530d trilt rond 120 km/h
Re: 530d trilt rond 120 km/h
Weet iemand wat ongeveer de spelingsmarge is van de motorsteunen. Het lijkt bij mij of de steun aan de bestuurderskant bijna 1 cm omhoog en de passageerskant iets minder dan dat.
Dat lijkt mij toch aardig kapot of niet?
Die motorsteunen hebben een vloeistof erin, is dat niet aan het lekken?Bastiaan schreef:Weet iemand wat ongeveer de spelingsmarge is van de motorsteunen. Het lijkt bij mij of de steun aan de bestuurderskant bijna 1 cm omhoog en de passageerskant iets minder dan dat.
Ze waren wel vochtig maar lastig te zien met dit weer.
Zijn de rubbers waar de bak op steund nog in orde?
- Tedcabriolet
Heren.
Ik had ook dit irritante trillen bij mijn 330.tussen de 70 en 130
Werd er radeloos van. De Hardy schijf was goed tussenaslager goed. een hoop rubbers vervangen en noem maar op.
Vrijdag de Hardy schijf en tussenlager toch maar vervangen om deze twee uit te sluiten als boosdoeners.
Dus cardanas eronderuit nieuwe Hardy schijf erop nieuw tussen as lager er tussen en weer eronder.
Kom ik tijdens het monteren tot de ontdekking dat de homokineet koppeling niet echt lekker soepel werkte.
As er weer onderuit en de homokineet opengemaakt.
Blijkt dat die ingelopen is en dus niet vrij rond kon bewegen.
Omdat ik de auto vandaag nodig had en bij bmw die niet op voorraad zijn heb ik de kogelbanen uitgeschuurd en gepolijst, nieuw grafietvet erin en alles weer gemonteerd. (Heb wel een nieuwe besteld bij BMW.€ 137.00 ex)
Proefritje gemaakt en het trillen is voor 99 % weg.
Heerlijk is dat om trillings vrij rond te rijden.
misschien dat deze oorzaak ook bij jullie het geval is dat de auto zo trilt.
Doe er je voordeel mee.
Succes er mee
Ik had ook dit irritante trillen bij mijn 330.tussen de 70 en 130
Werd er radeloos van. De Hardy schijf was goed tussenaslager goed. een hoop rubbers vervangen en noem maar op.
Vrijdag de Hardy schijf en tussenlager toch maar vervangen om deze twee uit te sluiten als boosdoeners.
Dus cardanas eronderuit nieuwe Hardy schijf erop nieuw tussen as lager er tussen en weer eronder.
Kom ik tijdens het monteren tot de ontdekking dat de homokineet koppeling niet echt lekker soepel werkte.
As er weer onderuit en de homokineet opengemaakt.
Blijkt dat die ingelopen is en dus niet vrij rond kon bewegen.
Omdat ik de auto vandaag nodig had en bij bmw die niet op voorraad zijn heb ik de kogelbanen uitgeschuurd en gepolijst, nieuw grafietvet erin en alles weer gemonteerd. (Heb wel een nieuwe besteld bij BMW.€ 137.00 ex)
Proefritje gemaakt en het trillen is voor 99 % weg.
![smile :)](./images/smilies/smile.gif)
Heerlijk is dat om trillings vrij rond te rijden.
misschien dat deze oorzaak ook bij jullie het geval is dat de auto zo trilt.
Doe er je voordeel mee.
Succes er mee
De motorsteunen zijn nagekeken en wat bleek is dat mijn bestuurderskant steun in 2en was. De bovenkant bleef aan het blok en de onderkant aan het chassis. Nadat de 2 steunen zijn vervangen is in ieder geval het erge trillen weg.
Helaas is er nu nog een rare trilling die duidelijk aan de voorkant zit. Volgens de garage zijn al mijn draagarmen goed (toch weer na laten kijken) en ze vermoeden dat mijn schokbrekers (7 maanden oud van het merk Meyle) waarschijnlijk niet helemaal goed zijn. Vanmiddag ga ik even naar een andere garage met een schokbreker test bank om te kijken of dat het geval is. Zo ja dan maar garantie aanspreken en misschien toch maar naar Sachs gaan.
Helaas is er nu nog een rare trilling die duidelijk aan de voorkant zit. Volgens de garage zijn al mijn draagarmen goed (toch weer na laten kijken) en ze vermoeden dat mijn schokbrekers (7 maanden oud van het merk Meyle) waarschijnlijk niet helemaal goed zijn. Vanmiddag ga ik even naar een andere garage met een schokbreker test bank om te kijken of dat het geval is. Zo ja dan maar garantie aanspreken en misschien toch maar naar Sachs gaan.
Je remklauw loopt misschien vast als die warm is? dan krijg je ook trillingen....
BMW e91 LCI 320da Individual
- Tedcabriolet
Ik voelde de trilling ook voor bij mijn voeten.
Dat is nu weg. De homokineet moest bij mij elke keer over een soort van dood punt, weerstand, en dat veroorzaakte de trilling.
Dat is nu weg. De homokineet moest bij mij elke keer over een soort van dood punt, weerstand, en dat veroorzaakte de trilling.
Mijn remklauwen zijn ook nagelopen en die trekken goed terug. Gisteren hebben ze mijn schokbrekers op de test bank getest en die zijn ook gewoon goed.
Toch maar weer de banden laten nakijken of die er wel goed op zitten en of ze goed zijn gebalanceerd.
Toch maar weer de banden laten nakijken of die er wel goed op zitten en of ze goed zijn gebalanceerd.
zijn je remschijven niet krom??
gr
kotje
gr
kotje
Remschijven waren krom en is ook opgelost. De banden zijn weer gebalanceerd. Dat was ook weer nodig en 1 band zat niet goed op de velg.
Nu blijkt ook nog dat mijn nieuwe schokbrekers niet goed zijn. Ikschijn een fabrieks af sport verlagingsset te hebben. De schokbrekers die er onder zitten zijn voor standaard. Pff heb net de goede binnen speciaal voor origineel verlaging. Update volgt als ze er onder zitten.
Nu blijkt ook nog dat mijn nieuwe schokbrekers niet goed zijn. Ikschijn een fabrieks af sport verlagingsset te hebben. De schokbrekers die er onder zitten zijn voor standaard. Pff heb net de goede binnen speciaal voor origineel verlaging. Update volgt als ze er onder zitten.
Jullie weten dat dit een typisch e39 kwaaltje is? M'n vader heeft het bij z'n tweede e39 gehad. Onder garantie bij de dealer hebben ze een jaar lang gezocht en vanalles vervangen tot het een welles nietes werd en de auto na veel gezeur is geruild voor een andere die het niet had. Heb hier al meerdere topics over gezien, maar kan op bmwfan zijn geweest. Ff de search gebruiken dus, misschien dat daar ergens een antwoord tussen staat.
wat was het toen bij je pa aan de hand als ik vragen mag??
gr
kotje
gr
kotje
bizar man.
gr
kotje
gr
kotje