets niet helemaal pluis. Maar wat?
Weet iemand misschien hoe zoiets kan gebeuren zomaar (voor vandaag werkte alles goed; op dat rode lampje na).Bij aanschaf van de wagen is een nieuwe accu erin gekomen.
Misschien is het wel verstandig eens een ander alarmkastje te halen (deze is wat gescheurd hier en daar; wel helemaal in fatsoen geplakt).
Mijn sleutelkastje ed:
https://www.dropbox.com/s/hvk0pa55bof2i ... 0018.jpg?m